Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

GDE

#465
Laat me dan weten hoeveel enzo hè Raf  ;) Zal ik deze week eens het dak afwerken en dan de fronten definitief afwerken . Kan de kap dan ook naar jou . Daarna is het onderste aan de beurt . Nu wil ik wel eens aan lege printplaat geraken . Zo te zien hebben ze die bij Conrad . Dat lijkt me ideaal als basis voor het chassis , sterk en fijn . Die aandrijving voor uw wissel ziet er goed uit Raf   ;)

raf

printplaat laat maar weten hoeveel je moet hebben
als je de maten opgeeft dan frees ik deze wel eventjes uit een plaat

ik heb vroeger lang geleden eens bij nero op de zwarte markt een deel opgekocht
als ik dan die boegie's opstuur doe ik dat stuk er bij zitten de giet delen ook meteen veilig verpakt
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#467
dit is bijna het eind resultaat .5 servo's kunnen hier mee aangestuurd worden door druk knoppen .de led geeft de status weer wat de processor op dit ogenblik aan het doen is .als hij uitgaat kun je een andere knop indrukken .de tweede led is de toestand van het punt stuk/hartstuk .welk bij twee rail mee moet gepolariseerd worden.eerst gaat de wissel om en op het laatste de relais van het puntstuk dan dooft de eerste led en kan een andere knop bedient worden en zo kan je een rijweg vast leggen .de originele relais moeten nog aan gesloten worden maar die zijn nog niet in België
er kunnen meerdere printjes achter elkaar aan gesloten worden .de 12 volt voeding is steeds door gelust naar de andere kant


filmpke zegt meer

het plotse schokken van de servo's gebeurt tijdens het opstarten omdat de modulle om de servo standen op te slaan nog niet geprogrammeerd is en zo weet het programma bij opstarten niet in welke stand de servo's staan
eens dit geprogrammeerd is gaat dit niet meer gebeuren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Citaat van: raf op 28 februari 2017, 07:26:05 AM
printplaat laat maar weten hoeveel je moet hebben
als je de maten opgeeft dan frees ik deze wel eventjes uit een plaat

ik heb vroeger lang geleden eens bij nero op de zwarte markt een deel opgekocht
als ik dan die boegie's opstuur doe ik dat stuk er bij zitten de giet delen ook meteen veilig verpakt
gr raf
super bedankt Raf ! Ik stuur u nog een mailtje met de afmetingen  ;)

raf

het heeft eventjes geduurd maar hier zijn de 4 eerste stukjes uit de mal
op een klein foutje na zijn ze perfect.het kleine stukje kan apart bijgemaakt worden en na het verwijderen van het foutieve op zijn plaats gelijmd worden .de fout zit niet in de mal maar is tijdens het gieten ontstaan .volgende keer beter



aan de linker zijkant zie je links onder wat er verkeerd is .er is daar een lucht bel blijven zitten en dus (ik weet niet wat het is )is dat ding wel goed aan de zijkant maar als je van boven bekijkt is het daar hol .een klein lucht belletje dus shit
terug zo een stukje gieten en op zijn plaats lijmen en dan is deze klaar
nu de volgende mal met de andere stukken voor het uit center plaatsen van de boegie

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Super Raf , ziet er goed uit  :D dat is waarschijnlijk de zandkist op de zijkant van het draaistel dat u bedoelt waar het is misgegaan . Zijn het die groene stukjes op de originele draaistelflanken ?

raf

ja geert dacht wel dat het een zandkist was maar durfde het niet te vernoemen omdat als het fout was tje dan is het verkeerd hé

ik kan zo wel eentje extra maken uit de mal dat is niet zo moeilijk
straks proberen de anderen delen te gaan mallen
deze worden ook weer dubbele malletjes of ik moet ze nog eens goed bekijken voor ik ze in de klei druk
want enkelvoudige zijn makkelijker en harden sneller uit

gr raf en je ziet de rest wel verschijnen

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE


Zoiets zou het moeten worden als het samen lijmen lukt . Puntlagers heb ik al gekocht . Nu nog wielen .

raf

tja en daar kom je nu mee af
als ik die volledige boegie had gehad dan had deze in een keer gegoten kunnen worden en was het maar 1 mal geweest
het probleem gaat zijn die as potjes gaan vinden want in die giethars gaan die nie lang mee gaan
ik dacht dat roco deze in de stortwagons heeft zitten .ik heb daar zo 5 reeksen van gekocht ze zaten met 3 in een verpakking

eens kijken op de site van roco of ze los te koop zijn
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#474
hier onder in dat zakje zie je welke ik bedoel


maar of ze zo te krijgen zijn is maar de vraag

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Als die motorwagen van mij was geweest kon ik je dat draaistel wel bezorgen Raf . Die 43 is ondertussen al terug bij de eigenaar . Probleem met dat draaistel is dat die wielen er niet zomaar eruit kunnen. Witmetaal durft al vlug eens te kraken en ik blijf er liever af . Die aspotten zijn verkrijgbaar bij Paul Bellon ref; 90215 (6 stuks) Ondertussen al wat kleine vorderingen gemaakt aan het dak .
Wc ventilatie , bestaande uit een buisje evergreen van zo'n 2,4 mm dia dat schuin gevijld werd in de proxxon boormachine . Het ventilatortje komt van een setje onderdelen (K-Rijtuigen) verkrijgbaar bij Olaerts.

Rechthoekig balkje evergreen no 187 (3,2x4mm) dient als basis voor ? geen idee wat het is . Bij sommige motorwagens ligt hier gewoon nog een plaatje op die ik voorlopig achterwege laat . Bij ander staat een soort van kap op .



raf

ja dacht dat het plastiek was maar ok dan moet het maar zo
die ventilatoren heb ik van de  brossels dat zijn dezelfde

en de kap begint schoon te worden amaj nie
ik wilde dat ik reeds zover was ;heb je ook een foto van het front
want daar ben ik wel benieuwd naar
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Neen Raf , het front stel ik steeds uit . Wat ik had gemaakt van fronten was een probeersel die me nog niet volledig kan overtuigen . Daar moet ik echt eens werk van maken en die fronten bestellen op Shapeways van Thomas . Dat maakt het volledig af .

raf

#478
frontjes gefreesd



zo komen ze boven de stekker te zitten
en kun je juist onder de regen goot blijven met de rooster
dit valt ook juist binnen de rondingen aan de zijkant
slechte foto maar ja ik heb niet beter

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Dat ziet er goed uit Raf  :D ook de uitsparing voor het rooster zit heel goed . Knap gedaan  ;)