Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

Peter

http://www.goover.be/store/modelspoor/nl/50375-modeltreinen-ho-187

Deze webshop funktioneerd nog steeds hoor, maar niet alle andere zijn nog niet klaar..
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

en daar staat een hele boel op dat al jaren beloofd is  :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Thommy

Citaat van: SuSke op 24 februari 2017, 12:05:14 PM
Maar die webshop is terug off-line wegens "herinrichten van de winkel"  ;)

Staan ook op ebay
Greetz

Thommy

GDE

Citaat van: Peter op 23 februari 2017, 14:50:35 PM

Ter info: Goovers heeft gemotoriseerde draaistellen te koop die eigenlijk voorzien zijn voor zijn kappen van de Hld reeks 71, dus ik weet niet of die geschikt zijn voor een MW 42-43-44-45
Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag wat de asafstand is van die draaistellen voor de 71  . Het zou kunnen dat deze passen voor het korte draaistel van de 43 maar ik wacht nog op antwoord

Peter

Soms krijg je snel antwoord, maar het kan ook lang duren, dus....geduld ::) ::) ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Heb 2 kappen besteld + een bouwkit van huizen . Gisteren telefoon gekregen van Goover dat die kappen beschikbaar zijn maar die bouwkit niet op stock is .Aangezien beide projecten voor mij niet dringend zijn  heb ik besloten te wachten tot die kit beschikbaar is en dan alles in één keer af te halen en pas dan te betalen .
Die kappen liggen dan ook opzij voor mij .Een prima regeling maw.

GDE

#456
Vandaag mailtje van goover gekregen voor die draaistellen . Wielbasis is 29,7 mm voor de draaistellen van de 71 . Deze die ik had besteld voor mijn 43 zijn 28 mm . Dus eigenlijk maar 1.7 mm verschil die je in twee mag delen als je het verschil wat verdeeld . Naar mijn inziens zijn deze draaistellen van goover best wel bruikbaar voor het korte draaistel van de 43 . Als ik het correct heb gezien op de plannen van De Bleser dan is de asafstand voor een 44/45  29mm dus is het draaistel van goover nog beter voor deze motorwagen

raf

ja maar wel een beetje hoog aan de prijs vind ik voor mezelf

ik ga proberen het draaistel van lima aan te passen voor het kleine draai stel blijft dat de wielen te groot zijn
zowel van die met de motor als die zonder

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Raf... ge kunt wielen veranderen hé... ik heb ooit 1 van de latere speelsets gehad met een hle15 en daar hadden ze van Lima uit een snee gemaakt zodat je de assen eruit kon halen. Had ik toen lagere wielen in gestoken van een andere kapotte Lima...keer zien of ik die aangepaste motor nog heb (maar vrees ervoor, meeste Lima zaken vorig jaar verkocht (maar heb wel nog een 'gewone' HLE15 waar ik zelf kleinere wielen in heb gezet. Kan die, en de 23-27-11-18, niet weg doen om de 1 of andere reden ondanks dat ik van de 11-15-23-18 een nieuw model heb)

Om op motor terug te komen... dan is een tenshodo wel goedkoper en kun je ook aanpassen voor decoder.
Greetz

Thommy

Rochevalien

Om op motor terug te komen... dan is een tenshodo wel goedkoper en kun je ook aanpassen voor decoder.
[/quote]

Hoe doe je dat dan? Bij Tenshodo ligt de motor geklemd tegen de stroomafnemers van de wielen. Dat moet je dan al gaan isoleren én een extra aansluiting er tussen steken om je decoder te kunnen aansluiten.

Peter

Citeerja maar wel een beetje hoog aan de prijs vind ik
Ik vind die prijs eigenlijk nog vrij schappelijk. Heb een paar jaar geleden voor mijn kleine Brossels, op aangeven van Stefan Appelmans een geinformeerd bij die gekende Australische firma voor hun onderstellen, en dan gingen de prijzen toch veel hoger (en dat waren nog geen SB met Faulhabers enz.)
Dat er goedkopere zijn geef ik grif toe
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Citaat van: Rochevalien op 26 februari 2017, 10:16:28 AM
Om op motor terug te komen... dan is een tenshodo wel goedkoper en kun je ook aanpassen voor decoder.

Hoe doe je dat dan? Bij Tenshodo ligt de motor geklemd tegen de stroomafnemers van de wielen. Dat moet je dan al gaan isoleren én een extra aansluiting er tussen steken om je decoder te kunnen aansluiten.
[/quote]

http://www.railroad-line.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25199
aub

Citaat van: Peter op 26 februari 2017, 12:25:43 PM
Citeerja maar wel een beetje hoog aan de prijs vind ik
Ik vind die prijs eigenlijk nog vrij schappelijk. Heb een paar jaar geleden voor mijn kleine Brossels, op aangeven van Stefan Appelmans een geinformeerd bij die gekende Australische firma voor hun onderstellen, en dan gingen de prijzen toch veel hoger (en dat waren nog geen SB met Faulhabers enz.)
Dat er goedkopere zijn geef ik grif toe

in Duitsland gekeken. Alles wat met SB of faulhaber gaat zijn giga prijzen...
had een alternatief gevonden... echter ben de link kwijt  :(
Greetz

Thommy

raf

vandaag de halve mal klaar voor de boegies van de ar



seffens silicone aan maken en de andere helft gieten
deze helft is nu ingespoten met los wax uit een spuitbus
deze verneveld mooi en dan heb je geen naden
hopen dat alles goed mee valt en eind van de week de mal klaar is
ik laat hem liever iets langer uitharden dan dat het fout loopt want het kost reeds genoeg
als dit gedaan is de mal maken van al de andere delen die nodig zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Zijn het de boegieflanken voor de 43 Raf ? Hopelijk kan ik deze week verder werken aan de kap van de 43. Het word eens tijd dat deze af geraakt .  Hou me op de hoogte hé Raf .

raf

#464
ja geert dit zijn de boegie kappen voor de 43
vandaag dus de andere kant van de mal gegoten en dan nog alles voor de kleine stukjes

vandaag bezig geweest om een wissel sturing te maken die geen probleem heeft met de uitslag van de servo bij opstarten


filmpke zegt meer
alles licht nu als proef boven op de plank maar dit moet er onder komen
dit is wat er onder mijn baan zit maar dit is een proef voor een NIET pukkeltjes baan

gr raf
ps de stang beweegt wat veel maar ik zit zonder luster klemmen om dit tegen te gaan
bij mij zit daar nog een extra waar alles door schuift en dus iets minder beweeg baar
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.