Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

GDE

Dat ziet er mooi uit Thomas  :D ben al benieuwd hoe het eruit gaat zien als het afgewerkt is.

raf

in die lampenhouders moet je eerst messing ringetjes zetten anders schijnt de led door in de kunststof
gr raf maar voor de rest zeker heel mooi en nu plamuren en schuren
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: raf op 24 december 2016, 13:04:47 PM
thommy staat die nu tussen of voor de kast want op de foto kun je het zo niet zien
wel mooi dat moet ik zeggen
ge je die met de vierkante rooster ook nog maken
gr raf

in de kast (losjes). Zit er nu in gekleefd.
vierkante roosters komen ook. Maar ga de complete neus (met stukje dak) dan online moeten zwieren. Om naar een 43 te gaan is dat een pak anders. Nu, heb een complete kap voor 43 getekend. Echter kan Shapeways maar tot 20cm, waardoor ze niet in 1 deel kan geprint worden (dan maar geschaald naar N-schaal online gezet).

zal deze aanpassen en maken dat ze printbaar is.

en verder tekenen aan m'n andere projecten (HLD71-81-draisine-generatorwagen)
Greetz

Thommy

raf

de kap kun je doordoen juist voor de deuren
het is dan veel kleiner en je hoeft geen hele kap te tekenen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Eindelijk nog eens een beetje kunnen verder werken aan de kap voor de 43 . Dakgoten aanpassen ter hoogte van de deuren met evergreen strips van 0.25mm x 0.5mm( item no.100)

Peter

Prachtig Geert, Dit gaat een supermodel worden
Dit model zou, als 603 perfekt van pas kunnen komen op mijn toekomstig diorama van Antwerpen-Linkeroever/ Antwerpen LO.
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Citaat van: Peter op 10 januari 2017, 10:20:54 AM
Prachtig Geert, Dit gaat een supermodel worden
Dit model zou, als 603 perfekt van pas kunnen komen op mijn toekomstig diorama van Antwerpen-Linkeroever/ Antwerpen LO.
bedankt Peter ,
Ik hoop dat het lukt om de kast zo goed mogelijk op de 43 te doen gelijken . Er zijn nog heel wat kleine details aan toe te voegen . Vooral op het dak moeten er nog wat extra onderdelen komen . Maar het meest ingrijpende is het inbouwen van die drie frontramen met het rechthoekige rooster  . Dat lijkt me nog de grootste uitdaging maar doenbaar . Verder ook nog een rooster op de zijkant dat waarschijnlijk moet ingegraveerd worden maar dat zal ik eerst eens testen op een proefstuk. Verder ook schuurwerk om alles proper af te werken . Zoals het opvullen van de gaten waar de opening voor dubbele koplampen was en de opening van de buffers ...

Thommy

Kan de voorzijde van mij aanpassen naar een recht rooster en op shapeways zetten
Greetz

Thommy

GDE

Citaat van: Thommy op 11 januari 2017, 18:52:16 PM
Kan de voorzijde van mij aanpassen naar een recht rooster en op shapeways zetten
dat zou wel goed van pas komen Thomas  :) Die raamopeningen heb ik al zelf gesneden in plasticard maar dat blijft heel moeilijk om netjes te krijgen en veel werk . Zo'n frondstukje zoals dat je al hebt getekend voor de 44/45 tot tegen de dakgoot zou al veel vergemakkelijken aan de ombouw . Deze morgen eens geprobeerd om het rooster te graveren dat net naast de cabinedeur zit op de zijkant van de 603- 43 ers . Althans aan ene kant bij de oude versies . Dat trok dus op niks en heb het terug opgevuld . Nu gaat dat stukje eruit en gaat er een stukje Amerikaanse loc daar in . Heb ik het geluk van nog een kap te hebben met hetzelfde rooster als dat ik nodig heb  :)

GDE

 

 
 


Bij de oude 43 zat er een rooster op de zijkant die ik wou namaken door die zelf te graveren . Dit lukte me echt niet en zag ik een oplossing door een rooster van een Amerikaanse loc te lenen . Na wat schijf , vijl en schuurwerk had ik een rooster geplaatst in de kap van mijn 43.  Nu achteraf gezien op de foto is dat rooster nog niet fijn genoeg maar ik weet niks fijner dan deze . Kan ik weer verder met iets anders nu ook dit gedaan is  :D

755philippe

Hallo,
Je kunt natuurlijk een rooster laten etsen. Maar alleen enkel een rooster "laten" etsen is een dure kost tenzij je een hele etsplaat kunt vullen met andere projekten loont het de moeite.
Mvg

755philippe

GDE

Geen slecht gedacht Philippe maar inderdaad ni zo evident voor slechts dit kleine roostertje . Misschien is er ergens wel een firma die roosters in hun catalogus hebben ?

raf

Geert ik denk dat ik nog een stukje heb liggen
ik zal er eens naar zoeken en een foto plaatsen
ik heb etsdelen voor een duikboot laten maken en daar zaten roosters bij
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Bedankt Raf  ;) plots had ik een ingeving dat zo'n rooster wel doenbaar zou zijn in evergreen strips . Na wat kiezen uit degene die ik had dacht ik om 0,5 mm te gebruiken . Bleek die als snel te dik en dus maar strips van 0,25 aan elkaar lijmen . Na enkele strips dacht ik bij mezelf dat ik wel goed zot was . Was wel fijn enzo maar tegen dat het model geverfd is zie je daar niks meer van .

raf

0.5 dus als ik ze frees met 0.4 moet het te doen zijn
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.