Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

GDE

Citaat van: raf op 23 december 2016, 06:17:56 AM
hier wegens werkzaamheden die dringend moeten gebeuren nog niet toegekomen om een  tweede doorzichtige kap te gieten
ook de silicone mallen heb ik nog geen tijd voor gehad maar de silicone is wel reeds in huis
tja dan denkt een mens om tijd te hebben en dan komen der onvoorziene zaken kijken en dan moet dat eerst gebeuren
maar dat zijn wel echt mooie bumpertjes

gr raf
Raf, ik denk dat heel veel modelbouwers met hetzelfde probleem kampen. Dacht ik al na de zomer klaar te zijn met de kap van de 43 en er is nu nog wat werk aan.  Ah komt allemaal wel goed  ;)

Thommy

Citaat van: geert desc op 22 december 2016, 23:18:13 PM
Foto van de buffers die Thommy tekende en bij shapeways verkrijgbaar zijn . Zeer mooi en voorzien van fijne details . Ik bestelde het setje van 8 in frosted extreme detail. De details zijn moeilijk met het blote oog te zien maar degelijk aanwezig . Ben er heel tevreden mee en zullen zeker goed staan op mijn 43 .  Thanks Thommy  ;)


Verdikke... ge hebt ze snelle als ik  :(
Greetz

Thommy

raf

hahaha Tommy ik denk dat Geert een direct verbinding heeft met shapeways LOL
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

#363
Citaat van: raf op 23 december 2016, 08:26:14 AM
hahaha Tommy ik denk dat Geert een direct verbinding heeft met shapeways LOL
gr raf

Ik had wel zowat alles dat ik getekend had besteld  ;D dus de fronten ed ook om te vergelijken met deze in PLA dat ik geprint heb

soit... mijn onderdelen zijn er ook.
voorlichten, OT front (blijkbaar 2 keer dezelfde besteld  ::)), onderkant kast in PLA (kan ik dus even goed zelf printen) en de bakken aan de voorzijden.

Greetz

Thommy

GDE

Mja Thomas de grote dozen voor het verpakken van grote bestellingen zijn op bij shapeways. Zullen wel volgend jaar versturen  :P Als het een hulp kan zijn, mijn bestelling was geplaatst op 15/12 .
Hihi Raf was het maar waar  ;D het liefst zou ik willen kunnen tekenen zoals Thomas dat kan. Had ik maar meer tijd... Projecten en ideetjes genoeg ze, bv oude handbediende overweg met slagbomen en de palen voor de overweg signalisatie erbij.

Thommy

Citaat van: geert desc op 23 december 2016, 13:48:13 PM
Mja Thomas de grote dozen voor het verpakken van grote bestellingen zijn op bij shapeways. Zullen wel volgend jaar versturen  :P Als het een hulp kan zijn, mijn bestelling was geplaatst op 15/12 .
Hihi Raf was het maar waar  ;D het liefst zou ik willen kunnen tekenen zoals Thomas dat kan. Had ik maar meer tijd... Projecten en ideetjes genoeg ze, bv oude handbediende overweg met slagbomen en de palen voor de overweg signalisatie erbij.

als ge me tekeningen bezorgd  ;)
Greetz

Thommy

vyncky

Citaat van: geert desc op 23 december 2016, 13:48:13 PM
Mja Thomas de grote dozen voor het verpakken van grote bestellingen zijn op bij shapeways. Zullen wel volgend jaar versturen  :P Als het een hulp kan zijn, mijn bestelling was geplaatst op 15/12 .
Hihi Raf was het maar waar  ;D het liefst zou ik willen kunnen tekenen zoals Thomas dat kan. Had ik maar meer tijd... Projecten en ideetjes genoeg ze, bv oude handbediende overweg met slagbomen en de palen voor de overweg signalisatie erbij.
ff off topic,

PB messingmodelbouw heeft die ook. Je kan deze ook verlijmen ipv solderen ;)
Op de baan scherpenheuvel van MSC de Kempen staat er eentje ;)

Ik weet niet of je geprint zo fijn kan gaan ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

GDE

#367
Citaat van: vyncky op 23 december 2016, 18:34:41 PM
Citaat van: geert desc op 23 december 2016, 13:48:13 PM
Mja Thomas de grote dozen voor het verpakken van grote bestellingen zijn op bij shapeways. Zullen wel volgend jaar versturen  :P Als het een hulp kan zijn, mijn bestelling was geplaatst op 15/12 .
Hihi Raf was het maar waar  ;D het liefst zou ik willen kunnen tekenen zoals Thomas dat kan. Had ik maar meer tijd... Projecten en ideetjes genoeg ze, bv oude handbediende overweg met slagbomen en de palen voor de overweg signalisatie erbij.
ff off topic,

PB messingmodelbouw heeft die ook. Je kan deze ook verlijmen ipv solderen ;)
Op de baan scherpenheuvel van MSC de Kempen staat er eentje ;)

Ik weet niet of je geprint zo fijn kan gaan ;)

Yannick
Yannick, als ik me niet vergis heeft PB messingmodelbouw het verschuifbaar hek op wielen die meestal tp 3 voorkwam als overwegbeveiliging. Deze die ik bedoel is zo'n ronde slagboom. (zie foto links) Denk niet dat Paul deze heeft maar moest het wel zo zijn verneem ik het graag. 
https://www.flickr.com/gp/132707530@N02/pt6DbK
https://www.flickr.com/gp/132707530@N02/79ww4J

raf

zo stond er in hoboken (schoonselhof)een dubbele met nog een kleintje voor de voetgangers
of die hand bedient was weet ik niet meer maar het was er wel een met kettingen onder dacht ik
maar tja das 52 jaar geleden dat ik die gezien had
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

vyncky

Citaat van: geert desc op 23 december 2016, 21:50:29 PM
Yannick, als ik me niet vergis heeft PB messingmodelbouw het verschuifbaar hek op wielen die meestal tp 3 voorkwam als overwegbeveiliging. Deze die ik bedoel is zo'n ronde slagboom. (zie foto links) Denk niet dat Paul deze heeft maar moest het wel zo zijn verneem ik het graag. 
https://www.flickr.com/gp/132707530@N02/pt6DbK
https://www.flickr.com/gp/132707530@N02/79ww4J

Inderdaad, Ik had gisteren het stukje met slagbomen niet gezien. Die heeft hij (volgens mij) ook niet.

maar ze vallen wel te bouwen, als ik de foto's zie. ;)

Succes!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

GDE

Citaat van: Thommy op 23 december 2016, 14:26:08 PM
Citaat van: geert desc op 23 december 2016, 13:48:13 PM
Mja Thomas de grote dozen voor het verpakken van grote bestellingen zijn op bij shapeways. Zullen wel volgend jaar versturen  :P Als het een hulp kan zijn, mijn bestelling was geplaatst op 15/12 .
Hihi Raf was het maar waar  ;D het liefst zou ik willen kunnen tekenen zoals Thomas dat kan. Had ik maar meer tijd... Projecten en ideetjes genoeg ze, bv oude handbediende overweg met slagbomen en de palen voor de overweg signalisatie erbij.

als ge me tekeningen bezorgd  ;)
zal eens kijken waar ik mijn opmeting gedaan heb. Das weer t probleem van nog altijd geen hobby ruimte te hebben. Vind ik niks terug. Ik had er ene opgemeten te St Ghislain bij het tsp. Er zijn ook wel veel variaties en details die verschillen. Bij bvs baasrode staan er nog en ook nog restanten van dergelijke slagbomen. Denk dat er gene gelijke bij zit,alle zijn ze anders. Zo'n artikels met info en plannen zou ik wel graag zien in msm  :D ik ga eens op zoek Thomas achter mijn opmeting  ;)

Thommy

Snel ff via telefoon

Fronten van shapeways


Testfit


Greetz

Thommy

Peter

Ziet er al heel goed uit
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Citeerzo stond er in hoboken (schoonselhof)een dubbele met nog een kleintje voor de voetgangers
of die hand bedient was weet ik niet meer maar het was er wel een met kettingen onder dacht ik
maar tja das 52 jaar geleden dat ik die gezien had

Deze had inderdaad kettingen, zowel aan de grote als aan de kleine slagboom.
Een prachtig model van een slagboom met een soort kettingen is te koop bij Weinert in verschillende lengtes
Prijs ongeveer 100,00 euro voor 2 slagbomen en aandrijvingen, maar.........een hels werk om (het bouwsetje) te monteren, ondaks het feit dat Weinert een speciaal tangetje voor verkoopt
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

thommy staat die nu tussen of voor de kast want op de foto kun je het zo niet zien
wel mooi dat moet ik zeggen
ge je die met de vierkante rooster ook nog maken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.