AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

raf

ha ja nie aan gedacht
tja jongens ik ben ook met zoveel tegelijk bezig dat ik het allemaal niet kan bij houden hé
het probleem is der komt altijd maar bij
en ik krijg het gewoon niet bij gewerkt

ze nemen een afgewerkt stuk mee maar hebben een ander stuk terug bij om te doen
en zo geraak ik dus niet vooruit
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

de afgeprinte frontjes maar ze zijn niet beter dan die met de roosters




ik ga vandaag eventueel terug eens de oude fronten frezen en dan aan passen aan de kast
al wat er op moet komen moet je eigenlijk niet mee printen
ik heb daar malletjes van en kan die stukjes er zo op zetten
het is de bedoeling een passend front te verkrijgen wat mooi aan sluit aan de kast
eens dit gemaakt is dan kan er begonnen worden met het aan brengen van dakgoten en andere snuisterijen
nadien kan hier een mal van gemaakt worden en is het een kwestie van gieten al loopt dat ook niet gesmeerd

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Hey Raf,
Die frontjes die Thomas heeft getekend staan op shapeways. K denk dat die prints toch wel beter zullen zijn.  Zelf wil ik buffers bestellen voor de motorwagens maar wacht nog op een hogere oplage want per 4 kosten die per stuk merkelijk meer dan bv per 20. Misschien bestel ik die fronten dan ook tegelijkertijd. 

raf

ja ik heb ze gevonden
hopelijk gaat thomas ook nog die mat de vierkante rooster maken
aan de file moet er niet veel veranderd worden
enig probleem is dat de zijkanten niet zijn afgerond terwijl deze wel afgerond waren
of dit af te ronden is op de delen van shapeway is maar de vraag
indien thomas de vierkante ook maakt dan bestel ik ze meteen alle twee tegelijk

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: raf op 28 november 2016, 19:06:11 PM
ja ik heb ze gevonden
hopelijk gaat thomas ook nog die mat de vierkante rooster maken
aan de file moet er niet veel veranderd worden
enig probleem is dat de zijkanten niet zijn afgerond terwijl deze wel afgerond waren
of dit af te ronden is op de delen van shapeway is maar de vraag
indien thomas de vierkante ook maakt dan bestel ik ze meteen alle twee tegelijk

gr raf

mijn fronten passen tussen de afgeronde hoeken  ;D
aja, die met roosters staan op Shapeways. Ik heb ze bestelt.

@Geert: waar ik dus voor vreesde is waarheid geworden. Buffers met al die details zijn niet te printen  >:(niet in ultra frost. Dus moet ik minderen in details  :(

ik heb dus beide fronten bestelt. Maar ik heb bij m'n laatste prints gezien dat ik ze eigenlijk niet nodig heb. Kwaliteit is goed genoeg om wat met spuitplamuur er te geraken.
Greetz

Thommy

raf

He Tommy

ha dus voor mij zijn  ze dan te klein
dus ik moet die ene die ik voor het dak te veranderen heb dus gaan aan passen
goe da ge het zegt  anders was het een probleem
die met een rechte rooster ga je die dan ook nog maken ????
of die rooster alleen kan dat niet maar of dat in prijs veel verschil uit maakt bij SW denk ik niet
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: raf op 28 november 2016, 20:13:36 PM
He Tommy

ha dus voor mij zijn  ze dan te klein
dus ik moet die ene die ik voor het dak te veranderen heb dus gaan aan passen
goe da ge het zegt  anders was het een probleem
die met een rechte rooster ga je die dan ook nog maken ????
of die rooster alleen kan dat niet maar of dat in prijs veel verschil uit maakt bij SW denk ik niet
gr raf

Bolle roosters staan online. Rechte roosters is voor een AR43 hé.
Kan eventueel wel van m'n AR43 tekeningen zien om de neus/dak te versnijden zodat het past op de AR45 kap

Ben momenteel bezig met m'n joc-kappen tot stel aan het brengen.
Greetz

Thommy

raf

mij gaat het over het verschil tussen de 605 en de 603 reeksen
het dak van de 603 is verschillend tegenover de 605 daar de 605 zijn kop plat is zoals de olaerts kappen
de 603 heeft een bol dak voor aan en de rooster zit iets dieper

vandaag proberen aan de mal verder te doen om er een dubbele mal van te maken en dan zien of het beter lukt met die clear giet hars
en dan meteen de malletjes maken voor de boegies

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Thomas, zou toch wel jammer zijn dat het fijne tekenwerk van jouw buffers niet geprint kan worden. Waarover doen ze moeilijk bij shapeways?  Als ik die tekening bekijk dan zijn de kleinste details die bouten. Die kom je ook tegen op de bollestampers en andere nmbs shapeways prints. Zal wel geen zeskantige bout zijn zoals op de tekening maar toch wat reliëf te zien. Die fijne rand misschien op de bufferhals?  Zie ik ook op andere prints. Dat het printen beperkingen heeft kan ik begrijpen maar dat ze bij shapeways dan dezelfde details op andere prints wel kunnen... Toch eigenaardig. Misschien weten andere designers wat er mis is?  Persoonlijk stond ik al meermaals versteld van wat mogelijk is van fijne print. Toch al wat gedetailleerde stukken gekocht bij shapeways die Koen en Benoit hadden getekend.

raf

hier de mal terug in de tegen mal gezet om straks als het los was droog is dan silicone te kunnen gaan gieten
ik ga straks naar de winkel en neem de eerst gegoten kap mee om te laten zien en dan te kijken wat er verkeerd gelopen is
hopelijk met de binnen mal een beter resultaat
de vensters frezen is geen probleem dat lukt aardig voor de AR kappen
die kleintjes voor de deuren geven nog problemen omdat ik daar nog net niet de juiste maten voor heb
ze passen reeds wel maar zitten iets te los dus de file wat aan passen en dan terug opnieuw
ik frees ze nu nog op een dik stuk afval omdat het toch maar proefjes zijn
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

En Raf weet u wat het probleem nu is van die transparante resin?

raf

ja ben geweest naar de shop
er zou een probleem met de harder zou zijn geweest
normaal moet het binnen de 15 minuten beginnen te stollen en binnen het uur uitgehard zijn
het is polyester die clear is dus doorschijnend en zou dus als gewone polyester moeten werken
ze kon niet verklaren waarom er in de hars geen lucht bellen zaten maar wel in de zijkanten gaten waren waar er geen hars tegen de mal heeft gezeten
moeilijk te laten zien op een foto
nu na zoveel weken als je de kast vast neemt dan nog staan je vinger afdrukken der op dus ze is nog week
nu heb ik vandaag de silicone terug in de kast gegoten om een binnen mal te maken en zo dus de kast in een keer te kunnen gieten
vrijdag hebben ze nieuwe silicone want hij was op en dan kan ik de boegies gaan gieten
stomme griep heeft voor grote achterstand gezorgd de ju
ze heeft reeds vroeger mijn mallen gezien en ze weet dat deze normaal altijd perfecte afdrukken geeft
zo ook de kast in giet hars deze is gewoon perfect zonder een foutje

maar nu wachten tot de silicone is uitgehard is en dan opnieuw proberen met giethars en dan dat clear spul

gr raf en foto's volgen wel als ik bezig ben
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo de mal is nu een tweedelige geworden met een buiten en een binnen mal



straks een beetje hars aan maken en dan eentje gieten is giethars
zo kan ik zien waar de fouten zitten maar voorheen was het goed dus zou het nu ook goed moeten zijn
bij die kap ga ik proberen de ramen er uit te frezen en dan nieuwe in plexy er in te zetten
word vervolgd
ps de shop had alles binnen gekregen behalve natuurlijk de silicone
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Foto van de buffers die Thommy tekende en bij shapeways verkrijgbaar zijn . Zeer mooi en voorzien van fijne details . Ik bestelde het setje van 8 in frosted extreme detail. De details zijn moeilijk met het blote oog te zien maar degelijk aanwezig . Ben er heel tevreden mee en zullen zeker goed staan op mijn 43 .  Thanks Thommy  ;)

raf

hier wegens werkzaamheden die dringend moeten gebeuren nog niet toegekomen om een  tweede doorzichtige kap te gieten
ook de silicone mallen heb ik nog geen tijd voor gehad maar de silicone is wel reeds in huis
tja dan denkt een mens om tijd te hebben en dan komen der onvoorziene zaken kijken en dan moet dat eerst gebeuren
maar dat zijn wel echt mooie bumpertjes

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.