Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

Peter

Raf als je vee gedetailleerde foto's wil hebben moet je dat boek van de Nicolas connection kopen (37 euro) (zie foto)
Daar staan toch een redelijk aantal foto's in waarin de 45 van alle kanten goed te zien is, zelfs redelijk goede dak opnamen.
Zelfs een uitzondering: een 45 met drie ramen voor de stuurstand, met de dubbele koplampen waarvan de WITTE is dichtgemaakt en de witte frontlampen op de plaats van de rode zitten en...geel/rode kleurstelling. Over een specialleke gesproken

Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

Citaat van: Rochevalien op 23 augustus 2009, 22:52:13 PM
Jurgen,ik ben van plan om de ontbrekende onderdelen (ramen,buffers,koplampen,detail van de onderzijde van de kast ,de binneninrichting )zelf te maken ?n af te gieten voor de ar's die ik voor mezelf ga maken.Dan kan ik net zo goed die onderdelen aanbieden aan wie ze wenst,met of zonder kap erbij.Maar verwacht nu niet dat ik dat alles kan leveren tegen morgenvroeg.
Voor de aandrijving heb ik al enkele ideeen maar ik ga dat lekker voor mezelf houden [}:)][}:)] Het valt ook te bezien wat jij verstaat onder "een vrij lage prijs". Resin is niet echt goedkoop en een motorbogie moet toch ook al zo'n 47? kosten.Decals komen er ook nog eens bij.

Gerrit


Gerrit altijd liefhebber . Heb trouwens al de vraag gesteld wat voor onders stel er onder moet ! Dus onderdelen +1
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: 755philippe op 17 augustus 2015, 09:50:34 AM
Hallo,
Ik heb ook zo'n kap gekocht destijds. Als iemand de ruitjes laat maken heb ik ook interesse. Laat maar weten of stuur een PM.
Mvg

755philippe




ruitjes +1
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Heb ook interesse voor de ruitjes
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Citaat van: argilla op 21 januari 2016, 15:49:48 PM
Citaat van: 755philippe op 17 augustus 2015, 09:50:34 AM
Hallo,
Ik heb ook zo'n kap gekocht destijds. Als iemand de ruitjes laat maken heb ik ook interesse. Laat maar weten of stuur een PM.
Mvg

755philippe




ruitjes +1

Ik ook ruitjes +1
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rochevalien

In die ruitjes heb ik ook wel interesse  :P ; zelfs voor meerdere stellen (alleen voor eigen gebruik  ;))

bekie

Goedenavond, wie biedt nu wat aan?

Voor ramen en andere kleine onderdelen heb ik misschien ook wel interesse.
 

GDE

Ik denk nog altijd dat het maken van onderdelen best in 3D gebeurt en via shapeways aangeboden kan worden . Enkel moet je dat tekenen goed kunnen . Zelf heb ik daar te weinig tijd voor al heb ik dat wel al geprobeerd voor de buffers . De buffer is getekend maar enkel een platte . Voor de bolle buffer ging dat niet zo goed door de rare vorm van de bufferplaat . Sedertdien heb ik daar niet meer mee verder gedaan . Draaistellen zullen best afgegoten worden van een ander bestaand model of het nu een Jocadis 43 of Olaerts 44/45 is maar daarvoor moet je dan nog een model vinden om te mogen gebruiken . Het blijf moeilijk om alle ondedelen samen te krijgen om een degelijk afgewerkt model te kunnen maken zolang deze niet vlot verkrijgbaar zijn .

Thommy

koplampen en compleet interieur voor die AR45's heb ik uitgetekend in 3D. Moet ze gewoon es doorsturen naar ne maat met basic 3D printer om te zien of alles idd past.
Onderkant kast ben ik aan begonnen, heb tijdelijk zo'n Olaerts gehad om maten/foto's van te nemen met schuifmaat.
Maar moet terug een nieuwe versie van Inventor downloaden, licentie weer verlopen na 3j  :(

ramen heb ik dus ook interesse in.
Greetz

Thommy

GDE

Naast de eerder verschenen boeken van Nicolas Collection reeks 43 en ook het boek reeks 45 is er nu een nieuw boek reeks 44. Altijd leuk om dergelijke boeken als informatie bron te hebben  ;)

raf

proberen de kap naar de lazersnijder te brengen om de kop er vanaf te laten zagen
het is nu zover dat als die kop er vanaf is ik het front er ga kunnen aan passen
het grootste probleem is die regen goot die er langsheen loopt
die is bij het minste verdwenen wat je ook doet

er zit dus vordering in en de eerste kop zal die worden met de enkel lampen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

het chassis is klaar en een eerste proefrit gereden
de loc maakt nog wat veel lawaai maar geen idee waar dat door komt
de sleper is een roco fluister sleper maar ??? echt fluisteren kun je dit niet noemen
maar de wielen zijn nog iets te hoog dus die moeten de draaibank nog op om er 0.5 mm vanaf te halen
daarmee zou ook de snelheid nog iets omlaag moeten gaan want hij is nu nog een beetje snel
tijd voor een filmpke
https://www.youtube.com/watch?v=-qR-lBCVOEg&feature=youtu.be
de kap is binnen voor de twee koppen er laten af te halen en hopelijk is dat goed gelukt
ik zit zonder auto dus ik kan ze niet gaan halen en das dus pech hebben
hopelijk is de auto snel gemaakt want voor de derde keer de deur module defect is nie plezant
tweede filmpke is ook klaar
niet kijken naar de mist in het begin maar het is verdomd koud op zolder nu
https://www.youtube.com/watch?v=xEMMJo5eNYg&feature=youtu.be
je ziet dat hij een beetje licht op de wissels en daar moet ik dus nog iets aan gaan doen
voor de rest ziet het er goed uit ik hoor het wel
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: Thommy op 23 januari 2016, 09:16:27 AM
koplampen en compleet interieur voor die AR45's heb ik uitgetekend in 3D. Moet ze gewoon es doorsturen naar ne maat met basic 3D printer om te zien of alles idd past.
Onderkant kast ben ik aan begonnen, heb tijdelijk zo'n Olaerts gehad om maten/foto's van te nemen met schuifmaat.
Maar moet terug een nieuwe versie van Inventor downloaden, licentie weer verlopen na 3j  :(

ramen heb ik dus ook interesse in.


koplampen en stuurpost passen dus  ;D na zelf een basis 3D printer gekocht te hebben, paar testen gedaan.
Greetz

Thommy

modèlisme

De ruiten voor deze stellen heb ik reeds meermalen verkocht.
Ze zijn gefreesd.
Heb maar 1 stel meer in stock.
 

Michael

Citaat van: modèlisme op 01 mei 2016, 18:28:00 PM
De ruiten voor deze stellen heb ik reeds meermalen verkocht.
Ze zijn gefreesd.
Heb maar 1 stel meer in stock.
Paul je hebt mail.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154