Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

Thommy

Bij het model van de 44/45 die in Engeland te koop was als bouwpakket/compleet pakket (MSM ?), zoals ik hier heb liggen, kon je kiezen. Ik heb de 3 raams fronten ook nog liggen ervoor.
Greetz

Thommy

loebaske

In SJ 118 van 2000 op blz 11 staat de reeks 70 van TTM toen al voor een prijsje van 7500Bfr, wat betreft afwerking voor handgemaakt model was het ver van afgewerkt  ;)

Huugooke

Citaat van: Thommy op 16 juli 2015, 07:15:44 AM
Bij het model van de 44/45 die in Engeland te koop was als bouwpakket/compleet pakket (MSM ?), zoals ik hier heb liggen, kon je kiezen. Ik heb de 3 raams fronten ook nog liggen ervoor.
en wil je die kwijt?... ;D

loebaske

Heb die nooit gekocht Hugo

Herwig

#124
bericht 121:   "verre van afgewerkt TTM-model  type 270"  :     zoals ik opperde hierboven was het eerder  een   "poging"   tot een H0-locje.

Dat Brits model van de 44/45 werd idd ooit besproken in een MSM.  (géén idee of het H0 of 00-schaal was)

Peter

Als ik me goed herinner, was die bouwdoos van dat engels merk toch verre van kwalitatief.
De bouwdoos van de 46 van Jocadis was veel beter (ondanks zijn ouderdom)
De enige echt goede 45 is die van Olaerts (ook de 44 trouwens)
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

de kap is binnen en nu kan ik beginnen met aan passen van de fronten
deze zijn wel iets smaller want de kap loopt naar het front iets dicht dus de fronten zijn smaller dan heel de kap
dus deze die ik nu heb zijn iets te breed
de middelste venster was wel op de juiste maat dus aan passen dan maar
nadien silicone en kijken wat er uit komt
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

Citaat van: Peter op 17 juli 2015, 16:19:54 PM
Als ik me goed herinner, was die bouwdoos van dat engels merk toch verre van kwalitatief.
De bouwdoos van de 46 van Jocadis was veel beter (ondanks zijn ouderdom)
De enige echt goede 45 is die van Olaerts (ook de 44 trouwens)

was geen slechte kit.
bodemplaat is alu
kap is in messing
dak en alle details waren in giethars enz. was mss minder (zeker het dak dicht krijgen was een serieus werkje, lang leve 2 componentenlijm)

nuja, kitje ooit gebouwd. Zou al veel anders doen bij toen...
Greetz

Thommy

raf

zo eventjes de zolder op geweest en het donor chassis opgehaald
en het gaat nog allemaal wat passen ook nog

het chassis van de BOBO van lima
ok niet het beste materiaal maar ik weet dat dit tenminste wel gaat rijden als ik er de omschakelaar heb in gezet

hier passen of de kap er wel degelijk op past

het chassis zit er nu nog wat scheef en schots is maar het past in ieder geval en de motor raakt het dak van de kap niet dus we gaan er voor
wat er nu moet gebeuren is het chassis aan passen van de BOBO is veel te kort zoals je kunt zien
de zaag er in maar eerst een mal maken van de bak die er onder hangt want die kan nog verder van pas komen bij de aan passingen
er zitten deurtjes en dergelijke op met klinken en scharnieren en die wil ik behouden als ik er ooit nodig ga hebben
het chassis kan nog dieper maar nu raakt nu aan de trappen en dergelijke met uitstekende zaken die nog weg geslepen moeten worden 
maar dat aan passen is voor van de week

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Had hier ook nog een dozijn kappen liggen, dus maar eens m'n stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd wat er al in m'n hoofd zit sinds ik ze gekocht heb............er iets van maken :D.

Dit is de eerste keer dat ik een model volledig spuit, eerst grondlaag(primer) dan de rest, de kleuren heb ik gekozen op't gevoel omdat ik geen referenties had tov valleyo kleurtjes.

De volgende stap waar ik al een paar dagen over aan't denken ben zijn de ruitjes..........ben er nog niet uit, maar het airbrushen heeft me wel voldoening gegeven ;)





Er moet nog wel wat aan gebeuren maar ik wil dit toch al met jullie delen

Groet Tom

raf

yep nie slecht gedaan
wat gaat je als aandrijving gebruiken ???
want daar zit meestal het probleem

wat de ruitjes aan gaat ik moet eens kijken wat ik hier heb liggen
dan eventueel een mal er van maken en ze proberen te gieten in klaargiethars
heb ik nog nooit mee gewerkt dus das effe kijken of dat gaat lukken

ik heb nu geen tijd om er aan verder te doen das het probleem en de fru is besteld en komt hopelijk deze week nog aan
anders is het alleen vooruit rijden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michael

Tom dat ziet er alvast goed uit, heb je al enig idee welk onderstel je gaat gebruiken?
Ik heb zo'n zelfde kap liggen....
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Svendw

Netjes Tom! Kom deze week wel ff kijken naar het resultaat!
Ben benieuwd wat voor onderstel eronder komt!

Eventueel goedkope donor loc?

Het zal me benieuwen (ook omdatk er interesse in heb :p)

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

raf

hier vind je al de foto's die mijn pa is gaat trekken van de 4302

https://www.facebook.com/knock.broekvent/media_set?set=a.984963384889144.1073741859.100001264753423&type=3



dit staafje gebruiken we overal waar we foto's gaan nemen
daaraan kun je afmetingen opmeten van een foto
en daar dat staafje op elke foto dezelfde grote heeft is het met een exell blad snel elke keer omgerekend naar 1/1 schaal of 1/87

hopelijk hebben jullie hier iets aan mijn en mijn pa zijn bijdrage

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Raf, die foto van Facebook is niet bereikbaar. Ik krijg een foutmelding.  ???
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)