Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

eddy

Dag allemaal,
op kapaza en tweedehands.be staan volgens mij body's te koop van AR 45.Deze zijn niet gespoten ook de ruiten ontbreken,ook het chassis ontbreekt.

mischien iets voor de handigen onder ons,voor de prijs hoef je het ook niet te laten,nl 0,50 cent per stuk,of 150 stuks voor 15 euro.

groeten Eddy

theedooz

Heeft iemand dit al gekocht? Is het serieus?
 

Rochevalien

Eddy ,kan je misschien even een link geven? ik heb ernaar gezocht maar vindt niets.
Ik heb trouwens nog iets dergelijks liggen ,enkele jaren geleden gekocht van Verborgh.

Gerrit

tonycabus

Eddy, dat zijn idd kappen van een 45. "Mij gedacht" komen die van Heljan. Wel gek dat de bakken worden aangeboden door enen Heidi uit Geraardsbergen, je zou ze uit een heel andere hoek verwachten!
http://www.2dehands.be/body-van-trein-62666490.html?v_model_type=5
De kappen van bij Verborgh waar Gerrit het over heeft zijn imho van reeks 43/type 603.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loco

Indertijd bij de ontwikkeling van de 45 heb ik ooit van Balien soortgelijke kap gekregen met onderstel en zonder lampen. Ik heb de kap weggegeven aan een ander lid van dit forum. Het chassis was toen nog voorbereid om er een Tenchedomotor onder te plaatsen. Omdat deze motors moeilijk verkrijgbaar waren, was het project op de lange baan geschoven. Vreemd genoeg was ook deze kap in het grijs en niet geschilderd. Het was de definitieve versie zoals ze later is uitgebracht door Olaerts. Waarschijnlijk is het een resterende stock van OVB die achtergebleven is bij Balien of bij Verborgh en zijn ze niet doorverkocht aan olaerts. Uiteindelijk is het model alleen nog door Olaerts uitgebracht al dan niet als OVB model. De andere twee hebben zich toen uit het proejct teruggetrokken. Het kopen van de kappen heeft niet veel zin tenzij voor een modelbouwer als basis om er een oudere of hedendaagse versie van te maken. Met een beetje werk moet dit wel lukken. Voor de prijs moet je het schijnbaar niet laten.

Peter

Aaaarg, een 45 in tijdperk III versie, een of twee-kleuren groen. Om te watertanden.
Heb die vraag eens aan Guido gesteld ...... doch...... helaas [B)][B)]

Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Ik heb wel degelijk een kap +onderstel gekocht bij Verborgh van een ar 45 in spuitgietwerk en dus niet in resin.
Tot mijn niet geringe verbazing is het seinte bij tweedehandsmarkt al verwijderd,heeft er hier iemand een slag gedaan??

Of het kopen van die dingen zin heeft? of had? je moet alleen een onderstel maken,de ramen ,de buffers,de dakventilatoren en wat kleine details en je hebt een rijklaar model voor .....cent ipv van ??????????'s[;)]

Gerrit

Jurgen

Een zekere dgrr had een bod gedaan van 15 euro, de prijs voor een volledige doos dus. Waar hebben we die naam nog gezien? [:D]

Binnenkort komt die gewoon met zijn eigen model van de reeks 45. [:p][:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Rian maakte hier een mooie (?!)uitschuiver....
-> Ge-edit op verzoek van betrokken partijen.
De administrators
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Een zekere dgrr had een bod gedaan van 15 euro, de prijs voor een volledige doos dus. Waar hebben we die naam nog gezien? [:D]

Binnenkort komt die gewoon met zijn eigen model van de reeks 45. [:p][:D]



Merde alors!!!! ik had er wel een stuk of 10 willen kopen[xx(][xx(][xx(]

Gerrit

Peter

citaat:
Merde alors!!!! ik had er wel een stuk of 10 willen kopen


en ikke had er graag twee gehad. Verd......[B)][B)][B)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Ik heb daarnet nogmaals [8D]met Heidi gebeld en meteen een bestelling van ..150 kappen geplaatst.
Ze worden naar het schijnt bestookt met e-mails en telefoons en hebben de advertentie tijdelijk geblokkeerd om wat rust te hebben.
150 is wat veel voor op de eigen baan maar we hebben plannen[}:)] .....
Geintresseerden mogen altijd een pm sturen.

Gerrit


Peter

Als je een PM wil sturen: niet schrikken, want volgens zijn foto is onze Gerrit wel erg verandert[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Zo ziet de bewuste kap er dus uit,niets meer niets minder:



Peter, het is juist omdat de mensen niet zouden schrikken dat ik ons B? haar foto gebruikt heb[:o)][:D][:o)][:D]
Als wederdienst staat mijn foto op haar nachtkastje[^][^][^]

Gerrit

Peter


citaat:
Als wederdienst staat mijn foto op haar nachtkastje


Ai, ai [:o)][:I][;)][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter