Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

GDE

Citaat van: raf op 27 januari 2017, 07:59:17 AM

zoals ik begrijp zijn de front ramen van de ar43 dus anders daar moet ik dus wel rekening mee houden

gr raf
Inderdaad Raf , het middelste raam van de 43 is een beetje breder dan bij de 44/45. K denk voor de 43 dat die shapeways  fronten van Thomas juist zijn  . Echter (en daarvoor ging ik eens mailen naar Thomas maar kon deze avond zijn mailadres niet vinden ) bij de 44/45 fronten heb ik de indruk dat die wat smaller zouden mogen . Ook de stekkerdoos zit bij de 44/45 fronten iets te hoog op het Shapeways front .

Thommy

Fronten zijn gebasseerd op tekening van de blesser of wa wasset. AR45 heeft ooit in een msm gestaan.
Greetz

Thommy

GDE

#422
De enige tekening van de 45 die ik van de Blesser heb komt inderdaad uit msm . Die tekening heeft 2 frontramen en op het zijaanzicht zie je aan de kopse uiteinden dat het dak van een 43 is . Jammer genoeg heb ik geen tekening of andere plannen van de oudere versies . Ik baseer me wat betreft het middelste raam op foto's van uit de boeken over de 43,44,45 .
front van de 43

Een 44 of 45 , stekkerdoos iets lager want op andere foto's gaat de zwarte scheidingslijn boven de stekkerdoos samen met nog wat groen  . Bij de 43 botst die zwarte lijn tegen de stekkerdoos . Het middelste raampje lijkt me bij de 44/45 juist de breedte van die stekkerdoos en bij de 43 is die wat breder . Het blijft wat raden naar de juiste afmetingen want oude plannen waar moet ge die vinden ? Jammer dat dergelijke info zo moeilijk of niet te vinden is .

raf

ik zou daarom de stekker doos appart printen
alleen ik giet ze in hars maar als je een front hebt zonder deze stekker doos kan je zelf nog aan passen wat je wat wil hebben
is het BV niet mogelijk om de stekkerdoos mee in een venster te printen zodat ze toch bij de aankoop er bij zit
als ook sommige andere delen die je in de openingen mee kan zetten
ik weet niet hoe shapeway de prijzen berekend
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Citaat van: raf op 28 januari 2017, 13:13:49 PM
ik zou daarom de stekker doos appart printen
alleen ik giet ze in hars maar als je een front hebt zonder deze stekker doos kan je zelf nog aan passen wat je wat wil hebben
is het BV niet mogelijk om de stekkerdoos mee in een venster te printen zodat ze toch bij de aankoop er bij zit
als ook sommige andere delen die je in de openingen mee kan zetten
ik weet niet hoe shapeway de prijzen berekend
gr raf
Raf, nadeel is dan dat die stekkerdoos moeilijk juist te plaatsen is als je die zelf moet gaan lijmen . Zou de eerste keer niet zijn dat dergelijk onderdeel bij mij weg vliegt uit mijn pincet en dat ik die nooit meer terug vind  :D De koppen van de 43 en 44/45 zijn vooral verschillend door het rooster , breedte van middenvenster en plaatsing van die stekkerdoos . Het zijn maar kleine details die bij mijn kap van de 43 ook niet juist gingen zijn . Die stekkerdoos zat op de hoogte voor de 44/45 . Van zodra ik die frontjes voor de 43 van Thomas ga plaatsen zal die stekkerdoos wel juist zitten . De vraag is nu welke materie is best voor deze fronten ? De ultra detail of extreme detail ? Ligt het verschil dan in minder printkaagjes of is dit enkel aangewezen voor onderdelen met veel kleine details zoals bv , de buffers ?

raf

alsnog als er geen prijs verschil is kunnen meerdere kleine zaken in de openingen van de vensters mee geprint worden .
en ja dat weg springen ken ik ook maar al te goed .daar zoek je dan uren achter en vind niks
maar ik heb een geheime oplossing daar voor
ik heb een lennert die ik er voor gebruik en die ziet zulke kleine zaken direct liggen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Thommy

ik heb ze in gewoon frost gedaan. Zijn echt al goed van kwaliteit.
Nuja, stekkerdoos ed los printen? kost u evenveel en stekkerdoosje los zal snel de helft van de prijs van een frontje zijn.
Greetz

Thommy

raf

nee tommy de stekkerdoos in een venster printen met BV 3 kleine vasthoud puntjes zodat ze toch een geheel is maar kan los gesneden worden
dan kan ze nadien op het frontje gelijmd worden waar de koper ze ook wil zetten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

GDE

Citaat van: Thommy op 29 januari 2017, 12:04:42 PM
ik heb ze in gewoon frost gedaan. Zijn echt al goed van kwaliteit.
Nuja, stekkerdoos ed los printen? kost u evenveel en stekkerdoosje los zal snel de helft van de prijs van een frontje zijn.
K denk ook dat ultra frost detail goed is voor de fronten . Ik zie het verschil eigenlijk niet met extreme detail. Ik zal die buffers eens bestellen in ultra frost en vergelijken met deze die ik al heb in extreme detail . Die stekkerdoos hoeft eigenlijk niet apart als die juist zitten op de print . Wat misschien best wel apart zit zijn de lichtblokken . Heb ik ergens eens gelezen dat het gemakkelijker is om eerst de decals te plaatsen rond de lichten en dan pas die lichtblokken . Het zou gemakkelijker werken zijn . Geen idee of het werkelijk zo is want zover ben ik nog niet  :D

raf

ik zet eerst messing busjes want de leds durven naar opzij doorschijnen
en door die busjes heb je dat effect niet
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske


Of een krimpkous gebruiken Raf

raf

naa messing is veel mooier en iets dunner dan krimpkous

maar nu reeds een week in de zieken boeg met griep en vandaag eventjes er uit om wat mails en zo te doen
maar nog steeds nie lekker en seffens na het eten terug mijn bedje in

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

In plaats van messing buisjes, buisjes met dezelfde doormeter in nieuwzilver of zo gebruiken.
Die hebben ineens de juiste (zilverachtige) kleur van binnen en buiten
Met vriendelijke groeten
Peter

GDE

Het aangedreven draaistel van Nwsl voor mijn 43 is ook al binnen. Naar het schijnt zou deze heel goed zijn maar zelf heb ik die nog niet getest . Ben wel benieuwd of die heel traag zal kunnen aanzetten . Het blijft toch wel een heel klein ding . Deze aandrijving heeft het voordeel dat het gemakkelijk in te bouwen is en geen plaats in het interieur neemt . Groot nadeel is toch wel de prijs, 100dollar voor het draaistel verzending incl. en nog eens 38 € invoer en kosten ... erbij . Voor deze prijs heb je al een afgewerkte 62 bij VBV . De referenties staan op de foto en de asafstand ( van het korte draaistel) komt heel goed overeen met de asafstand van de jocadis 43 .

Peter

Ik wil geen spelbreker zijn maar ook de zijramen verschillen bij de 42/43 nogal van de 45
Je moet eens goed kijken naar de, overigens prachtige, kleurfoto op bladzijde 78 van het boek Treinen van Belgie - De jaren 1950
De zijramen hebben telkens (in hoogte) en kort -een lang en kort, een lang enz. boven en onder is er toch (schat ik) telkens een drietal cm verschil.
Met vriendelijke groeten
Peter