Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Station Boom

Gestart door Peter, 19 augustus 2009, 18:38:35 PM

Peter

Na een goed gesprek gisteren met twee modelspoorvrienden, heb ik toch maar besloten weer mee te doen op het forum. Indien er nog een herhaling zou komen van de mails die de oorzaak van mijn akties was worden deze onverbiddelijk op het forum gepubliceerd. Over de oorzaak wil ik enkel nog kwijt, dat moderators ervan op de hoogte zijn.

Het volledig bericht herstellen kan ik niet meer, maar nog wel de foto's terug plaatsen.























Met vriendelijke groeten
Peter

eddy

#1
Ziet er al goed uit Peter,is het de bedoeling dat dit station ergens op U baan wordt ingepland ?

groeten Eddy

itchy

#2
Inderdaad, puik werk! Heb dat station een tijdje dagelijks bezocht (komende vanuit Antwerpen) gedurende mijn studententijd (ergens in een vorig millenium). Station Boom heeft ook een leuke sporen-layout, wordt die er later nog rond gebouwd? Als ik het me goed herinner staat er ook zo'n gigantische luifel van de lijn voor. Laat die maar weg of je ziet niks meer van je station!
Steven

citaat:
Geplaatst door eddy

Ziet er al goed uit Peter,is het de bedoeling dat dit station ergens op U baan wordt ingepland ?

groeten Eddy

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Rochevalien

#3
Mooi artikel was dat toch[:o)][:D]

Gerrit

ERVIN

#4
Gij hebt toch een goed vrouwtje h? Peter , en ik ben blij dat je de draad terug opneemt om dit mooie station te gaan bouwen, ik blijf dit volgen hoor.[;)]

Veel succes h

doomslu

#5
Succes er mee, Peter.
Ik vind het een tof project omdat het een hedendaags gebouw is. Niks mis met oude gebouwen, maar we vergeten soms dat er ook nieuwere dingen gebouwd zijn ondertussen, die uitstekend op hedendaagse banen passen. Ik vind het in elk geval een mooi project.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

#6
De vloer van mijn Nederbrakelstation - de gekende zwarte en witte tegels - heb ik afgeprint (tekening met eender welk tekenprogramme) en en na vervuiling (gewoon aarde op gewreven) voorzien van een satijnglansfolie. Dan met een mes de voegen gekrast.

Voor jouw vloer zou ik geneigd zijn een witte vloer te tekenen met grijze voegen. Afprinten... Dan met een kleine staalborstel puttekes slaan en die opvullen met zwart. (Misschien kan je beter eerst een laagje vernis over het papier doen om niet alles zwart te hebben.)

Dan de satijnglansfolie er over en de voegen doorkrassen.

PS: blinkende zelfklevende folie is ook OK maar die wrijf je dat een beetje matter met fijne staalwol!

swa

#7
Voor de vloer zou ik beginnen met een effen witte ondergrond, en dan een techniek gebruiken zoals we dat over 50 jaar in de kleuterschool reeds deden: met een "spatraam".
Dat was een klein fijnmazig metalen zeefje (10x20 cm?, mazen ongeveer de grote van muggengaas), waarover we een (lichtjes) in de verf gedrenkte kwast wreven, welke alzo "spatten" maakte op het onderliggende blad. Hoe harder en langer je "ter plaatse" blijft wrijven, hoe meer spatten, en omgekeerd. Het klinkt misschien te simpel om waar te zijn, maar volgens mij moet dat een goed in de buurt komend resultaat geven. Ik hoop dat de uitleg een beetje begrijpelijk overkomt, het is eigenlijk simpeler dan het lijkt.
Enkele jaren geleden zag ik nog een "werkje" van een kleuter met die techniek, dus ik vermoed dat het nog toegepast wordt...

janjozef

#8
de spatramen zijn nog te koop in ieder geval, kan wel lukken
zal een serieus werkje zijn Peter,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#9
Hela, die tekening komt me vaag bekend voor [^]
Tof dat je verdergaat met dit project, Peter [8D]
Voor die vloer: gieten in gips, wanneer die bijna hard is er met een grove, stugge borstel op deppen, na het verdere uitharden de boel even gladschuren en inwassen met zwarte verf.
't Is maar een idee, dus eerst even uittesten voor je het "definitief" doet, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#10
De spatten die je maakt met een spatraam kan je niet controleren en er zullen naar mijn mening teveel grote vlekken bij zijn. Ook zal de concentratie vlekken teveel op grotere plekken tevoorschijn komen.
De staalborstelhaartjes daarentegen zijn dun... allemaal!

Allee ja, proberen is de boodschap!





Dirky

#11


heb net snel een stukske geprobeerd. Op papier gaat het slecht maar op forex lukt het vrij goed. Nu, de kleuren zijn niet aangepast en de voegen heb ik te breed gekrast.

ERVIN

#12
Ziet er goed uit.[;)]

erik de noorman

#13
De putdeksels maak ik met aluminiumfolie waar je de groeven inkrast.

Erik

janjozef

#14
weer bij de chinees geweest Eric [:)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem