Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Trainspotting te Brussel-Noord/Zuid

Gestart door Michiel, 10 augustus 2009, 16:46:22 PM

chef garde

#15
citaat:
Geplaatst door nmbs

En als je goed kijkt naar de foto van de Break, dan zie je een afwijking op de normale livrei.  Je kan zien dat de driehoeken op de deuren en op het einde van de wagenkast zijn verdwenen...terwijl op het tweede rijtuig de driehoeken nog aanwezig zijn.  Dit is het resultaat van een nieuw systeem tegen graffiti.  Ipv een volledige kast te herschilderen heeft men nu folie met een simpele schildering die over de ergste schade wordt geplakt, meestal het onderste deel.  Zo is het mogelijk dat je soms een deur ziet waar nog een klein tipje van die driehoek boven de folie uitsteekt[:o)]....
En om het nog leuker te maken bestaat die folie dan nog eens in verschillende varianten.  Je hebt er met een witte en een grijze "B" op het einde van da wagenkast.  Geef toe, zo een diversiteit kan alleen in Belgie he [:p]

Mvg

Klopt!!  Maar nog veel liever die diversiteit aan folies dan die smeerlapperij van graffitti!

Michiel

#16
Ik ben mijn foto's aan het katalogeren (om ze later sneller te kunnen doorzoeken) en kan volgend materieel niet benoemen. Het moderne tijdperk ontgaat me een beetje. [:I]

Een rode lelijkerd trekt de Benelux via de stuurstand, en een stuurstandrijtuig niet uit de M-klasse. Wie kan me helpen om er een naam of nummer op te plakken?



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chef garde

#17
citaat:
Geplaatst door Saraan

Ik ben mijn foto's aan het katalogeren (om ze later sneller te kunnen doorzoeken) en kan volgend materieel niet benoemen. Het moderne tijdperk ontgaat me een beetje. [:I]

Een rode lelijkerd trekt de Benelux via de stuurstand, en een stuurstandrijtuig niet uit de M-klasse. Wie kan me helpen om er een naam of nummer op te plakken?





NS-stuurrijtuig is die eerste, die onderste stuurrijtuig I11

C-rail

#18
Die rode is een TRAXX (verbeter me als ik fout ben) en ik vind ze ook spuuglelijk!

Michiel

#19
Vandaag moest ik weer in Brussel zijn, dus tijdens de 3 kwartier wachtijd op mijn trein, even een paar treinen gespot. Deze keer te Brussel-Zuid, met hier een selectie van de vangst:

















groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

nmbs

#20
Ha eindelijk heeft iemand de 1342 met kaki deuren kunnen fotograferen [:)]

Michiel

#21
citaat:
Geplaatst door nmbs
Ha eindelijk heeft iemand de 1342 met kaki deuren kunnen fotograferen [:)]
Ik herinnerde me het draadje toe ie voorbij kwam gereden. Maar toen ik de foto op het forum wou plaatsen, vond ik het betreffende draadje niet meer terug. Vandaar dat ie hier in de verzameling is opgenomen.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railman56

#22
die paraplu aan dat stootblok is wel de leukste foto [;)]
het zijn de details die het doen
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

C-rail

#23
Ha, die paraplu had ik nog niet gezien, wel grappig!

Michiel

#24
Toch nog even terugkomend op deze lelijke rode locomotief. Is dit een Belg? Behoort ie ook tot de nieuwe reeks 28 zoals die groene hierboven? Ik ben een echte leek op het gebied van modern materieel, maar ik zou deze foto willen kunnen klasseren, maar onder welke rubriek, met welke naam?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

#25
Het is volgens mij ook wel een traxx, dus identiek aan de reeks 28.
Maar alle 28'ers zijn groen/grijs.
Die rode traxx'en zijn van Nederland.
Spoorse groeten
Dimitri

Michiel

#26
citaat:
NS Hispeed leased 12 van deze locomotieven (E 186 111 - E 186 122), door de opening van het traject Amsterdam-Rotterdam verdwenen deze locomotieven echter vanop de Beneluxdienst. En komen ze normaal gezien niet meer in Belgi?.
En zoals gewoonlijk is er dan een uitzondering op de regel om dit te bevestigen[;)] In elk geval bedankt voor het antwoord. Deze gedrochten klasseer ik dus onder buitenland - Nederland - NS - Traxx E 186. [:D]

groeten,

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

B-Cargo

#27
betreffende de rode Traxxen van HSA, de reeks 11 is bijna volledig uit de Beneluxdienst teruggetrokken, definitief vanaf december.
de 28'ers in de Beneluxdienst staan nogal vaak, en dat is licht uitgedrukt aan de kant met 'defecten'..
de verdelers van het tractiemateriaal moeten dan wel eens beroep doen op de rode Traxxen zodat er geen Benelux trein moet afgeschaft worden.

Michiel

#28
Ik zou dan zeggen, "niet goed, geld terug", en we rijden verder met onze robuuste Belgische producties die de tand des tijds hebben weerstaan. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Binco

#29
gisteren nog in a'pen centraal een hle 11 gespot met een sleep I10'en
twas de eerste keer dat ik die combinatie had gezien [:D]
ook gefilmd
komt op youtube een van deze dagen