Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Trainspotting te Brussel-Noord/Zuid

Gestart door Michiel, 10 augustus 2009, 16:46:22 PM

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Binco

#1
da zijn toch heel schone foto's zenne
[8D][:p]

conducteur

#2
Hoeveel rijtuigen hingen er achter die 82?  En wat deden ze achter die 82? 2uur pauze, dat wil ik op school ook wel hebben[}:)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#3
De foto van die 8217 is de enige genomen in Brussel-Zuid vanuit mijn trein snel-snel door het raampje. De sleep dubbeldekkers werden net op dat moment weg gerangeerd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

nmbs

#4
Die 82 hangt op de foto toch niet aan die M6'en?  Het is wel mogelijk en nu in de zomermaanden dagelijkse kost.  10 M6 'en en een HLE13 die 's morgens van Luxemburg naar Oostende gereden hebben, keren in de vroege namiddag terug naar Brussel Zuid.  De volledige trein wordt, zonder dat de 13 van kant moet veranderen, door een 82 Vort Rijtuigen binnengesleept.  Enkele uren daarna doet dat stel de 2116 naar Aarlen (zonder 82 ?[:D]).

Voorts heb je soms ook nog de rangering van enkele i11 rijtuigen die van Vorst naar de Bundel "Gent" moeten worden gebracht,dat wordt ook met een 82 gedaan.  Dat zijn de extrarijtuigen voor die circustrein (HLE 13 hangt in het midden[:o)]) naar Gouvy.

Michiel

#5
citaat:
Geplaatst door nmbs

Die 82 hangt op de foto toch niet aan die M6'en?

Je hebt gelijk! Ik heb niet goed gekeken! Die M6 staan op het spoor v??r de 82. Zo zie je maar dat een indruk totaal fout kan zijn. [:D]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

nmbs

#6
citaat:
Geplaatst door Saraan

citaat:
Geplaatst door nmbs

Die 82 hangt op de foto toch niet aan die M6'en?

Je hebt gelijk! Ik heb niet goed gekeken! Die M6 staan op het spoor v??r de 82. Zo zie je maar dat een indruk totaal fout kan zijn. [:D]

groeten,



Ofwel heb je slecht ge-photo-shoped  [:D][:o)][:p]

Jurgen

#7
citaat:
Geplaatst door conducteur

2uur pauze, dat wil ik op school ook wel hebben[}:)]



Zegt hij die nog steeds zo'n 3 weken vakantie in het vooruitzicht heeft. [}:)][:D]


Schoon foto's trouwens.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

#8
Precies ook wel eens de moeite om daar te gaan spotten?[:p]

Bedankt voor de mooie foto's Saraan.[;)]

patatje70

#9
toch wel leuke foto's hoor..wenste dat ik ook werkte dicht bij een " spotpunt" ,maar op een halfuur zou ik me toch snel moeten haasten,maar ja langs de andere kant,hoe langer de pauze,hoe later je naar huis kunt(meestal toch)[:D]

Gr. Wim

Michiel

#10
Bedankt voor de leuke reakties! Vooruit dan, om het af te leren zijn hier nog een paar foto's van gisteren... [:D]











groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

#11
zeg saraan die foto's van spoor 13 moogt ge ook laten zien hoor [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

#12
Hmmm... Spoor 13 was afgesloten gisteren middag. Althans het licht stond steeds op rood. Wel jammer, want er komen meestal mooie modelletjes langs fietsen. [:D]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

#13
Mooie foto's Michiel.
Doe zo maar voort[:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbs

#14
En als je goed kijkt naar de foto van de Break, dan zie je een afwijking op de normale livrei.  Je kan zien dat de driehoeken op de deuren en op het einde van de wagenkast zijn verdwenen...terwijl op het tweede rijtuig de driehoeken nog aanwezig zijn.  Dit is het resultaat van een nieuw systeem tegen graffiti.  Ipv een volledige kast te herschilderen heeft men nu folie met een simpele schildering die over de ergste schade wordt geplakt, meestal het onderste deel.  Zo is het mogelijk dat je soms een deur ziet waar nog een klein tipje van die driehoek boven de folie uitsteekt[:o)]....
En om het nog leuker te maken bestaat die folie dan nog eens in verschillende varianten.  Je hebt er met een witte en een grijze "B" op het einde van da wagenkast.  Geef toe, zo een diversiteit kan alleen in Belgie he [:p]

Mvg