MSM 84

Gestart door Peter, 10 augustus 2009, 12:55:46 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Saraan
...dat ik zomaar plots in de pen zou kruipen, lijkt me wat vroeg. Mijn ervaring ... beperkt zich tot ... veel geknoei, niets wereldschokkends...

Sorry voor het verknipte citaat, het is echter een essentie die vaak gehoord wordt, ook door anderen.
Vraag je eens af:
- Wereldschokkend? Dat zijn niet zoveel zaken in MSM - het lijkt me ook niet wat we nodig hebben.
- Weet je zeker dat je niets hebt gemaakt of gedaan dat andere modelbouwers (dus ook buiten dit forum) kan interesseren?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

martintje

Nou Michel, Misschien dat ze er wel zijn, maar we stellen wel wat eisen, en daarin zijn ze nog niet gevonden, en als ze wel gevonden werden, konden ze niet of zijn net op een andere nederlands Event geweest
Als jij tentoonstellingsbanen kent in schaal N, laat ze maar contact opnemen hoor, al zitten er bij deelname aan Ontraxs wel wat voorwaarde, maar vragen kan geen kwaad heh :)
Mvg Marty

doomslu

citaat:
Geplaatst door martintje

Ik moet hier even de redactie van de MSM bijvallen.
Je vult je blad met wat er is en wat het aanbod is.
Ik merk het nu ook als organisator van een evenement, een mooie N spoor baan is gewoonweg niet te vindne, en we zijn dit jaar echt al heel Europa doorgeweest.
Dus dat MSM niks heeft met N spoor lijkt me volledig kul.
Klim in de pen vind ik ook wat zwaar, want als ik vind dat een museum geen mooie schilderijen heeft hangen, wil niet zeggen dat ik ze dan zelf maar moet schilderen :), maar het feit blijft, als er zo weinig aanbod van banen in N is, zal de interesse dus ook een stuk lager liggen als bij andere schalen, het is jammer, maar gewoon een feit.
Kijk naar de bladen, kijk op evenementen, kijk naar de miniwedstrijd....bijna geen N, zouden we met zijn alle ( redacties en eenementen) samenspannen om de N schaal kapot te maken??? lijkt me niet heh ......

Overigens de engelse schaal voor H0 verschilt ook met de vastelandschalen hoor, dat geldt niet alleen voor N spoor
Em je kan lyrisch zijn over de bouwers, dan hoef je dat nog niet te zijn voor de fabrikanten, daar zit toch wel een aanzienelijk verschil tussen

Bedankt voor het begrip, Marty.
Ik wil toch even doorgaan met jouw interessante vergelijking met een museum. In ons geval zijn we wel degelijk allemaal 'schilders'. De redactieleden hangen af en toe een eigen schilderij op, maar we vragen dat diegenen die ook iets leuk hebben geschilderd er eens mee naar ons komen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Ja, ik ben nu al heel lang aan het nadenken hoe je de bovendekken van de Roco autotransportwagens ook omhoog kan laten, maar ik kan geen passende oplossing bedenken.

Ik heb het dan over de STVA en GEFCO autotransporters die nog maar een paar jaar op de markt zijn.
Bij de nieuwere modellen heeft men dit vanaf de fabriek aangepast. Ook de veertjes onderaan de middelste draaistellen heeft men nu aangepast.

Maar bij mijn eerste reeks autotransporters vallen de bovendekken gewoon naar beneden met alle gevolgen vandien voor de auto's die erop staan. Het kost mijn fabrieken nogal geld hoor. [:D]

Zoiets kan bijvoorbeeld kort uitgelegd worden op 1 pagina met de nodige foto's.

Naast het probleem met de bovendekken heb je ook dat er geen borgwiggen meegeleverd worden bij deze wagens. Ik heb hiervoor stukjes van sat?prikkers onder mijn wagens gekleefd met Noch "Hin und wieder". Mijn autootjes blijven mooi staan zo en je ziet het niet.
De foto's hiervoor heb ik al lang geleden gemaakt, maar nog nooit opgestuurd. [:I] Zou ik eens moeten doen, maar dan moet ik de foto's wel gaan terugzoeken. [xx(]

Maar dit heeft nu niets te maken met het gebrek aan N-schaal in MSM. [:I]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.