Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 84

Gestart door Peter, 10 augustus 2009, 12:55:46 PM

adrievans

Ik heb wel een projectje lopen ,maar ik voel me door jullie niveau soms zo`n ontzettende sukkel.[:(]
Maar het komt wel goed..............ooit.[;)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

janjozef

Niemand is blijft een sukkel, ok de ene wordt beter dan een ander, maar geen sukkel
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door adrievans
Ik heb wel een projectje lopen ,maar ik voel me door jullie niveau soms zo`n ontzettende sukkel.[:(]
Maar het komt wel goed..............ooit.[;)]
Adrie, dat is nooit onze bedoeling geweest wanneer we iets toonden [:(]
Iedereen kan iets bijleren (JanJozef schreef het daarnet nog) [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Eindelijk is MSM 84 ook in FLevoland (NL) gearriveerd, dagelijks volg ik hier de commentaren, zometeen eens rustig gaan zitten lezen in mijn nieuwe boekje.

Drie jaar geleden begonnen met ons blad maandelijks te kopen en via e-bay en marktplaats de hele serie bij mekaar gespaard, zelfs nummer 0.
Ten overvloede een fantastisch blad. Binnenkort ga ik ook van start met het bouwen van mijn stations gebouw.
Elke maand weer uitkijken is msm er al en wat staat er in, wat gaan we deze maand weer bouwen.
Ik hoop nog vele jaren te genieten van dit prachtige blad. En de echte bouwers hou ik als voorbeeld, en hoop over tig jaren zo'n niveau te kunnen bereiken.
Grtn Micha
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

citaat:
Geplaatst door marctje

heb alles eens vluchtig overlezen en heb een foutje van de zetduivel ontdekt bij de deelnemers van de minibaan wedstrijd.

Mard moet eigenlijk Marc zijn, maar blijft fonetisch wel job gebonden[:D][:D][:D]


Ook bij mij heeftde zetduivel toegeslagen.
Ik ga voortaan door het leven als Frank(s) [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dreha

Denk dat ik maandag toch eens moet bellen met MetaMedia.
Want ik heb nog steeds geen MSM84 ontvangen[}:)].

Harald

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door adrievans

Ik heb wel een projectje lopen ,maar ik voel me door jullie niveau soms zo`n ontzettende sukkel.[:(]
Maar het komt wel goed..............ooit.[;)]



>>> Iedereen ziet in zijn loopbaan als modelbouwer werk van anderen dat beter,mooier,fijner is dan dat van zichzelf.
De ene zegt "dat kan ik toch nooit evenaren" en doet zelfs geen poging en een andere zegt" potverdorie! dat wil ik ook kunnen"
en gaat aan de slag .
Willen = kunnen   met andere woorden[;)][;)]

Gerrit

modeltreinbart

Dat is waar Rochevalien . Door mijn deelname nu aan de minibaantjes wedstrijd verleg ik ook mijn grenzen , ook als zaken die ik voor in de club realiseer verleg ik mijn grenzen en Adrievans je moet je echt geen sukkel voelen je kan alleen maar leren door te falen zo zijn we allemaal begonnen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

tonycabus

Ik heb hier ontzeeeeeettteeeeend veel geleerd! Ben ik nu beter? Nee, w?l gemotiveerder!
Nooit stak ik onder stoelen of banken dat zo'n forum "the place to be" is om contacten met anderen te leggen, en er zelfs in het echte leven vrienden bij te maken, wat sommige anderen er ook van mogen denken.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Stefan Appelmans

Zichzelf een sukkel vinden is niet constuctief!
Men moet met iets beginnen, en zelfs als het slecht is, maar slecht!!!Dan dient dat om de volgende keer beter te doen. En "petit ? petit l'oiseau fait son nid" Hoe vertaalt men dat in t'vlaams?
Nouaillier, hij overdrijft.[:I]
Dat bestaat niet zo ellendige gebouwen....
Wel, we zijn laatst door Frankrijk geweest naar Alsace, langs de kleine baantjes. Dat bestaat!
Ik zei aan mij echtgenote (zij stuurt, en kijkt dus voor zich):" Dat is iets voor Nouallier"[:p]..."Wie is dat Nouailler?"[?]...Stel u voor![:D]
Maar dat is geen reden om zichzelf een sukkel te vinden. Nooit!
stefan.

Dirky

En zeggen dat er dan nog mensen bestaan die beter zijn dan Nouallier![:)]

http://www.finescalerr.com/smf/

Nu, "beter dan" is wel een beetje misplaatst. Het is hoofdzakelijk een andere wereld op hoofdzakelijk grotere schaal maar zoals je zal zien... details zijn tot in de allerkleinste puntjes verzorgd!
Een paar van deze bouwers heb ik gecontacteerd en als je dan hoort hoeveel tijd er gespendeerd wordt aan een projectje!!! Toevallig waren ze beiden leraar. 20 uurkes les geven per week, de rest bouwen!
Qua tips and tricks kan je er ook zeer veel bijleren!

JanD

Vandaag was MSM ook in het Overijsselse dorpje Heino gearriveerd,en omdat ik ergens een wachttijd van pakweg anderhalf uur voor de boeg had, gniffelde ik inwendig: de verveling zou me niet te pakken krijgen. Nou, dat is gelukt.Moet me toch eens verdiepen in hoe ik in Nederland geabonneerd raak!
Maar. ( nu volgt het gemopper). SWA beklaagde zich al dat er weinig tot niets ( 1 opmerking rond de " ardennen-baan): " kan ook wel in " N", maar voor de rest helemaal NIETS over N-spoor! Heren redacteuren: of u bedient ook uw N-spoorders/lezers, of geef dan svp ronduit toe dat u niets met " N" heeft ( misschien dan een gat in de markt voor andere uitgevers)...
En dan nog iets.
U geeft aan, nogal onder de indruk te zijn van Engelse banen. Maar ook U,( net zoals uw collega's/concurenten in Nederland), en ook trouwens vele winkeliers, mijden het Britse materieel ( ook in besprekingen) als de " pest"...Vroeger ( pakweg 15 jaar geleden) was dat min of meer terecht, omdat men daar het " speelgoed"-niveau nauwelijks ontstegen was, maar tegenwoordig is dat toch wel bijgetrokken. Blijft natuurlijk het verschil in schaal: ( voor N-spoorders althans): 1:148= Brits, 1:160 is Europees. Toch is daar m.i. wel mee te leven/werken ( behalve dan voor de milimeter-fanaten):
zolang je maar niet een machine/wagen achter elkaar/direct naast van de verschillende schalen laat rijden!
In ieder geval: een schitterend blad vol inspiratie, maar please...
wat meer " N"...
JanD

Gerolf

Laten we hier dan nog maar eens een oproep doen:
N-spoorders: Kruip in je pen!
... want zo eenvoudig is het. Dat er zoveel H0-projecten staan beschreven komt omdat bouwers, die in andere schalen werken, geen (of weinig) artikels insturen.
Gelukkig zijn nogal wat projecten te "verschalen".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

martintje

Ik moet hier even de redactie van de MSM bijvallen.
Je vult je blad met wat er is en wat het aanbod is.
Ik merk het nu ook als organisator van een evenement, een mooie N spoor baan is gewoonweg niet te vindne, en we zijn dit jaar echt al heel Europa doorgeweest.
Dus dat MSM niks heeft met N spoor lijkt me volledig kul.
Klim in de pen vind ik ook wat zwaar, want als ik vind dat een museum geen mooie schilderijen heeft hangen, wil niet zeggen dat ik ze dan zelf maar moet schilderen :), maar het feit blijft, als er zo weinig aanbod van banen in N is, zal de interesse dus ook een stuk lager liggen als bij andere schalen, het is jammer, maar gewoon een feit.
Kijk naar de bladen, kijk op evenementen, kijk naar de miniwedstrijd....bijna geen N, zouden we met zijn alle ( redacties en eenementen) samenspannen om de N schaal kapot te maken??? lijkt me niet heh ......

Overigens de engelse schaal voor H0 verschilt ook met de vastelandschalen hoor, dat geldt niet alleen voor N spoor
Em je kan lyrisch zijn over de bouwers, dan hoef je dat nog niet te zijn voor de fabrikanten, daar zit toch wel een aanzienelijk verschil tussen
Mvg Marty

Michiel

Er bestaan best wel een pak indrukwekkend mooie N-banen, maar misschien niet in het mega-formaat zoals Railz en anderen. Met N worden best aardige dingen gebouwd, die menig H0-er zou doen blozen. Dat er niets moois in N valt te vinden in heeeeel Europa, lijkt me een nogal ongelukkige formulering. Ik zou zeggen, vooral blijven zoeken! [;)]

Nu blijft ik als N-er met nummer 84 ook een beetje op mijn honger zitten, maar lees toch telkens weer geboeid "mijn" MSM. Er zit toch telkens weer een hoop inspiratie in geniet, ongeacht schaal.

En dat ik zomaar plots in de pen zou kruipen, lijkt me wat vroeg. Mijn ervaring met mijn instapbaantje beperkt zich tot wat ge?xperimenteer met onderbouw en sporen leggen. Veel geknoei, niets wereldschokken. Misschien over een jaartje of 10? [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)