Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 84

Gestart door Peter, 10 augustus 2009, 12:55:46 PM

factageklerk

citaat:
In wat voor soort winkels verkopen ze MSM eigenlijk? Vorig jaar een paar tijdschriftenhandels binnengestapt, maar nergens MSM te vinden.



Wel in de Carrefour is dat verkrijgbaar , pas op niet in elke winkel hebben ze dat
 

Gerolf

The "Relay"-keten (krantenwinkels in o.a. grotere stations) hebben MSM ook meestal.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Bedankt, ik ga die namen noteren.
De Carrefour ken ik wel, maar daar ga ik normaal alleen binnen om etenswaren te halen. Wist niet dat ze ook tijdschriften hebben.

Klaas Zondervan

Inmiddels is hij hier in Nederland ook gearriveerd, dus ik heb mijn exemplaar al te pakken. Maar ik laat hem nog even dicht, hij gaat mee in de bagage zodat ik komende week wat te lezen heb als ik 's avonds voor mijn tentje zit.

swa

Tot mijn grote ontgoocheling stel ik vast dat er in het laatste nummer geen enkele letter gewijd is aan de N-schaal...
Gaat ons aller tijdschrift misschien de toer op van de belgische handelaars, die N ook schuwen als was het de mexicaanse griep?
Ik hoop dat dit een "toevallige vergissing" is, en ik meen te weten dat er met mij nog een hoop mensen zijn die met de n-schaal begaan zijn, en zich in de kou gezet voelen (ja, ook in deze hete zomerse dagen)...    Volgende keer beter, heren van de redaktie?

Gerolf

Geen N-schaal, maar ook geen S, OO, Im, HOf, ...
Ik snap je ontgoocheling, maar volgens mij staat er toch heel wat "universeels" in, niet?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

Gisteren gekocht en doorgebladerd,wat een heerlijk nummer.
Vooral het artikel industri?le diorama`s wekt bij mij het dubbele gevoel op van " ik ga verder met de hobby " en " ik ga stoppen ".
Het ik ga door gevoel omdat ik dat ook wil kunnen [:p] en het ik ga stoppen gevoel omdat ik dat niveau waarschijnlijk nooit ga halen.[:(]
Redactie gaat zo verder.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

erik de noorman

Het ik ga door gevoel omdat ik dat ook wil kunnen  en het ik ga stoppen gevoel omdat ik dat niveau waarschijnlijk nooit ga halen.

Kom je maar op een manier te weten. Doen,doen,doen.[8D][8D][8D][8D]


Erik

Dirky

modelbouw op dat nivo:

Raad kan je vragen, raad kan je krijgen, voorbeelden zijn er... Oefening baart kunst!
Het enige wat je niet kan krijgen maar moet hebben is GEDULD. De rest volgt vanzelf!


tonycabus

Hoe waar, Erik en Dirk! En d?????r zijn fora voor, niet om met slijk naar elkaar te gooien!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Dirky

Volgens mij is er echt te weinig echte ik-wil-het-zelf-doen-interesse voor ?precisie modelbouw?. Slechts ??n iemand heeft me via email nog meer details gevraagd over ??n van mijn brouwsels. Eerlijk gezegd ontneemt ook dat me een beetje de moed om nog dingen te beschrijven in dit forum...
Nu ja, moest ik handelaar zijn, zou ik zeker een workshop/demo organiseren maar als individu heb ik er helaas geen baat bij.

janjozef

Dirky ik denk dat je instelling hierover verkeerd is, er zijn niet te veel echte bouwers, velen willen wel, weinigen beginnen er aan maar slecht enkele halen hoge niveau's, om nog maar te zwijgen van het niveau van een Nouaillier, maar iedereen die ge zo ver krijgt eraan te beginnen is winst. Komt erbij dat de echte zelfbouwers zelden iets nabouwen uit de modelbouw,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Een goede raad.
Zet je aan tafel en begin aan iets. Waarom niet aan en spoorweggebouwtje (overweghuisje-baanwachterswoning, goederenwagen of een van de vele andere dingen die in MSM staan. Het eerstelingswerk zal (misschien)niet perfekt zijn, maar wat geeft het. Al doende leer je.
Gewoon DURVEN beginnen[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

citaat:
Geplaatst door Dirky

Volgens mij is er echt te weinig echte ik-wil-het-zelf-doen-interesse voor ?precisie modelbouw?. Slechts ??n iemand heeft me via email nog meer details gevraagd over ??n van mijn brouwsels. Eerlijk gezegd ontneemt ook dat me een beetje de moed om nog dingen te beschrijven in dit forum...
Nu ja, moest ik handelaar zijn, zou ik zeker een workshop/demo organiseren maar als individu heb ik er helaas geen baat bij.



Ik zou wel doorgaan met bouwbeschrijvingen,mede door jou ben ik van een "koper" aan het het overstappen naar een zelf doener.
Maar door een beperkte hoeveelheid tijd en budget (ik heb ook een gezinsleven) kan ik niet doen wat ik wil en daar wordt ik wel eens moedeloos van.[}:)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

citaat:
Maar door een beperkte hoeveelheid tijd en budget



Adrie,

Dat is net het mooie van onze hobby. Je werkt er aan als je tijd hebt, de ene dag een paar uur of zelfs een half uur, de volgende dag bv niets.
Wat de kosten betreft. Plasticcard kost bijna niets (ik betaal voor een vel van 60x 30 cm van 0,5 of 1 mm slechts 2,50 euro.
profieltjes van Evergreen zijn wel wat duurder maar je doet er een tijdje mee.

Begin met iets eenvoudig zoals onderstaand seinhuis, gebouwd naar een (inmiddels) afgebroken voorbeeld niet ver van ons huis.



PS: de muren enz. zijn wel recht, de foto vervormt een beetje
Met vriendelijke groeten
Peter