MSM 84

Gestart door Peter, 10 augustus 2009, 12:55:46 PM

Peter

Het begint al weer te kriebelen. Vandaag zijn we de 10e en dus nog een paar dagen (hoop ik) en de nieuwe MSM zit weer in de bus.

Twee maanden is een lange tijd om te overbruggen, maar dan vergeet ik gemakshalve dat we vroeger ALTIJD zo lang moesten wachten op ons volgende nummer. Waarschijnlijk zal het dan weer een extra interessant nummer (zoals meestal) zijn :D:D:D:D:D
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Ik kreeg bijna ontwenningsverschijnselen, ondertussen alle 10 laatste nummmers 10 keer doorgelezen, ik wou geen 11de keer beginnen, want ik wist al van buiten wat er in staat!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janjozef

nog een dag of 5 zeker en de volgende zal er zijn
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Ik heb het onderwerp even op de juiste plek gezet [;)]
Ik kijk in elk geval ook uit naar het volgend nummer. 2 maanden is lang. Deze week nog of (waarschijnlijk) volgende week ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Volgens mij kan Gerolf msm niet missen, want volgens mij staat er ergens op zijn computer een deel van het volgende nummer (en/of de nummers die daarop volgen)[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

Volgens mij kan Gerolf msm niet missen, want volgens mij staat er ergens op zijn computer een deel van het volgende nummer (en/of de nummers die daarop volgen)[:D]

Op mijne computer staat de volledige MSM 84! [}:)]
Wie is braaf geweest en wil een voorproefje?

En ja, hij ligt eind deze week in de handel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

IKKE IKKE , ik ben altijd braaf H? Luc.[:I]

Gerolf

Iemand die moeite doet om braaf te zijn of te blijven, is dat ook goed [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

't zijn natuurlijk de braafsten die eerst reageren. [;)]

Twee maand wachten is lang, maar hij komt er aan?



Havenzicht Kaj-M is een werkelijkheidsgetrouwe impressie van een stukje hedendaagse Rotterdamse haven, waarmee de broers Aart, Leo en Piet en zoon Peter Montfrooij op de afgelopen Rail voor het eerst naar buiten traden, en meteen voor ??n van de verassingen van de Rail zorgden. Waarom deze unieke modelspoorweg zo?n grote indruk naliet kan U zelf ontdekken in de reportage van Gerard Tombroek.

Het is alweer een aantal jaren geleden dat we in MSM een baanontwerp publiceerden dat ge?nspireerd was op de spoorlijn Dinant-Givet. Met de komst van nieuw rollend materieel en een stationsgebouw naar voorbeeld van de Nord-Belge leek het Guy Van Meroye gepast ??n van de mooiste spoorlijnen van ons land opnieuw als inspiratiebron te nemen voor een baanplan.

Zowel Roco als M?rklin/Trix kondigden op de N?rnberg Messe een H0-model aan van de stoomlocomotief van het type 96 van de NMBS. Het Roco-model van de 96.030 belandde aan het begin van de zomer als eerste in de handel. Guy Holbrecht deed een uitvoerige test en belicht ook het grote voorbeeld.

Na het Frans-Belgisch seinhuis en het Nederlandse station ?Vriezenveen? is het Nord-Belge station het derde samenwerkingsproject tussen Patrick Danckaert (TSD) en Kai Brenneis (MKB-Modelle). Het station Vriezenveen behaalde bij een Nederlands vakblad een award, onze verwachtingen voor de nieuwe bouwkit van een Belgisch station waren dan ook hoog gespannen.

Christophe Boulert behaalde met zijn inzending Raversyde 1913 een verdienstelijke 8ste plaats in de eerste minibaantjes wedstrijd. Zijn minibaantje charmeerde vakjury en publiek door de originele keuze van het ontwerp en vooral de sfeervolle uitwerking hiervan. Hoe dit project tot stand is gekomen vertelt Christhophe zelf.

Trouwe lezers kennen inmiddels al wat werk van MSM-medewerker Emmanuel Noauillier. We herinneren ons zijn medewerking aan Rue de la Glaci?re (MSM 81). Voorafgaand aan ?Rue de la Glaci?re? bouwde hij in 2002 ?Charbon et Pav?s? (Kolen en Kasseien) gevolgd in 2003 door ?Rue de l?usine? (De Fabrieksstraat) als proeflaboratoria voor experimenten allerhande op het gebied van bouwwijzen voor gebouwen, accessoires en verwering. We maken kennis met deze twee industri?le diorama?s.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Zelfs voor mij die niet braaf is geweest staat dat voorproefje er [}:)][^]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

conducteur

citaat:
Geplaatst door janjozef

Zelfs voor mij die niet braaf is geweest staat dat voorproefje er [}:)][^]


Heb je teveel gedronken?[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janjozef

ja ik ben nu al zat
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

just4fun

Hopelijk ligt hij voor vrijdagmiddag in de bus, want dan vertrek ik voor 2 weken naar een (hopelijk) zonnig strand.
Paul

Mr-tsjoektsjoek

Maar nu begint het toch ook te kriebelen !

Tot nog toe druk, druk, druk gehad op het werk, dat ik de kalender uit het oog verloren ben.

Maar dat artikel over het type 96, van Guy, interesseert mij toch !
Ik heb al twee 96-ers van M besteld om om te bouwen tot ECHTE Belgen !!! [:D][:D][:D][:D]

trainfreak

En wat zat er vandaag in de bus??
Jawel, de nieuwe MSM!!!
Spoorse groeten
Dimitri