Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Project 82

Gestart door nick_9450, 04 augustus 2009, 23:05:51 PM

M4m

Wel een leuk onderschrift Mr-tsjoektsjoek.
Ik zag gisteren iemand railbiken op het spoorlijntje, maar dan wel zonder rails.
Verder prachtig werk Nick, en met deze warmte wil ik ook wel eens afzakken naar dat caf?tje waar je uw dorst gaat lessen.
Spoorse groeten, Peter

nick_9450


Goeiemiddag..

Weer een dagje verder en ik kom op het moment voor het opvullen en balasteren van de c-rail..

Ik heb 2 verschillende werkwijze gevolgd die ik hier geplukt heb van dit forum





Naar de kleur van de rails moet er nog nie gekeken worden, daar word nog met gespeeld..
1) met houtlijm en balast een soort smeerbare pasta maken..




2) zoals de klassieke manier met houtlijm,water en druppel detergent voor de spanning,



Welke van de 2 vinden jullie het best?.

citaat:
Geplaatst door M4m

Wel een leuk onderschrift Mr-tsjoektsjoek.
Ik zag gisteren iemand railbiken op het spoorlijntje, maar dan wel zonder rails.
Verder prachtig werk Nick, en met deze warmte wil ik ook wel eens afzakken naar dat caf?tje waar je uw dorst gaat lessen.



hallo , heeft er iemand wat info wat wanneer en waar er iets gaat gebeuren. komt er groot materiaal over de sporen,de moeite waard om te fotograferen...

groeten nick

ruben13

de linkse vind ik het mooist

PeterC

De linker ballast is beter (de klassieke manier).  Ik zou wel nog wat ballast bijvoegen tussen de dwarsliggers (let wel op van je puco's).
Goed op weg zou ik zeggen! [:)]
Groetjes, Peter


nick_9450

En hier zij  we dan weer?
Weer een productieve dag achter de rug :D











Dit is de basiskleur.. zoals gezegd moet er nog gedetaileerd aan geschilderd worden..

Nick

Gerolf

Ik heb de indruk - maar het kan aan de foto liggen - dat je wat overdreven hebt met je "basiskleur". Je ballastbed is behoorlijk egaal ros-paars-bruin geworden.
De kleurschakering van je steentjes lijkt niet meer zichtbaar.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw