Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Z-baan

Gestart door Peter, 03 augustus 2009, 11:43:38 AM

Peter

Ik weet wel dat het bij de konkurentie is, maar in het nieuwe MIBA nummer van augustus (nr.08/09) staat een ongeloofelijke baan (baantje) in spoor Z, met ongelooflijk fijne detailering, die je zelfs op veel H0 banen niet ziet.
Met vriendelijke groeten
Peter

mahtoska1

Hallo Peter,

Bedankt voor de informatie. Ik ben echter niet geaboneerd op Miba. Wie is de bouwer van deze Z baan?

Alvast bedankt,
De beste Z groeten,

Pieter

Peter

De bouwer van die prachtige baan (eigenlijk baantje) is Piero Sbiroli.
Er staat niet bij waar die persoon woont. Ik weet wel dat het een prachtig stukje werk is.Volgens de uitleg staan er zo'n 1270 figuurtjes op en wordt het geheel verlicht door z'n 350 ledjes.
Stuur me een PM met je email, dan zal ik proberen met wat in te scannen en door te sturen.
Met vriendelijke groeten
Peter

mahtoska1

Hallo Peter,

Bedankt voor de informatie en het aanbod.

Als ik me niet vergis is Piero een Zwitser. Ik heb zijn baan in het echt gezien in 2008 in Geseke. Het is een echt kunstwerk. Alleen al het plaatsen van alle Z figuren van enkele mm hoog was een "reuzen" werk.
Op de foto linksonder staat de baan waarover het waarschijnlijk gaat in MIBA. Ik heb toen geen detail foto's kunnen trekken omdat de baan in een glazen kast zit.


Volgend jaar in Geseke zal ze waarschijnlijk terug aanwezig zijn. Je hoeft mij het artikel niet op te sturen. Ik zal dan zelf foto's gaan maken [:)]

Beste Z groeten,

Pieter

Peter

Hallo Pieter,

dat is inderdaad de bedoelde baan.
Je zal het wel met me eens zijn dat dit een subliem werkje is.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

amai Peter, net je foto's ontvangen (waarvoor dank). Dat moet inderdaad een monnikenwerkje geweest zijn om dat in elkaar te steken! Je moet goed kijken om te beseffen dat het schaal Z is.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum