Prijzen M

Gestart door treinliefde, 02 augustus 2009, 20:13:53 PM

Greg

Ze hebben bij marklin nogal veel last van de duitse mentaliteit.
Dus superprotectionistisch. Dat zie je aan alles, het CS dat niet compatibel is met DCC, de manier van prijzetting. Maar ook andere dingen, de klanten pikken dit niet als er plots alternatieven op vlak van 3-rail op de markt komen. Ze sluiten hun en de marklin rijders nog verder af van de rest van de modelspoorwereld, of althans dat hebben ze proberen doen. Het is hun zuur opgebroken.

Maar zoals ik al zei merk ik de laatste tijd erg positieve signalen. DCC komt beschikbaar voor het CS3, locs met muisstille sinus en mfx voor zeer schappelijke prijzen,...
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

janjozef

Wauw lang leve Marklin
ze doen eindelijk wat anderen al langer deden
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Het is de groene 5907 met gele streep die M?rklin zelf gemaakt heeft en een type 201 met artikelnummer 37270, een expo livrei of de originele of zoiets.

@ Sicco: de 5917 in gele livrei komt er toch. Hij zal aangekondigd worden als herfstnieuwigheid aan een normale M?rklin-prijs, dwz rond ? 210.

Jij zegt zelf dat de modellen die je zelf wenst veel te duur verkocht worden. Als dat de enige reden is waarom je niets van M?rklin moet hebben, dan vind ik dat maar flauw. Dat is kijken met oogkleppen op.

M?rklin heeft de laatste jaren verschillende hobby modellen op de markt gebracht die aan minder dan ? 100 verkocht worden. OK, daar zat tot vorig jaar geen enkel Belgisch model tussen, maar kijk, sinds dit jaar ook een Belgische stoomloc als hobby model. Gewoon geduld hebben dus.


Verder vind ik de vergelijking van Eric ook heel mooi. De prijzen van die locs verschillen niet veel van elkaar. M?rklin mag dan wel iets duurder zijn, maar geen anderhalf keer zoveel als andere merken zoals Sicco zegt.

Als je nu de nieuwe reeks 62 Infrabel bekijkt en je vergelijkt met een normale standaardloc van M?rklin is de prijs toch niet zo verschillend. De reeks 62 (voor 3-rail natuurlijk) kost volgens de site van Roco ? 199. Tel daar een paar euro's bij en je had een nieuwe reeks 59 van M?rklin. Voila, M?rklin is duurder, ja, een euro of 10.

Het valt dus allemaal gewoon te zien vanuit welke hoek je de dingen bekijkt.
Een reeks 77 van Mehano kan je nu eenmaal niet vergelijken met een stoomloc type 64 van M?rklin. Dat is als een 2pk vergelijken met een Ferrari.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

erik de noorman



En ja ik weet het, deze discussie is al zo oud als de weg naar Rome, en er uit komen met M?rklin fans kan toch niet

Als vergelijk dit heb ik uit een ander draadje gepikt :

Het triestige is dat er steeds een verwijzing gemaakt wordt tussen een loc van 50? en een van 200? die dan nog eens 25jaar in leeftijd schillen, triestig is elk betoog dat daar nog steeds mee afkomt,

Erik [;)][:o)]

ysbeer

Totaal naast de draad.
Maar MTE in vlaardingen heeft leuke MEHANO aanbiedingen.
GEEN AANDELEN slechts tip.
Serie 51 en 26
mte vlaardingen holland.
wim

Peter

Niet alleen MTE heeft die aanbiedingen. Ook wat dichter bij huis (niet ver van Antwerpen) heeft een winkel zo'n aanbiedingen[:D][:D]
Binnenkort doen ze het waarschijnlijk allemaal.

Wat me wel tegensteekt is die eeuwige (waarschijnlijk onoplosbare) diskusie over M?rklin ja/nee.
Van mij mogen de moderators dit gerust verbieden, en mensen die het niet kunnen laten, van het forum verwijderen (zoals op een aantal Duitse fora) want heel die diskusie (zever) levert niks op.
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Peter en wie is dat dan niet ver van Antwerpen of bedoel je tufmans? of hoe heet die winkel?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Ja klopt aardig peter.
Alleen voor onze MARKLIN vrienden is de prijs enorm gezakt.
Daar vind ik bij de winkel die jij bedoeld niets van terug
Dus markliners ........

Ik draag overigens de antwerpen in de buurt winkel een goed hart toe.
Goede service.
wim

Sicco

citaat:
@ Sicco: de 5917 in gele livrei komt er toch. Hij zal aangekondigd worden als herfstnieuwigheid aan een normale M?rklin-prijs, dwz rond ? 210.

Is dat zeker?

citaat:
Jij zegt zelf dat de modellen die je zelf wenst veel te duur verkocht worden. Als dat de enige reden is waarom je niets van M?rklin moet hebben, dan vind ik dat maar flauw. Dat is kijken met oogkleppen op.

Ik heb nergens gezegd dat ik niks van M?rklin moet hebben, alleen dat ik als klant teleurgesteld ben, en daarbij meerdere reden genoemd, dus waar je dat vandaan haalt....
Als ze een model brengen dat ik wil zal ik het kopen, alleen laten we wel wezen.... er komt heel veel uit in 2009 dat voor mij interessant is en dan zou een loc (van M?rklin of eender welk merk) kunnen afvallen vanwege de prijs. Dat zou met een 59-er van tegen de 300 euro best het geval kunnen zijn.

erik de noorman

Van mij hoor je of zie je in de toekomst enkel nog in het draadje:
ooit zal het klaar zijn.
Wanneer een deftig weerwoord ook al zever is en iemand 3 rail rijdt
pers? een marklin vriend moet zijn. Dan zijn we vlug uit geschreven.

Heren het ga jullie goed.

Erik

Sicco

citaat:
Van mij mogen de moderators dit gerust verbieden, en mensen die het niet kunnen laten, van het forum verwijderen (zoals op een aantal Duitse fora) want heel die diskusie (zever) levert niks op.


Sorry, maar het van ene forum afzwieren van mensen omdat men een discussie aangaat over een onderwerp dat ze niet aanstaat is zo typisch.... Duits.
Zonder gekheid, zo lang een discussie niet persoonlijk wordt of anderszins over de schreef gaat is er niks mis mee.
Voor wat betreft deze discussie specifiek is het wel zo dat het altijd wat feller is dan anders, maar waar dat aan ligt.... sja daar zullen we het maar bij laten [:)]

Sicco

citaat:
Geplaatst door janjozef

dat durf ik hier al een paar jaar niet meer zeggen, je hebt volledig gelijk sicco, maar er gaat nu hier wat over uwe kop gekapt worden


Jan, ik had naar je moeten luisteren [:D]

Sicco

citaat:
Wanneer een deftig weerwoord ook al zever is en iemand 3 rail rijdt pers? een marklin vriend moet zijn. Dan zijn we vlug uit geschreven.


Kom op zeg, dat was duidelijk een grap, dat kon je zien aan de [:o)] en daarna heb ik het nog eens extra verduidelijkt. Dit is erg kinderachtig en had ik van jou zeker niet verwacht!

erik de noorman

Sicco ik heb het niet over uw reactie.[;)]

Erik