Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waterkraan

Gestart door joble, 02 augustus 2009, 09:56:00 AM

joble

Hoi,

Ik ben een (beweegbare) waterkraan aan het bouwen naar Belgisch model, vertrekkende van het fallersetje van de Duitse kraan.

Informatie hiervoor vond ik in MSM35 en MSM64 en op internet zijn er ook hopen foto's te vinden van de kranen van oa. Marembourg en Maldegem.

Maar echt praktische info en bouwtekeningen vind ik niet. Iemand een idee waar ik deze kan vinden?

Alvast bedankt.

Groeten,
Johan


jean-luc

Hallo,

PbMessingmodelbouw verkoopt een mooi Belgisch exemplaar.

Groeten, Jean-Luc

dgrr57

citaat:
Geplaatst door joble

Hoi,

Ik ben een (beweegbare) waterkraan aan het bouwen naar Belgisch model, vertrekkende van het fallersetje van de Duitse kraan.

Informatie hiervoor vond ik in MSM35 en MSM64 en op internet zijn er ook hopen foto's te vinden van de kranen van oa. Marembourg en Maldegem.

Maar echt praktische info en bouwtekeningen vind ik niet. Iemand een idee waar ik deze kan vinden?

Alvast bedankt.

Groeten,
Johan





HIER al gekeken ? een beetje geduld, zwaar document)

joble

Dit exact het soort informatie waarnaar ik op zoek was !!!
Op www.tassignon.be (typfout verbeterd)heb ik vroeger al meer interessant info gevonden. Ook voor de waterzuil ben ik op deze site gaan zoeken, maar dit document heb ik blijkbaar over het hoofd gezien.

Een ding is me nog niet 100% duidelijk: Al de kranen die ik ooit gezien heb zijn van het type ?E?. Werden de 4 andere types ook ooit toegepast in Belgi??

Groeten,
Johan

dgrr57

Enkele foto's (dit keer van mij, of van mijn verzameling [:D][:)][;)])

een
twee
drie
vier
vijf


joble

Uit je foto's kan ik afleiden dat er inderdaad nog andere waterzuilen waren in Belgi?.

Ik heb nu alle info die ik zocht. Heel hard bedankt!!!

Groeten,
Johan

PS: mijn excuses om je website (en dus ook achternaam vermoed ik) verkeerd te typen [:I]