Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

LS Magazine

Gestart door Jurgen, 30 juli 2009, 13:10:24 PM

cyberbeast

B-models is toch een samenwerking met LS Models?
 

loco

Toch even mijn bijdrage aan deze discussie.
Er is geen enkele aanwijzing dat de Belgische markt voor LSM niet meer interessant zou zijn. Integendeel. Alain Jennes is verantwordelijk voor de Belgische modellen en anderen dan weer voor de modellen in de andere landen. En wie twijfelt er nog aan de deskundigheid van Alain? Moet hij zich nog bewijzen?
De productie en de strategie?n van LSM lopen niet zoals iedereen dit graag zou willen, maar LSM is hiermee blijkbaar best tevreden en de Chinezen waarschijnlijk ook, zolang ze centen zien en ze op volle capaciteit kunnen draaien. En tot nog toe heb ik nog geen geruchten opgevangen dat LSM in faling zou gaan zoals ik van sommige andere merken de voorbije jaren wel gemerkt hebt. Tot nog toe hebben ze geen last van grootheidswaanzin. De handelaar krijgt de modellen die hij besteld heeft en betaald, en er worden maar zoveel modellen gemaakt als besteld. Geen verlies, geen overcapaciteit, .. enz.

Wat het tijdschrift betreft heb ik intussen vernomen dat dit wordt uitbesteed. Hiervoor zou een budget uitgetrokken worden dat anders naar publiciteit zou gaan. (Dat moet dan een heel klein budget zijn, want hebben jullie al publiciteit gezien van LSM in onze Belgische tijdschriften? Ik alvast nog niet veel). Blijkbaar is er wel vraag naar bijkomende en gedetailleerde informatie over de modellen die worden uitgebracht en dat niet wordt aangeboden in de tijdschriften. Tenzij in het laatste nummer van Spoorwegjournaal waarin de open Shmms wagen uitvoering is besproken en in het laatste nummer van Modelspoormagazine waarin hetzelfde model aan bod is gekomen. En daar zal het dan ook wel bij blijven, want de varianten zullen nauwelijks (opnieuw) aan bod (kunnen) komen. (Denk maar aan de reeks 11 en 12 die beperkt aan bod kwamen in de laatste nummers omdat de reeks 27 reeds was besproken). Wie kent de verschillen tussen alle varianten en waarom deze verschillen er zijn. Geen interesse? Sommigen wel en andern niet. Voor sommigen is een model een model als er maar wielen onder en een B op staat. (waarom vinden sommingen anders de reeks 59 van Roco zo'n schitternd model terwijl er een perfect model is van M?rklin/Trix ? ... enz). Je kunt toch geen Spoorwegjournaal en Modelspoormagazine alleen maar vullen met degelijke en uitgebreide info over de modellen en grootbedrijf die door LSM worden uitgebracht. Net zo min dat je dit kunt doen met Roco en Fleischmanne en M?rklin.
Ik denk dat we het eerste nummer moeten afwachten. Misschien is het meer dan alleen reclame voor hun modellen en krijgen we er nog heel wat extra bovenop. Alleen zal het niet alleen gaan over Belgische modellen, maar ook over de Franse en de Duitse enz...
Ik ga intussen een abonnement nemen op de Franse versie. Ik probeer het een jaar en dan is het aan hen om te bewijzen dat het een nuttig initiatief is.

doomslu

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

B-models is toch een samenwerking met LS Models?

Neen, ze gaan nu hun eigen weg, met bvb de containerwagens, de 55 enz.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

centauri167

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

B-models is toch een samenwerking met LS Models?



BMW en Mercedes kopen ook samen aan bij toeleveranciers voor betere prijzen, maar daar stopt het dan ook.
B-models en LSmodels werken totaal onafhankelijk maar kunnen voor bepaalde projecten best samenwerken.

Ik ben het trouwens volledig eens met LOCO.

In een steeds krimpende markt waar de ene grote faling na de andere is, moet je soms beslissingen nemen die niet altijd super geliefd zijn. Sommige items alleen uitbrengen via voorinschrijving of een lange wachttijd tussen de aankondiging en de realisatie.
Wat het belangrijkste is, is dat er wel degelijk prachtige stukken worden vervaardigd.
Moest alles trouwens direct af zijn, zouden we weeral geen geld hebben om het te kopen en dan is het ook weer niet goed.

janjozef

Het triestige is dat er steeds een verwijzing gemaakt wordt tussen een loc van 50? en een van 200? die dan nog eens 25jaar in leeftijd schillen, triestig is elk betoog dat daar nog steeds mee afkomt,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

centauri167

citaat:
Geplaatst door janjozef

Het triestige is dat er steeds een verwijzing gemaakt wordt tussen een loc van 50? en een van 200? die dan nog eens 25jaar in leeftijd schillen, triestig is elk betoog dat daar nog steeds mee afkomt,



Het slaagt inderdaad nergens op om een lima van vroeger ( bv. een reeks 18 ) te vergelijken met de huidige lsm- producties.
Hetzelfde met de reeks 62 van roco. Deze massaproductie is best goed, ( heb er een pak verschillende ) maar kan op geen enkel punt de competitie aan met de reeks 13 van lsm.

erik de noorman

Mag ik er op wijzen dat de loks van Lima i.v.b. met maatvoering en afwerking (prijs/kwaliteit en leeftijd) helemaal niet zo slecht zijn.
Kan van andere merken die 20 jaar oud zijn en toen ook ?50 kosten
helemaal niet gezegd worden. [;)]

Erik

Gert1

citaat:
Geplaatst door rgp

Als een nieuwe volvo uitkomt en je bestelt hem niet, dan kun je die nog altijd kopen nadat hij in de showroom staat en je er mee test heb gereden.  En dat kan niet bij LS, je moet als het ware "op plan" kopen.


Als hij in de showroom staat zul je 'm nog steeds moeten bestellen en wachten totdat hij geleverd wordt. Als je 'm direct mee wil nemen, dan moet je genoegen nemen met een occassion.

Bij LS Models is het een kwestie van tijdig bestellen en je hebt je model in de eerste run of anders een klein jaar later bij de tweede run. Overigens zijn er winkels die zelf ruim voldoende bestellen en dus wel degelijk modellen op voorraad hebben. Op dit moment kun je in Nederland makkelijk aan de Benelux-rijtuigen komen, ook als je ze niet van te voren besteld hebt.

Wat nestbevuiling betreft: als de heren Jennes en Piron het helemaal gehad zouden hebben met al die klagende en zeurende Belgen, dan mogen ze wat mij betreft bij ons in Holland direct asiel aanvragen.  Hier zijn ondernemers zoals zij van harte welkom!  [:D]

Kortom: Ik kijk uit naar het eerste nummer van LS Magazine!

mvg,
Gert (Hollander, van boven de grote rivieren)

treinliefde

Van dat asiel zal ik doorsturen naar de regering, ze zullen blij zijn.[:D][:D]

boke

citaat:
Geplaatst door janjozef

Het triestige is dat er steeds een verwijzing gemaakt wordt tussen een loc van 50? en een van 200? die dan nog eens 25jaar in leeftijd schillen, triestig is elk betoog dat daar nog steeds mee afkomt,


Maar die loc van 50 ? krijg ik ten minste fatsoenlijk open tegenover die loc van 200 ? nu. Niet alles van die oude locs is slecht hoor! [;)][:I]

janjozef

He schiet niet op mij ik heb er 10 van die oude en 0 van die nieuwe, met schilderingen die op die nieuwe nog niet te zien zijn geweest
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loco

Ik dacht dat de discussie hier gaat over LS Magazine. Willen we ons terug op het juiste spoor begeven?
Mischien was ik niet voldoende duidelijk met mijn voorbeeld en heb ik daardoor sommige mensen op een verkeerd spoor gebracht. Sorry daarvoor.
Wat ik wilde zeggen was dat iedereen Modelspoorhobby op zijn manier beleeft. Sommigen willen echt alle mogelijke en onmogelijke details op een model zien en anderen zijn best tevreden met een eenvoudige uitvoering. Met dit laatste heb ik hoegenaamd geen probleem en met het eerste ook niet. Het gaat immers om de hobby en de manier waarop je dit wilt beleven. Wanneer LS Magzine meer uitleg wil geven over haar modellen (versies, details, model en voorbeeld, ....enz) dan komt dit zeker tegemoet aan de behoeften van sommige hobby?sten die alles willen weten. Andere hobby?sten hebben daar helemaal geen behoefte aan en zijn best tevreden met beperkte informatie. I;;hoop dan ook dat het geen reclameboekje wordt, maar een informatief blad dat aanvullend is op het huidige modelaanbod van LS Models.

loebaske

Er is hier al veel verteld en geschreven, ik heb geen probleem dat een firma zijn eigen blad/aankondingen wil promoten en reportages brengt over het grootbedrijf,maar de kostprijs voor enkele nummers vind ik toch wat veel[:p][:p]

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door loebaske

Er is hier al veel verteld en geschreven, ik heb geen probleem dat een firma zijn eigen blad/aankondingen wil promoten en reportages brengt over het grootbedrijf,maar de kostprijs voor enkele nummers vind ik toch wat veel[:p][:p]



Inderdaad, dit is de 'clou' van dit draadje.
Laat ze eens klein beginnen, aan een redelijke prijs. Als het interessant is, zal de oplage automatisch groeien, en kan de prijs omhoog, ...als zijn deugdelijkheid bewezen is.

Zoals MSM destijds gestart is : ik heb nog steeds het nummer 0.
Toen dat samen met de Marklin Insider in de bus viel was ik direct verkocht en heb direct een abonnement genomen... en dat van Insider opgezegd [}:)]

Dat LSM ook eens eerst zo een proefmodel maakt, om zijn klanten te overtuigen en te laten zien wat hun bedoeling is, en wat ze in hun mars hebben.

janjozef

Als blad gerelateerd aan een bedrijf kan je nooit objectief zijn, maar ieder doet wat hij wil verkopers en kopers
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem