Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LS Magazine

Gestart door Jurgen, 30 juli 2009, 13:10:24 PM

treinliefde

Ja, Roland en dat zal er niet op beteren,

Nu hebben ze de Duitse en Franse markt ontdekt en zal Belgi? stilaan op de laatste plaats komen.

Tekorten die ze bij de Belgische winkels niet (of tekort) leveren vindt je wel in Duitsland met massa's terug.

ik heb al verschillende winkels horen klagen, maar ze durven niks zeggen omdat ze anders niks krijgen.

centauri167

Uiteindelijk is dat weer een andere discussie, de marktgebondenheid van een merk en de service naar hun winkeliers en klanten toe. Op zich zou dat moeten los staan van de eventuele meerwaarde van hun magazine.
We zullen ons er moeten bij neerleggen dat onze markt klein is en dat het aantal mensen die met onze hobby bezig zijn, niet in stijgende lijn zit.

Gelukkig zijn er nieuwkomers als B-models die deze gaten weer kunnen opvullen.

cyberbeast

Tja, feit is natuurlijk wel dat ze ongelooflijk mooie modellen maken.
 

Peter

Nee, nee, nee, aan mij is dit nieuwe (verkoopsblad) magazine niet besteed. Net zo min trouwen als dat van M?rklin, Roco of Fleischmann.
Daar geef ik geen geld aan uit.
Ik ben geaboneerd op MSM en de MIBA en af en toe koop ik (als het onderwerp me boeit) een Eisenbahn journal (spezial) en dan heb ik alle informatie die ik wil.
Echt speciale dingen vraag ik hier op het forum of op een van de Duitse fora waar ik lid van ben.

citaat:
Tekorten die ze bij de Belgische winkels niet (of tekort) leveren vindt je wel in Duitsland met massa's terug


Ben net terug uit Duitsland en daar klagen de winkels ook over LSM-service en de veel te beperkte reeksen.
Met vriendelijke groeten
Peter

erik50

citaat:
Geplaatst door Gert1

citaat:
Geplaatst door Ludwig
Sorry hoor maar bij mijn weten zijn al deze brochures kosteloos.



Dat lijkt misschien zo, maar kijk eerst maar eens naar de aanschafprijs van een Volvo en vervolgens naar de kosten voor regulier onderhoud. Vergelijk deze vervolgens met die van een zelfde soort auto bij een ander merk en je weet dat je feitelijk gewoon betaalt voor het Volvo-magazine.

mvg,
Gert

Tja Gert, zo heb je natuurlijk altijd gelijk h?[B)]
Die magazine zijn kosteloos omdat ze vol reclame staan.

Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Gert1

citaat:
Geplaatst door rgp
Alain Jennes is meester in het mekkeren over geen tijd hebben (voor de website).

Wat een onzin! Na een periode dat de website inderdaad wat slechter werd bijgehouden is er nu toch zeker iedere drie weken een update.
Alain heeft het ongetwijfeld erg druk, maar houdt de site desondanks wel degelijk bij!


citaat:
Geplaatst door rgp
Klantenchantage: als ge niets bestelt, hebt ge niets.  Ik hoop dat ze eens met een serieuze "afbestelling" zullen zitten.


Pardon? Alsof je (om het voorbeeld nog maar eens te gebruiken) een nieuwe Volvo kunt afnemen zonder 'm te bestellen!
Simpelweg in de gaten houden wat er wordt aangekondigd en tijdig bestellen en je kunt van LS Models afnemen wat je maar wilt.

En wat de opmerking betreft dat LS Models zich meer en meer op de Franse en Duitse markt zal richten en de thuismarkt zal vergeten: ten eerste denk ik niet dat dat zo is. Alain Jennes en Daniel Pirion zijn aimable personen en zullen echt hun vaderland niet vergeten. Hoewel je er wel geneigd zou toe raken als je ziet wat Belgen hier aan nestbevuiling doen...  

Wat meer respect voor uw ondernemende landgenoten zou u niet misstaan heren critici! En als u denkt dat het allemaal zo makkelijk is, dan richt u toch zelf een bedrijf op?

mvg,
Gert

Sicco

Ik snap wer-ke-lijk niet waarom de algemene trend in dit land over nota bene de eigen ondernemers zo verschrikkelijk negatief is. Ik vind het echt beschamend als Belgische verzamelaar vanuit Nederland.

15 jaar geleden was er vrijwel niets te krijgen, de laatste paar jaar komt er zoveel uit dat het niet meer aan te slepen is. Maar blijkbaar is het allemaal niet genoeg. Nog wordt LS Models ervan verdacht de eigen markt te verloochenen.... dit gaat mijn verstand te boven.

Of je het magazine nu wel of niet neemt is een eigen keuze, maar blijkbaar moet elke actie van bedrijven als LS Models worden aangegrepen om gal te spuwen.

De Belgische treintjesmarkt is overduidelijk naast de best bediende ook de meest ondankbare ter wereld.

Sicco

citaat:
Ben net terug uit Duitsland en daar klagen de winkels ook over LSM-service en de veel te beperkte reeksen.

Aan de service zal LSM in de nabije toekomst inderdaad wel wat moeten verbeteren, zeker naar de winkeliers toe. Ik heb echter wel het gevoel dat er de laatste maanden verbetering komt: minder aankondigingen, eerst achterstanden wegwerken, en weer ene actuele site. Geef het tijd.

Dat van de beperkte reeksen is eigenlijk een non-argument. LS Models is immers niet zoals de andere fabrikanten, hun plaats in de markt is JUIST het leveren van beperkte reeksen. Nadeel is dat je er tijdig bij moet zijn, voordeel dat er veel verschillende nummers uitkomen - en dat doen de andere fabrikanten dus nimmer. Bovendien komt er tegenwoordig van bijna alles een re-run.

janjozef

Het bestellen is een spijtige zaak. De klant moet zijn keuzes lang op voorhand maken bij het ene merk, en het andere gooit producten op de markt zonder aankondiging. Zo komt de klant ook voor keuze problemen of betalingsproblemen zo je wilt.
Maar eigenlijk staat heel deze problematiek volledig los van het tijdschrift.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Sicco
De Belgische treintjesmarkt is overduidelijk naast de best bediende ook de meest ondankbare ter wereld.
Als je dit draadje doorleest lijkt het inderdaad zo.
De term "nestbevuiling": ook mee eens [V]
Toch: hun magazine lijkt me geen enorm goed idee, maar ik ben geen marketing-specialist.
Ik zou het logischer vinden dat ze zich concentreren op hun kernactiviteit: treintjes bouwen en verkopen, naverkoopservice... en het uitbrengen van folders (op papier en op het internet)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

centauri167

@ Gerolf, volledig mee eens.

rgp

Dag,

Als men appelen met peren gaat vergelijken ..

Als een nieuwe volvo uitkomt en je bestelt hem niet, dan kun je die nog altijd kopen nadat hij in de showroom staat en je er mee test heb gereden.  En dat kan niet bij LS, je moet als het ware "op plan" kopen.

Nestbevuiling ?  Neen, maar ik loop niet blind rond door hem te verafgoden van zodra een Belg iets presteert !

Roland

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door centauri167

Uiteindelijk is dat weer een andere discussie, de marktgebondenheid van een merk en de service naar hun winkeliers en klanten toe. Op zich zou dat moeten los staan van de eventuele meerwaarde van hun magazine.
We zullen ons er moeten bij neerleggen dat onze markt klein is en dat het aantal mensen die met onze hobby bezig zijn, niet in stijgende lijn zit.

Gelukkig zijn er nieuwkomers als B-models die deze gaten weer kunnen opvullen.



[?][?]Ik snap niet goed wat het ??n met het andere te maken heeft en hoe ze bij B-models iets kunnendoen aan de beperkte Belgische markt ?n het dalend aantal (kopende) klanten voor Belgische modellen.
Gerrit

Rochevalien

Ik begrijp niet goed welk probleem men heeft met de strategie van LSM.
Als je een model wil hebben moet je het bestellen (lang op voorhand -dat is waar) maar dat kost toch niets?
Als je natuurlijk ?lles wil hebben ,ja dan.....
Het is gewoon een kwestie van anders om te gaan met de hobby,en selectief te zijn,tevreden zijn met ??n nummer van een reeks (en geen 6 of 7 stuks zoals bij de reeks 59 of 62)
En dingen te kopen die bij elkaar horen  en dus in ??n tijdperk te blijven.
Je moet ook geen 15/16/18 kopen als je geen rijtuigen hebt voor internationaal verkeer.
Het is ook verstandig om niet m??r wagons te kopen dan de lengte van je opstelsporen.Jaja we hebben ons daar ook nog aan laten vangen[:I] maar een Lima rijtuig kost wel iets minder dan ??ntje van Lsm.[^]
Gelukkig is alles nog redelijk goed verkoopbaar.

Gerrit



centauri167

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door centauri167

Uiteindelijk is dat weer een andere discussie, de marktgebondenheid van een merk en de service naar hun winkeliers en klanten toe. Op zich zou dat moeten los staan van de eventuele meerwaarde van hun magazine.
We zullen ons er moeten bij neerleggen dat onze markt klein is en dat het aantal mensen die met onze hobby bezig zijn, niet in stijgende lijn zit.

Gelukkig zijn er nieuwkomers als B-models die deze gaten weer kunnen opvullen.



[?][?]Ik snap niet goed wat het ??n met het andere te maken heeft en hoe ze bij B-models iets kunnendoen aan de beperkte Belgische markt ?n het dalend aantal (kopende) klanten voor Belgische modellen.
Gerrit



Lees misschien eerst de reacties voor die van mij. Dan snap je het misschien wel.
Het ging erover dat lsm de Belgische markt ( volgens sommigen ) meer links zou laten liggen ten nadele van de grotere Duitse of franse markt.
Daarop dus mijn reactie dat elke leegte wordt ingenomen door iets nieuws, je kan B-models een mooie aanvulling noemen.