Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

LS Magazine

Gestart door Jurgen, 30 juli 2009, 13:10:24 PM

BD1701

Ik ga mij in ieder geval zeker en vast wel een abbo nemen, en liefst in het nederlands als die er komt. Dit magazine kan volgens mij iedereen alleen maar ten goede komen over de produkten van LS-Models. Misschien wel wat reklame, maar volgens mij dus toch zeer goed bedoeld om de modelspoorders nog meer info te verschaffen. Ik juig dit nieuwe initiatief alleen maar toe.
 

treinliefde

We moeten nog niet te veel reclameren, we zullen wel eens zien als er een nummer uit is.

Ik heb nu ook al 2 nummers meegebracht van het nieuwe Roco-Fleischmann report bij mijn winkel, het kost minder dan 6,00 ?
en telt +- 100 bladzijden.

Je kan er toch nog veel uithalen hoor, al staat er wat reclame van Roco tussen. Ook veel banen en tips

Het is normaal dat ze hun eigen loc's en materiaal daarin gebruiken of niet??

cyberbeast

Dat is normaal ja. Maar ik denk toch niet dat ze hun nieuwe 18 een score van 4/10 gaan geven.

citaat:
Geplaatst door treinliefde

We moeten nog niet te veel reclameren, we zullen wel eens zien als er een nummer uit is.

Ik heb nu ook al 2 nummers meegebracht van het nieuwe Roco-Fleischmann report bij mijn winkel, het kost minder dan 6,00 ?
en telt +- 100 bladzijden.

Je kan er toch nog veel uithalen hoor, al staat er wat reclame van Roco tussen. Ook veel banen en tips

Het is normaal dat ze hun eigen loc's en materiaal daarin gebruiken of niet??

 

Gert1

Tsjonge wat een negativisme hier. Als ik Belg was, zou ik zeer trots zijn op LS Models.

Het magazine moet je niet zien als een concurrent van Modelspoormagazine, maar als een merk-gerelateerd informatie magazine.
Volvo heeft dat bijvoorbeeld ook voor zijn klanten en zo zijn er meer (top)merken.

Ik heb in ieder geval een abonnement genomen. Ik ga de Duitse versie lezen of - als er genoeg aanmeldingen komen - de Nederlandse.

Ik kijk uit naar het eerste nummer! Daniel en Alain veel succes.

mvg,
Gert

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Gert1

Tsjonge wat een negativisme hier. Als ik Belg was, zou ik zeer trots zijn op LS Models.

Het magazine moet je niet zien als een concurrent van Modelspoormagazine, maar als een merk-gerelateerd informatie magazine.
Volvo heeft dat bijvoorbeeld ook voor zijn klanten en zo zijn er meer (top)merken.

Ik heb in ieder geval een abonnement genomen. Ik ga de Duitse versie lezen of - als er genoeg aanmeldingen komen - de Nederlandse.

Ik kijk uit naar het eerste nummer! Daniel en Alain veel succes.

mvg,
Gert



Eindelijk eens een verstandige mening in deze discussie. Het blad is nog niet op de markt en het wordt al bij voorbaat de grond ingeboord, typisch Belgisch zeker?! Wacht tot het eerste nummer is verschenen en geef dan je oordeel.
MC

treinliefde

In andere landen zijn ze fier op bedrijven die razend snel groeien en toppers worden, in Belgi? als je succes hebt of veel geld verdiend zien ze je liever niet.

Nochtans staat het iedereen vrij een onderneming op te starten en proberen zover te geraken

Michiel

"...deze ochtend zou ik graag een lekkere smeuige boterham eten. Maar pech, geen brood in huis. Dus loop ik snel naar de bakker. Het is een nieuwe, moderne bakker. Men zegt dat ie lekker bakt. Maar in  de winkel krijg ik enkel foto's te zien van wat ie zoal kan bakken. Er ligt geen brood in de rekken, niets is zo meteen te koop. Alleen maar brood op bestelling! Ik kan kiezen uit 101 verschillende broden uit de katalogus. Ik twijfel. 't Zijn mooie foto's, maar wat als ze aangebrand zouden zijn, te zout, of ... Ze zien er zel lekker uit. De klant voor mij wekt mijn aandacht. 7 Weken wacht ie nu op zijn bestelling, en hij blijkt een beetje boos. De bakker haalt de schouders op. "Kom morgen maar terug", zegt ie. Nu ben ik aan de beurt, maar aarzel. De bakker wappert met een foldertje. "Reklame voor mijn zaak. 't Is niet duur!", roept ie. "Zin om het te kopen?" Ik kijk wat verward naar het foldertje. Ik heb honger, en heb nog steeds geen brood..."

Het is iedere ondernemer vrij om te ondernemen naar zijn goesting. En het is aan de klant om te bepalen of het hem aanstaat of niet.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ludwig

CiteerGeplaatst door Gert1

Tsjonge wat een negativisme hier. Als ik Belg was, zou ik zeer trots zijn op LS Models
.

En trots zijn we zeker op onze Belgische fabrikanten, dus niet alleen op LS Models.
Het enige wat mij stoort aan LS Models zijn de beperkte oplages, maar dat is een andere discussie.

Volvo heeft dat bijvoorbeeld ook voor zijn klanten en zo zijn er meer (top)merken.

Sorry hoor maar bij mijn weten zijn al deze brochures kosteloos.
En als er geen Nederlandstalige uitgave komt dan intreseert het blad me al helemaal niet meer.[:(]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

cyberbeast

En laat ze bij LS eerst eens mijn panto's leveren die niet bij mijn 27 zaten ipv zo'n magazines te maken.
 

Gert1

citaat:
Geplaatst door Ludwig
Sorry hoor maar bij mijn weten zijn al deze brochures kosteloos.



Dat lijkt misschien zo, maar kijk eerst maar eens naar de aanschafprijs van een Volvo en vervolgens naar de kosten voor regulier onderhoud. Vergelijk deze vervolgens met die van een zelfde soort auto bij een ander merk en je weet dat je feitelijk gewoon betaalt voor het Volvo-magazine.

mvg,
Gert

mini-bs

heb ook een abo genomen. Kan meevallen of tegenvallen, tant pis. Bij Belgacom en Telenet moet je ook eerst een abo nemen en achteraf zie je pas of er iets interessants te zien is (ongeacht de grote waarschijnlijkheid dat er eigenlijk weinig 'op' zal zijn (dat de moeite waard is[}:)]) nemen heel veel mensen toch dat abo). Nu de kwaliteit van de modelletjes in acht genomen zal een en ander toch meevallen denk ik. Het risico bestaat wel dat er veel Frans materieel in besproken zal worden, maar dan moet ik later maar eens met die nieuwe kennis op zak naar Metz trekken om er het museum te bezoeken.

 

just4fun

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Volvo heeft dat bijvoorbeeld ook voor zijn klanten en zo zijn er meer (top)merken.
Sorry hoor, maar bij mijn weten zijn al deze brochures kosteloos.


Niet alleen topmerken, ikzelf heb een basic Renault, met 'tijdschrift', m'n schoonvader een Citro?n (ook niet het duurste), met 'tijdschrift, m'n zus een Dalcia (helemaal geen duur klassemerk), ook met tijdschrift. En allemaal gratis. OK, zogezegd 'gratis' (voor niets gaat de zon op), maar toch hoeft ge geen abo te nemen.
Alle catalogi zouden gratis moeten zijn. Eventuele tijdschriften mogen een prijs hebben. Roco Report, Fleischmann Courier, Marklin Insider, ..., ze hebben hun prijs. Voor mij mag dat dus ook bij LSM, maar ik besteed m'n budget liever aan een model.
Paul

centauri167

Hier wordt inderdaad nogal geschoten op iets wat enerzijds niets nieuws is ( al de andere grote merken deden het al ) en wat er anderzijds nog niet eens is, zodat we het iet naar waarde of inhoud kunnen beoordelen.

MSM is naar mijn mening ( en ja, ik heb een abo ) ook niet goedkoop en staat ook vol met reclame dus waarom zou dit dan niet kunnen ??

conducteur

vol reclame? Je kan toch moeilijk op de achterkant nog een artikel plaatsen? En van de 80 bladzijden heb je misschien een blad waar er reclame op staat
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

rgp

Dag,

Weer veel geargumenteer, het ene al wat zinvoller dan het andere.

Maar de reactie van Saraan is veruit de beste.
Alain Jennes is meester in het mekkeren over geen tijd hebben (voor de website).  LS is zowat het schooolvoorbeeld van non-planning, pseudocommunicatie, klantenchantage en slechte naservice.
Non-planning: als men uit verschillende bronnen hoort dat er echte "slots" zijn bij Chineze producenten, dan is en degelijke planning een hoofdzaak.  Het kan dan wel ??n keer mislopen, maar meer mislopen dan juist ?
Pseudocommunicatie: al hun communicatie is steeds vaag.  je kunt er gewoon geen staat opmaken en is een bewijs voor de non-planning
Klantenchantage: als ge niets bestelt, hebt ge niets.  Ik hoop dat ze eens met een serieuze "afbestelling" zullen zitten.
Naservice: kijk maar naar de bestelde onderdelen.
In plaats van een betalend reclameblad uit te geven, kan men mss beter zijn tijd steken in cursussen management, communicatie, klantenservice.

Roland