Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Trage site

Gestart door Iebor, 30 juli 2009, 09:19:52 AM

Kees-Jan

Ja Bigcedric die kende ik al.

Ennuh het zou heel erg handig zijn als je een melding via de mail zou krijgen bij reactie op een bepaald onderwerp (of zit dat ook ergens verborgen?).

Kees-Jan

Gerolf

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper
Ik denk dat we er mee moeten leven. De moderatoren hebben er alleszins geen greep op. Waarschijnlijk zouden ze het zelf ook liever anders hebben.
Klopt helemaal [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist

Aan de moderatoren, misschien help dit om site iets sneller te maken. Alles wat al langer dan 6 maanden in te koop of gezocht, babbelhoek of offtopic  staan zulen waarschijnlijk niet meer van toepassing zijn. Zo zal men meer ruimte crieeeren voor andere dingen

Gerolf

De koopjesrubriek wordt in die zin regelmatig gesnoeid [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

regelmatig? Het laatste onderwerp is nog van 5 jaar geleden. Misschien werken met verkocht, en gevonden (dus bij te koop zet de topicstarter verkocht en bij gezocht zet de topicstarter 'gevonden'' als die dingen aanwezig zijn in de titel dat het weg mag?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

MickeyMouse

Heb ik hier ergens ook al eens vermeld:
Dat het waarschijnlijk (!!) met de database te maken heeft.
Het lijkt er immers op dat het enkel tijdens de zoekopdrachten is dat de boel hangt. Het forum is dan niet 'traag', het reageert gewoonweg niet meer, op geen enkel request. Volgens mij is de database op zo een moment (gedurende een zoekopdracht) 'gelocked'. Een snellere server zou die blokkeringstijd kunnen inkorten maar de vertraging zal blijven. Er dient uitgezocht te worden waarom in zo een geval de database gelocked is. Normalerwijze is dit een instelling in de connectieeigenschappen van het forum op de gebruikte db-server.
Locking bij een zoekopdracht is in het geval van een forum immers niet echt nodig.

Geert

Gerolf

citaat:
Geplaatst door conducteur
regelmatig? Het laatste onderwerp is nog van 5 jaar geleden...
Ales waar mogelijk zinvolle informatie in kan staan, heb ik laten staan, en daar ben ik ruim in geweest. Vandaar dat er nog wat onderwerpen uit de beginperiode van ons forum tussenstaan [;)]
Anderzijds: het uitdunnen van de database met die enkele topics gaat weinig schelen. Het zit hem inderdaad in dat "locken" van de database tijdens een zoekopdracht.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw