Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

NMBS goederenwagon

Gestart door argilla, 22 juli 2009, 15:24:52 PM

argilla

Om een restauratie te doen van deze wagon heb ik het type en tijdvak nodig. Waar kan ik afbeeldingen opsnorren ?
Zoals U ziet is de wagon nogal beschadigd. Er ontbreken deuren, buffers ( ik heb zo idee dat dit echt geen NMBS type is , maar algemeen aangebrachte buffers zijn door Lima op elke wagon, nu goed ..... waar ken ik nieuwe buffers vinden ,) de vier dak randen zijn beschadigd, geen hand rrails enz....enz...
De venti rooster kan ik wel dubliceren ( afgieten)

imghttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/0n30/P1040162.jpg/img

imghttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/0n30/P1040163.jpg/img
imghttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/0n30/P1040164.jpg/img

bedankt alvast  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

#1
Wat een averij [:0] Daar ga je een stevige klus aan hebben.
Deuren en dak zal wel met styreen en milliput en zo op te lossen zijn.
De buffers: zelf afdraaien?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Mr-tsjoektsjoek

#2
Inderdaad, een heel karwei !

Het dak misschien herbouwen met plasticard en -strips.

De buffers : "3D ontwerpen en printen van modelbouw onderdelen" van onze vriend Marklinrijder ?

Misschien een folieke : als je dat afgebroken luik herplaatst in open toestand ? Dan moet je wel de stangen verwijderen van de kast en nieuwe opzetten in open stand.

In elk geval : veel sterkte en succes !

tonycabus

#3
Komt me bekend voor....
Waar hebde gij die "gevonden", Marc?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

#4
daar hebt ge toch geld bij gekregen, [:)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

#5
Mocht ik spoor O doen zou ik alleen het onderstel overhouden en daar een ?chte Belgische wagon op bouwen.Ik denk dat dat gemakkelijker werkt dan een restauratie.
Dez wagon is eigenlijk niets meer dan een duitse wagon met een Belgische nummer.De detaillering is ook nogal aan de grove kant(dikte van de profielen,bevestiging van de -ontbrekende- deur,aangegoten handrails,ontbrekend remwerk)

Gerrit

argilla

#6
citaat:
Geplaatst door tonycabus

Komt me bekend voor....
Waar hebde gij die "gevonden", Marc?




Kan wel Tony, komt van e-bay. Dacht zo van ; t'is spotgoedkoop ( eigenlijk bijna gratis aangeboden) Laat ik daar een restauratie project van maken.

Roche,  kan wel kloppen en was eigenlijk mijn eerste gedacht ook. Lima zal toch niet speciale afzonderlijke mallen maken maar gewoon "verbelgischen". Het tweede door jouw aangehaalde punt;  ik zo misschien wel willen een totale ombouw maar dan moet ik tekeningen en foto's hebben . En das een heel paar ander mouwen, als ik zelfs het type niet weet.

HELP !!!!!!!!![;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

#7
CiteerGeplaatst door Mr-tsjoektsjoek

Inderdaad, een heel karwei !

Het dak misschien herbouwen met plasticard en -strips.

De buffers : "3D ontwerpen en printen van modelbouw onderdelen" van onze vriend Marklinrijder ?

Misschien een folieke : als je dat afgebroken luik herplaatst in open toestand ? Dan moet je wel de stangen verwijderen van de kast en nieuwe opzetten in open stand.



in schaal 0 waar staat dat ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

#8
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Wat een averij [:0] Daar ga je een stevige klus aan hebben.
Deuren en dak zal wel met styreen en milliput en zo op te lossen zijn.
De buffers: zelf afdraaien?





helaas (3x) Gerolf ik heb niet de nodige machines en kan niet draaien, spijtig [:(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

#9
Ik heb hier nog een extra draaibank staan.
'k zal die toch eens te koop op 't forum moeten zetten, denk ik ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

#10
Misschien kan MTE hier helpen door buffers in 0 te vervaardigen ( alzo hun assortiment 0 schaal uitbreiden ??)

Aan wie van MTE kan ik deze vraag stellen.Vragen kost niets en wie weet....
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

#11
aan mij bvb....[:D]
Ik werk daar, o.a. als constructeur, etser, gieter..............[8)]
Maar we hebben buffers en imitatiekoppelingen van Peco, net binnen, niet duur ook nog! Ook assen en lagerbussen, en als alles goed gaat binnenkot nog meer. Wissels, flex e.d. ook op voorraad.
Dit is geen reclame, maar pure informatie.
Veel van de collega's hebben Peco in huis, maar daarom nog geen spoor 0.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

#12
Ben eens een kijkje gaan nemen op de webstek van MTE. De bewuste onderdelen en parts " 0 schaal" staan nog niet op de stek. Vermoedelijk moet nog ge-updated worden toch?
Hopelijk gebeurt dit snel, want zit echt te wachten op die buffers.
De rest van de wagen is al bijgewerkt ( het dak) ben bezig aan de schuifdeuren.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

#13
Helaas, Marc, zijn de buffers nog niet binnen. Koppelingen, assen en lagerbussen, ook chassietjes zijn er al.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)