Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3D ontwerpen en printen van modelbouw onderdelen

Gestart door MARKLINRIJDER, 22 juli 2009, 11:35:41 AM


SuSke

Mooi initiatief.
Vervanging van de onderdelen service van Mehano waar je nu bijna niets meer te pakken kan krijgen????  [:D][}:)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

MARKLINRIJDER

En al als er zijn die nog aan iets denken, ik hoor jullie wel.[:)]

Groetjes,

David

ERVIN

Ik ben er nog over aan het nadenken, maar hier zit zeker potentieel in.[;)]

factageklerk

Passende vouwbalgen voor het NMBS dieselmotorstel 41 van Mehano[:p]
 

Kees-Jan


MARKLINRIJDER

Passende vouwbalgen voor de Mehano Reeks 41.  

Het materiaal is niet Flexibel genoeg om dit waar te maken.  Maar we vinden wel een andere oplossing.[:p]

Groetjes,

David

Dirky

Dat ruikt naar een winkeltje?

Veel werk voor weinig verdienste! Mooi initiatief inderdaad!

MARKLINRIJDER

Een winkeltje?[:(]

Ok dan maar niet.

Groetjes,

David

Dirky

positief bedoeld David! Er is nood aan dergelijke initiatiefnemers!


MARKLINRIJDER

Ook van mij postief bedoeld.[;)]

Ik sta dus nog steeds open voor ideeen.

Maar een winkeltje moeten jullie niet verwachten.

Groetjes,

David

torenkraanpipo

over 3D printen gesproken, ik kijk regelmatig op de site van shapeways, daar komen in de gallerij regelmatig 3D geprinte wagonkasten voorbij.

edit : zie nu dat er al een onderwerp over shapeways bestond [:I]
 

marc goovaerts

Wel David, 3D printen lijkt me razend interessant. Maar is het voor een goede kwaliteit ook betaalbaar ?

Zo denk ik in N aan de Roco Reeks 59 (2156, 23235,23234). Een model dat tweedehands nog wel te vinden is, maar het ontbreken van de buffers (en soms ook de bufferbalk) is waarlijk epidemisch.
Dus een vervangonderdeel zoals de bufferbalk met vaste buffers zou me wel interesseren. Maar zouden die in 3D-print niet duurder worden dan de lok zelf ?

mahtoska1

Gemetselde muurdelen in Vlaams verband in spoor Z.

Beste Z groeten,
Pieter

Thommy

ik heb tijd geleden eens zo'n artikel gelezen daaromtrent...de printer zelf is een mooi ding, enkel holle dingen kon het nog niet printen dacht ik. Het materiaal moet ergens op rusten, maar dat lijkt me geen onoverkomelijk probleem.

prijs lag ergens rond de 2000euro voor de printer, incl. wat materiaal...

kwam alvast goed uit de recensie.
Greetz

Thommy