Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Herschildering type 201

Gestart door GeM, 18 juli 2009, 15:27:05 PM

GeM

Ik loop al een tijdje met het idee rond om een bestaande M* 59 te herschilderen naar type 201, zijnde de vereenvoudigde schildering zoals aangebracht op de 201.019, 201.046 en 201.053
Echter, buiten de foto in het Trix boek 'reeks 59' (en een identieke zwart-wit foto uit B-Diesel) heb ik hiervan nog geen foto's gevonden.
Heeft iemand in zijn archief toevallig foto's van deze schildering? Ook detail-foto's mbt de decals die moeten aangebracht worden zijn welkom.

Klopt het ook dat deze 3 loks met deze schildering allen waren toegekend aan Haine-St. Pierre?

Alvast dank!
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

dgrr57

201.019 was van Haine-Saint-Pierre, terwijl 201.046 en 201.053 van Merelbeke waren.
Foto's zijn te vinden in Les d?corations du mat?riel moteur de la SNCB - Les locomotives Diesel de ligne (PFT), Les locomotives Diesel Type 201 - Serie 59 (PFT) en Modelspoor Magazine n? 47.

rixke rail

Ik heb als proef een oude roco tot 201.053 omgeschilderd :



Hij moet eigenlijk nog wel een derde koplamp hebben !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Ludwig

Marklin brengt dit jaar 5933 in geel/groene schildering uit.
Maar de groep van ??? winkeliers brengen ook nog een versie uit van de 59/201.
Alleen is officieel niet geweten welke schildering.
Ik gok een beetje dat het de vereenvoudigde schildering gaat worden die hier getoond is.
Of heb ik het verkeerd ??
Wie weet meer?

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Marklin brengt dit jaar 5933 in geel/groene schildering uit.
Maar de groep van ??? winkeliers brengen ook nog een versie uit van de 59/201.
Alleen is officieel niet geweten welke schildering.
Ik gok een beetje dat het de vereenvoudigde schildering gaat worden die hier getoond is.
Of heb ik het verkeerd ??
Wie weet meer?





Euh ,ik dacht door de problemen van marklin deze loc voorlopig niet ging geproduceert worden. Ik denk zelfs dat deze niet in de nieuwighedenkataloog vermeld stond , bij trix wel dacht ik
 

dgrr57

citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Marklin brengt dit jaar 5933 in geel/groene schildering uit.
Maar de groep van ??? winkeliers brengen ook nog een versie uit van de 59/201.
Alleen is officieel niet geweten welke schildering.
Ik gok een beetje dat het de vereenvoudigde schildering gaat worden die hier getoond is.
Of heb ik het verkeerd ??
Wie weet meer?





Euh ,ik dacht door de problemen van marklin deze loc voorlopig niet ging geproduceert worden. Ik denk zelfs dat deze niet in de nieuwighedenkataloog vermeld stond , bij trix wel dacht ik


Volgens TMM zou de 5933 wel uitkomen.
Bij de GR18 komt er nog iets anders, maar wat ?

Ludwig

Een winkelier uit de groep heeft in ieder geval aan mij bevestigd dat het weldegelijk om een 59 of 201 gaat.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

swa

Ik heb een 59 (schaal N) omgetuned naar een 201: als voorbeeld heb ik hiervoor het marklin model 201.004 gebruikt.

@rixke: waarom meen jij een derde koplamp op uw 201 te moeten toevoegen?
Ik meen te weten dat 201's geen derde koplamp hebben?? (zie hiervoor bvb marklin 201.004, de 201 v/d vennbahn, de 201 in expo-58 kleuren, en nog verschillende anderen, allen zonder 3e koplamp...)
Of heeft een deel 201's die dan w?l?

Appropos, kan iemand mij zeggen hoe ik een afbeelding kan toevoegen aan mijn tekst?

Jurgen

De 5933 zou oorspronkelijk door Trix alleen geproduceerd worden.
Er zijn toen plannen gekomen om dezelfde loc door de club van 20 uit te brengen. Die plannen waren zo goed als rond, maar men heeft nu beslist om de 5933 toch door M?rklin te laten produceren bij de Herfstnieuwigheden.
De club zal eind dit jaar dan ook nog een variant laten maken. 2 handelaars weten reeds welke kleurstelling de loc zal krijgen, maar zij hebben nog zwijgplicht. Als het ergens zou uitlekken weet men dus dat het 1 van die 2 handelaars was.

Ludwig zit dus op het juiste spoor, er komen dit jaar dus nog 2 varianten van de 201/59.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door swa


@rixke: waarom meen jij een derde koplamp op uw 201 te moeten toevoegen?
Ik meen te weten dat 201's geen derde koplamp hebben?? (zie hiervoor bvb marklin 201.004, de 201 v/d vennbahn, de 201 in expo-58 kleuren, en nog verschillende anderen, allen zonder 3e koplamp...)
Of heeft een deel 201's die dan w?l?



citaat:

Appropos, kan iemand mij zeggen hoe ik een afbeelding kan toevoegen aan mijn tekst?


HIER al eens gaan kijken ?

GeM

@dgrr57, bedankt voor de info! De foto uit MSM (nr 7) is echter dezelfde als die in B-diesel en het Trix-boek. Die andere boeken ga ik eens navragen of er clubleden zijn die ze hebben.

@ allen: bedankt voor de reacties. Goed om weten dat 'de club' nog een versie op het programma heeft staan.
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I