Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

De steengroeve

Gestart door Dirky, 07 juli 2009, 22:20:19 PM

Dirky

IMGhttp://i463.photobucket.com/albums/qq359/DirkyFormant/minibaantje.jpg/IMG

Heb een start genomen met de minibaan "Steengroeve"... een stukje van de - ooit zal het klaar zijn - banaanbaan :)
Ik hoop dat de 16 maanden voldoende zullen zijn om alles rond te krijgen. Bedoeling is NIETS aan te kopen wat ik zelf kan maken en alles  in Proto87 te bouwen...






Gerolf

Dat is al een stevige start die je genomen hebt: je landschap, achtergrond, ... is zelfs al voorbereid!
Zoveel mogelijk zelfbouw ... een man naar mijn hart [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Begin maar hout te zagen als je dat niet gaat kopen, want dat moet een tijdje drogen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

ben al blij dat jij buiten competitie meespeelt Gerolf! [:)]

Moest eerst het landschap in grove lijnen uitzetten om te checken hoeveel plaats er is voor de "speciaalkes", de blikvangers die er hopelijk bijkomen...

conducteur

Is dat gemaakt met restjes isolatiemateriaal?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky



Inderdaad, overschotten isolatie, afbraak isolatie, overschot PU schuim toevallig ook want Maandag j.l. heb ik een nieuwe garagepoort gestoken en had nog een halve bus schuim over.

Beide gebouwen zijn ook 100% afvalverwerking.

en het hout... tja, ik moet feitelijk de bomen nog planten maar 'k heb gelukkig een gebuur die schrijnwerker is en die heeft zeeeeeer veel overschotten.

hobbyist

Die kachelpijp lijkt me toch overdreve dik in verhouding met het raam en de deur. Komt er nog een trapje, anders hebben de preiserinanen het al warm hebben voor ze binnen zijn.

Dirky

trapje is er idd al... en je hebt een punt wat betreft de pijp. Zal een dunnere maken! Bedankt voor de tip!

Dirky



bak van de "excavator" met "rivetten-experiment".

Gerolf

Mooie rivetten, Dirk [:0]
E?n voor ??n ingedrukt? Machinaal? Co?rdinatentafel?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

voorlopig nog met de hand langs een latje met een rond metaalzaagje van 0,2mm dikte de kopjes ingerold (aan de achterkant). Ze zijn niet mooi egaal omdat ik tijdens het rollen wel eens moet "herpakken". Moet uiteindelijk een rolletje worden zoals je baksteenroller. Maar ja... de draaibank moet nog toekomen!

Gerolf

Ik heb daar een oud metalen tandwieltje voor. De tanden ervan heb ik wat bijgeslepen, en daarna dat ding in een patroonrollertje (radeerwieltje) geplaatst.
Heeft ooit in MSM als tip gestaan [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

ik heb in alle geval de erfenis van mijn meter, een klok, uiteengehaald om alle wieltjes te proberen maar geen enkel is OK als je ze idd niet bijslijpt. Meestal, als ze qua vertanding OK zijn, zijn ze te breed. De 0,2mm zaag daarentegen was meteen OK!

... jammer van de klok... 't was best een mooie [:(]

Dirky





Vandaag nog verder gewerkt aan de stoomkraan. Begint toch stillekes aan op een kraan te lijken...

edit: betere foto geplaatst

PeterC

Dirk,
Ziet er helemaal niet slecht uit!
Werk je volgens foto's of volgens een plan?
Groetjes, Peter