Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Welk soort printer voor etswerk?

Gestart door Gerolf, 07 juli 2009, 16:20:21 PM

Gerolf

Ik heb intussen een ander soort transparant voor mijn inkjet, een testblad meegekregen van de plaatselijke winkel.
De resolutie is beter, het is beter dekkend, ... ik denk dat ik bij mijn inkjet blijf [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gizzmo

misschien is dit iets: http://www.youtube.com/watch?v=urv6jArKp6M
Daar gebruiken ze fotopapier in plaats van transparanten?

Gerolf

Goed voor een eenvoudig printje, maar niet geschikt voor (meerdere) dubbelzijdige werkstukken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Ik ben nog niet lang uit verlof en lees dit draadje.
Voor het maken van een etsfolie, druk ik de layout af op papier en breng dit binnen bij een drukker. Deze maakt aan de hand van een foto-gevoelige folie de layout die volledig licht dicht is. Ok, dit kost enigszins geld maar je hebt niet het probleem van onder-etsing.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Koen
...maar je hebt niet het probleem van onder-etsing
Ik vermoed dat je iets anders bedoeld, Koen. Onder-etsing is een h??l ander fenomeen [;)]
Laten drukken, daar heb ik ook al aan gedacht, maar voorlopig heb ik dierin nog geen stappen ondernomen. Wat zijn de kosten voor een A4? Doet elke drukker dit?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw