Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

Havoc

1N4148 in smd...dat zijn van die MELF ondingen? Niet mijn ding, die blijven niet liggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Voor mij moeten ze niet blijven liggen, maar blijven staan (op de printplaat) [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Met een stevige vertraging de beloofde foto [:I]
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Ik zou een foto willen plaatsen van de achterkant, om duidelijk te maken wat die smd-diodes doen, maar dat zie ik nu echt niet zitten.
Kort samengevat: niet aleen half-geleiden, maar ook isolerende afstand houden, en uiteraard verbinding maken met drie messinglatjes die voor de stevigheid en de "+"-en zorgen.


Waarom die vertraging? Bijna een week "ge?soleerd geweest". Geen digitale tv, geen telefoon, maar vooral geen internet [xx(]
Hier heb ik veel tijd mee verloren, en het bleek uiteindelijk om een kapotte kabel in de straat te gaan [V]

Toch ??n lichtpunt: Ik denk dat ik nu goede bandjes heb:
Nieuw boortje, nieuwe gaatjes:



... en de bandjes:



... alvast twee bandjes op hun messing "naaf" geplaatst, en ze passen beter. Lijmen moet echter nog steeds.
En daarna de echte test nog: het plaatsen van de wieltjes en (proberen te) rijden [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

Vraag ik me af, Gerolf hoe je die leds op de "balken" soldeert?
Zal beslist zeer snel moeten gaan zeker?

Om het "raadsel" van de naam van je [8]baan nog eens op te rakelen: Slimme foto [;)][:D]!!
Groet van Frank

Gerolf

Dat solderen doe ik met de gewone bout is niet zo moeilijk, zolang je vooral het messing verwarmt.
Een overzichtsfoto van alle 8 tot nu toe gemaakte letters zou het detail van de afstandhouders/halfgeleiders niet goed laten zien [;)] [:D]

@Dirky: je stukje siliconen-isolatie was helaas niet bruikbaar als botsautoband, maar toch bedankt voor de moeite [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

Niet teveel prijsgeven nog fkens, he [?][8D][:D][;)]
Groet van Frank

Michiel

Sorry Frank, maar ik kom echt niet verder met het raasel. Ik draai rond het begrip "boertig" maar daarmee dan een 16-letterige naam bedenken voor de reelwee? Hmmm nee, ik kan niets verzinnen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Frank_N

citaat:
Geplaatst door Michiel

Sorry Frank, maar ik kom echt niet verder met het raasel. Ik draai rond het begrip "boertig" maar daarmee dan een 16-letterige naam bedenken voor de reelwee? Hmmm nee, ik kan niets verzinnen.



Je zit er dichter bij dan ik [:D][:D][;)]
Groet van Frank

Michiel

Ik dichter dan jij? Jij in Nederland, ik in Belgi?... Dan moeten we het in Franrijk zoeken... Bourgogne, Bourg-En-Bresse, Bourbonne, Bourville...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Frank_N

Ga zo door, nog iets erbij met decatentie enzo [:D][8D]!!
("dichterbij" is niet direct fysiek bedoeld)
Groet van Frank

Gerolf

... en de naam is ook voor de rollercoaster, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Bourlesque Verval ?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Schitterend gevonden, Michiel [:D] [8D] ... maar ik heb iets anders [;)]
Voor de rekenende puzzelaars: 258 smd-leds, en gemiddeld 18 per letter. 1 letter heeft er 24, en dus 6 met "slechts" 12 smd's [}:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Diegene die het raad krijgt een gratis ritje op de coaster. De eerste rit wel te verstaan, dan wordt die ineens getest op functionaliteit.
[:p]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

De volgende letter is een F,H,K, P of R? Ik hoop de laatste, dat is de mooiste van het alfabet. Rian
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum