Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ballast

Gestart door argilla, 25 mei 2005, 10:33:23 AM

argilla

? Ik zoek goede ballast voor tussen de rails. Dwz de korrelgrootte en de kleur en waar te verkrijgen of zijn er betere oplossingen? Bij Conrad heb ik ballast gezien 0.5 tot 1.0 mm , maar is dit wel geschikt ( graniet )
Het ballast dat ik heb ( 1 bus) is gekleurde kurkkorrel niet echt wat je noemt...dat is het
In Leopoldsburg echte ballast gaan halen( zwart, periode III tot IV ??) maar na zeven toch zo zwart;  en heb gezien dat de ballast bij de NMBS grijs is ( welke steen soort is het) Neen het moet goed zijn
Wie helpt ? :D8D
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Ik heb een beetje hetzelfde probleem maar voor Z dan. Ben een bus van Woodland gaan halen, maar die is bruin. Nu is ballast wel wat bruinig na een tijdje, maar zo eentonig bruin toch ook weer niet. Tenslotte is het geen chocolade.

Ballast is normaal kaliber 7-12 (cm) als ik mij goed herinner. Steensoort kan varieren, vaak gebruikt zijn porfier en basalt maar graniet kan ook.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Hapag Lloyd

Hoi Johan ,

In Woodland Scenics hebben ze wel een variatie in kleuren qua ballast.

Groetjes ,

Tom.

wisselstromer

Heki heeft ook veel mooie ballastsoorten
zowel kleur als korrelgrootte
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

argilla

wisselstoomer. Mogen we de webstek weten aub lijkt me boeiend eens een kijkje te nemen daar Dank[:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Johnnytrein

Argila heeft zeker nooit leren googlen. http://www.heki-kittler.de/[:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

Spijtig genoeg is dit weer een site waar je absoluut niets kan zien...

www.woodlandscenics.com heeft wel het een en ander te zien. En de "gray" die ik dit weekend ben gaan halen ziet er goed uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

johnny google he das een site waar de meeste vi(e)r russen op zitten En ondanks firewalls en anti's komen ze der nog door Das de reden waarom ik van google schrik heb Maar toch bedankt Johnny fijn van je
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Johnnytrein

Argilla, dus als ik jou moet geloven zit mijn pc vol met virussen. Omdat ik geregeld google, maar ik gebruik van google ook anti popup. Sorry jongens ik weet het volldig off topic maar ik wou het gewoon zeker weten [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

bartie

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Argilla, dus als ik jou moet geloven zit mijn pc vol met virussen. Omdat ik geregeld google, maar ik gebruik van google ook anti popup. Sorry jongens ik weet het volldig off topic maar ik wou het gewoon zeker weten [:I] Johnny



Ongeveer 1 op 3 PC's die thuis staan zijn besmet met spy en addware. Een anti pop up zorgt er wel voor dat je deze reklamevensters niet te zien krijgt, maar doet niets aan het feit dat deze programma's wel in uw PC zitten. Geregeld de harde schijf scannen met bv. Spybot(gratis!)en cookies bv. maandelijks verwijderen zijn mogelijke oplossingen die iedereen zonder moeite kan doen.

Groetjes Bart.

Johnnytrein

Ik gebruik regelmatig hitman pro. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

Virussen op Google? Als je schrik hebt dat daar virussen zitten kan je maar beter van het net blijven. Ik zal eens tussen de links enkele programaatjes zetten voor die dingen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dieseltje

Om terug te keren naar het onderwerp [;)]:
Je kan ook hier ten lande eens kijken bij Jeweha

Hebben ook een website : www.jeweha-modelbouw.be

Op beurzen hebben ze allerlei soorten ballast bij, en enkele stukken gelijmd ballast, want hou er rekening mee dat de kleur van gelijmd ballast niet helemaal hetzelfde is als de kleur van droog ballast in het zakje...

Dieseltje

argilla

Maar toch nog dit aan Johnny. Das voor popups te blokkeren Johnny niet voor spyware and virussen Daar heb je een specaal anti voor nodig
dank je diesel. We waren van het onderwerp weg aan het lopen[8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

Busch Ho 7127 N 7126 ik heb dit altijd door elkaar gebruikt als ballast.
Kleur diverse sooten bruin.

http://www.busch-model.com/
Ze hebben het ook in grijs.
Voordeel van Busch redelijk goed verkrijgbaar en niet te duur.