Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 82, Vitrinekasten

Gestart door Gerolf, 27 juni 2009, 23:07:55 PM

Gerolf

Waarschuwing !

Gebruik GEEN hot-glue om de stelijzers aan de bakken te lijmen, die lijm kruipt weg, vooral onder invloed van warmte, en op den duur komen de haken van de bakken los B)
imghttp://meb.gerolf.be/debouw/bm/vitrine/00Attentie.jpg/img

Hoe ik dat weet?  xx( :( V
Oh ja: TEC7 is ook onvoldoende sterk op termijn !
Een mechanische, geschroefde verbinding, gecombineerd met lijm is waarschijnlijk degelijker. Ik test het voor jullie uit.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Toch niks naar beneden gedonderd zeker?

Misschien kan dit ook in de volgende MSM geplaatst worden voor de mensen die niet op het forum komen. Maar dat was waarschijnlijk al wel voorzien. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Toch niks naar beneden gedonderd zeker?
Helaas, twee locs en nogal wat wagens [:(]
De schade aan de locs valt best mee, sommige wagens daarentegen [B)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Sterkte, Gerolf, we leven allemaal met je mee...

Gerolf



Opnieuw gelijmd, en een stalen klem er aan toegevoegd. Nog 27 bakken te gaan [B)]
Volgens mij zijn ze nu echter w?l aardbevingsbestendig [^]

Een correctie op het artikel is naar ons aller tijdschrift gestuurd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Oeps Gerolf,
Da's echt wel tegenslag.
Hopelijk kan je de schade aan je modellen goed herstellen.
De oplossing die je voor de bevestiging van je bakken hebt gevonden ziet er echt wel stevig uit.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

loebaske

Gerolf, TEC7 ken ik al lang en dacht ook dat dit het wondermiddel was, maar helaas heb ik daar ook geen goede ervaringen mee, het product voldoet volledig aan de richtlijnen zolang men geen trekkracht uithoevend zoals jij die gebruikt, persoonlijk vind ik dat dit met trekkracht en zo, duidelijk op de patronen zou mogen vermeld worden, desnoods met een tekening.....

SuSke

Er zijn heus wel producten die een degelijke lijmverbinding garanderen, maar die vindt je helaas niet in de doe-het zelf.
De meeste zijn 2-componenten kits en geschikt voor industrieel gebruik.
Groot nadeel is steeds de zeer beperkte "pot-life".
De kostprijs is dus ook in verhouding.
Informatie nodig: kijk even op de website van SIKA (geen aandelen, wel goede ervaringen): http://www.sika.be/nl/cmi/cmi-products.htm
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mini-bs

citaat:
Geplaatst door loebaske

het product voldoet volledig aan de richtlijnen zolang men geen trekkracht uithoevend



maw deze lijm is perfect in de tube en blijft daar dan ook het beste [:D]
 

Dirky

TEC7 of andere lijmen op basis van MS polymer zijn zeker OK als je de toepassingsvoorschriften respecteerd. Je kan er idd een bierbak mee aan een betonnen wand kleven maar vergeet dan niet de betonwand voor te behandelen met een primer. Ook het regelke dat de ondergrond schoon stof- en vetvrij moet zijn wordt nogal eens uit het oog verloren.  
Maar al te vaak worden primer en reiniging vergeten en dan deugt de lijm niet! [;)]

Dreha

Misschien ligt het probleem bij de verflak op de haken.
Geverfde objecten verlijmen is niet eenvoudig vooral als het satijn of hoogglans is.[B)]
Heb een tijd terug geprobeerd om plastiek handvatjes op een schuif te kleven met FixAll (omdat de schroef dol draaide). Na ongeveer 3 dagen had ik het handvat los in mijn handen.[}:)]
Ik weet het staat op de verpakking geen PE en PP.[B)]
Misschien hebben deze verven wel aanverwante eigenschappen met PE of PP.
Ben geen chemicus, dus ik gis maar wat.[:I]
Psychologisch is een mechanische verbinding toch sterker, ook al weet ik dat er lijmen zijn die sterker zijn.

Harald