Electriciteit => GRRR !!!!

Gestart door ERVIN, 20 juni 2009, 23:16:43 PM

ERVIN

In een ander draadje van mij zag je hoe ik mijn boosters nu op een orderlijke manier heb aangesloten,maar nu bleek er ??n  booster een fout-melding te geven, ik ben dus meer dan 4 uur bezig geweest om die foutmelding te vinden,  in mijn wisselstraat had ik 1 draad, ja 1 draad aan booster 2 hangen terwijl die eigenlijk aan booster 3 moest hangen, 1 draad, die mij 4 uren van mijn tijd heeft gekost, electriciteit en ik, wij zullen nooit goede vrienden wordenxx(

Hebben jullie ook al eens zoiets meegemaakt??:I

Klaas Zondervan

Zoiets heb ik nog niet meegemaakt. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik professioneel elektrotechnieker ben en daarom op een andere manier werk dan jij. Ik maak altijd eerst een tekening van wat ik ga maken, daarop heb je een beter overzicht. En pas dan ga ik werkelijk draden leggen, en daarbij doe ik gewoon blindelings wat er op de tekening staat.
Kortom, het is gewoon een kwestie van systematisch en zorgvuldig werken. Je bij elke draad afvragen: welke draad is dit eigenlijk, en moet hij echt hieraan?

ysbeer

Nou ervin ik zou liegen als ik vertelde nooit eens gezocht te hebben naar een fout die achteraf zo simpel was.
Ik denk dat ons alle ,ook op ander gebied, dit ons weleens overkomen is
Schema of geen schema.

En ik in de Chemie,ik moet er niet aan denken.
Eersten zou ik waarschijnlijk bij een ontploffing of zo iets op mijn 25 zijn omgekomen.
Of ik zou dag in dag uit in angst zitten mij zelf te vergiftigen
wim

conducteur

Hier in MTE hebben we ook eens naar een probleem gezocht. De treinen stopten niet meer in het station zoals het hoorde. Als men de str oom  van de ene baan aflegde bleven de centrale werken. Er waren 2 transformatoren verbonden met elkaar waardoor de ene 230 volt op de stekker had staan. Na het uitschakelen van de verdeeldoos branden de muizen nog, op die 230 volt. (ongeveer zoiets, dat zou ik moeten vragen aan Tony.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

eddy

Een lopende fout ,zoals wij dat noemen is veel moeilijker te vinden.Bv een slecht contact,dan werkt het,de volgende minuut weer niet.Om zot van te worden.
groeten eddy

ysbeer

citaat:
Geplaatst door eddy

Een lopende fout ,zoals wij dat noemen is veel moeilijker te vinden.Bv een slecht contact,dan werkt het,de volgende minuut weer niet.Om zot van te worden.
groeten eddy


Conducteur
2 trafos paralel,is een van de gevaarlijkste (en sorry ok domste)dingen die je kan doen.
levensgevaarlijk,dus nooit maar dan ook nooit doen.
wim

En slecht contact (uitgezonder bij relais)daar heb ik gelukkig geen last van.
Goed solderen en schroeven is een must.
wim

adrievans

Zekers heb ik dat ook meegemaakt,na een weekend zwoegen om eindelijk weer eens een rijdende baan te krijgen,had ik door mijn haast ook twee (verschillend gekleurd notabene [}:)])omgedraaid.
Gevolg:een foutmelding en vreselijk balen dat ie nog niet kon rijden.
Was gelukkig alweer spoedig opgelost.[|)]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

tonycabus

Die trafo's waren per ongeluk door bibi her-aangesloten toen er ongelukjes waren gebeurd bij het uitbreiden van een baan.
Een feeder voor accessoires liep van Brussel naar Neerpelt, maar hoorde in Neerpelt niet aangesloten te worden! Een voorganger had die uit voorzorg aangelegd, nu is die gemerkt hoor!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Koen

Tja, zo te lezen hebben jullie allemaal wel eens last van die "rotproblemen". Nog erger is het als je printen bouwt en moet beginnen zoeken naar fouten die er principieel niet kunnen zijn (wat dan achteraf een probleem blijkt te zijn van ??n of ander instabiel component dat het onder bepaalde omstandigheden niet blijkt te doen). Uren en uren wordt dan je geduld op de proef gesteld. Maar ja, dat is nu ??nmaal de technologie, niet? [:D] [:o)]Maar eens de fout gevonden, ben je weer een beetje kennis rijker (en misschien een illusie armer dat het plug and play is [:D] [:D]).

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Dreha

citaat:
Maar eens de fout gevonden, ben je weer een beetje kennis rijker (en misschien een illusie armer dat het plug and play is  ).

Misschien is het eerder plug & pRay.[}:)]