Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

verpakking msm

Gestart door treinvirus, 16 juni 2009, 22:41:43 PM

treinvirus

beste uitgever
ik stel tot mijn groot ongenoegen vast dat uw "nieuwe" verpakking ( plastiekfolie van misschien 1/100 mm) NIET deugt!!!!
Nu is de druppel aangekomen die de emmer doet overlopen. Het laatste nummer van msm 100 pagina's dik is garriveerd met een totaal aan een zijde geopende verpakking en waarschijnlijk al eens eruit gevallen waardoor er  een scheurtje onderaan in de voorpagina was, een deuk onderaan aan de rugzijde, een krak in de rugpagina en een scheur -indeuking in de voorpagina aan de rand op 2/3 van de bovenkant. Het vorig nummer was geplooid  halverwege en sedertdien knikt het altijd  bijna in twee als ik erin wil lezen en er is feitelijk sedert geruime tijd geen enkel nummer onbeschadigd toegekomen om maar te zwijgen als het vochtig weer was en soms bladzijden aan elkaar kleefden door binnengedrongen water. Ik weet het jullie zullen zeggn wat een pietje secuur maar ik heb lang gewacht om mijn stem te verheffen. Ik heb alle nummers van MSM en ben er enorm aan gehecht; het ware wel prachtig geweest als ze in onberispelijke staat zouden zijn geweest (wat een waardevolle kollektie !) maar alleen de in de oude verpakking geleverde nummers zijn -  nog steeds- intakt. Ik wil best 0,5 euro meer betalen als ik er zeker van was dat alle nummers intakt aankwamen. nu zulen jullie wel kunnen beweren dat het de post is maar dan moeten jullie er maar voor reklameren bij de bevoegde instanties. Ik blijf erbij dat zo'n waardevol blad niet in om het even welke verpakking kan worden gestoken! Zijn er ander leden van dit forum die hetzelfde euvel hebben on,dervonden? we kunnen ons misschien organiseren en een betoging doen voor het gebouw van meta media!
groeten DirkV
 

eric

#1
Dirk,

Hier idem dito.
Ik overweeg om mijn abo's te laten verlopen en vanaf dan het gewoon te gaan kopen in de plaatselijke kranten- boekenwinkel.
We kunnen het meta media niet kwalijk nemen, lijkt me nogal moeilijk en kostelijk om elk nummer in een kartonnen verpakking te verzenden.
Het is "De Post" die te bruut met ons magazine omspringt.

treinvirus

#2
Beste eric
je hebt mijn gedachten kunnen raden: ik dacht dat ook al toen ik gisteren in een winkel een stapel gloednieuwe blinkende kraaknette "nog warm van de pers" nummers van 100blz dik zag fonkelen. Maar misschien kan de redaktie toch een iets stevigere plastiek bedingen of de bijgevoegde blz met adres vervangen door een dun kartonnetje, ik weet uit ervaring dat dat niet zo veel kost
groetjes dirk
 

ysbeer

#3
Ik zou beginnen,niet met op dit forum te klagen,maar met een ernstige klacht bij de uitgever neer te leggen.
Als iedereen via via klaagt weet men dit wellicht niet eens.
Tenzij ik het verkeert begrijp en je al bij msm hebt geklaagd en men doet niets.
Zo nee eerst en meteen doen,dat helpt (misschien)mopperen tegen ons in ieder geval niet.
Dit is niet boos bedoeld hoor.
Wim

Rochevalien

#4
Ik zou bij je postmeester gaan klagen en niet bij MSM en niet hier.
Misschien is er wel een postbode die stiekem de magazines leest?
Ik heb in elk geval nog nooit een beschadigd nummer gekregen (ook niet van Voie Libre).
Maar naar het schijnt liggen er bij de post in Hemiksem nog al eens Makro krantjes bij het oud papier[:0][:0] en vindt men het blijkbaar niet nodig om die aan de mensen te bedelen.

Gerrit

treinvirus

#5
ysbeer,
heb nog niet bij uitgever gereklameerd omdat ik eerst eens wil weten of er nog andere slachtoffers zijn, misschien was ik wel de enige en nochtans heb ik geen hond die de postbode zou gebeten kunnen hebben
dirk




 

ysbeer

#6
Ik begrijp het wel,maar een of twee klagers bij de post maak niet veel indruk.
Een klagende uitgever die veel verstuurd maakt dat wel,ik weet niet of net als in nederland de prive verzenders ook in belgie al actief zijn,maar hier loop TNT zich het vuur uit de sloffen om te voorkomen dat de klant(met veel post)wegloopt.
MSM (meta media)moet klagen dat is de opdracht gever.
wim

Gerolf

#7
Hier in Mortsel heb ik nog nooit een probleem gehad. Het lijkt me afhankelijk van de (plaatselijke) postbedeling.
Maar misschien kan een briefje/mailtje naar ThinkMedia ook helpen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#8
Hier in Hoboken ook geen enkel probleem, niet met mijn MSM, maar ook niet met mijn MIBA die enkel in een papieren omslag zit.
Blijkbaar afhankelijk van je plaatstelijk kantoor en/of postbode
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

#9
Ik wil toch ook even reageren.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met gebroken ruggen en geplooide magazines. Na veel geklaag tegen mijn ouders hebben zij een magazine van me meegenomen naar onze brievenbus en alles eventjes geprobeerd.
Wat bleek? De gleuf van onze brievenbus was net iets te smal om de breedste enveloppen te kunnen insteken.
We zijn dan op zoek gegaan naar een nieuwe brievenbus met mijn magazine onder de arm. Toen hebben we enkel naar de gleuf gekeken of die wel groot genoeg was.

Een maand later kreeg ik mijn magazine iedere maand opnieuw toegestuurd met een gebroken rug. Deze keer bleek dat onze brievenbus niet diep genoeg was waardoor het magazine gewoon tegen de achterkant van onze brievenbus geduwd werd en daardoor brak de rug steeds weer in 2 of meerdere stukken. Bij regenweer werd al onze post ook steeds opnieuw nat.

Nu hebben we weer een nieuwe brievenbus en sindsdien heb ik helemaal geen problemen meer met magazines die stuk zijn. Alleen is soms het plastic een klein beetje open doordat het waarschijnlijk van te slechte kwaliteit is. Maar mijn magazines zijn wel nog in 1 stuk.

Misschien moet je eerst je brievenbus eens aan een paar testen onderwerpen vooraleer je op MSM of je postbode of wie dan ook begint te schieten.
Het is maar een tip. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

railman56

#10
ik ben al jaren abonnee van MSM en heb nog geen enkel nummer beschadigd aangekregen
de verpakking is uiteraard niet het toppunt van bescherming maar bij normale behandeling wel voldoende
mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

T03

#11
Ik ga brievenbussen verkopen ...op E-bay [:D][;)]
In Sint-Pieters Leeuw, geen probleem, brievenbus ok, verpakking ok.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

swa

#12
Ik heb destijds overwogen om een abonnement te nemen, en heb het toch maar niet gedaan!  Ik ben tevreden nu, als ik dit lees.
Lekker elke maand meenemen in de krantenwinkel.  Ook wanneer ik er eens tussenuit ben (in het vlaamse land wel te verstaan, maar gebeurt toch regelmatig) heb ik het geliefde blad "vers van de pers"!
Tegelijk snuffel ik eens rond, en pak eventueel ook nog een railhobby, miba, of een ander leuk blad mee. De dagelijkse wandeling moet toch sowieso, want met een jack russel kan je daar niet onderuit...

ysbeer

#13
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik wil toch ook even reageren.
.
De gleuf van onze brievenbus was net iets te smal om de breedste enveloppen te kunnen insteken.
We zijn dan op zoek gegaan naar een nieuwe brievenbus .Deze keer bleek dat onze brievenbus niet diep genoeg was  Bij regenweer werd al onze post ook steeds opnieuw nat.

Nu hebben we weer een nieuwe brievenbus en sindsdien heb ik helemaal geen problemen meer Misschien moet je eerst je brievenbus eens aan een paar testen onderwerpen vooraleer je op MSM of je postbode of wie dan ook begint te schieten.
Het is maar een tip. [;)]



Ja sory hoor maar dit heeft iets van soapserie,duit het mij niet euvel dat ik er stevig om gelachen heb.
[:D][:D][:D][:D]wim

Steven 1/43 modelling

#14
Heb ook vorig jaar een wijziging gedaan aan mijn brievenbus die in mijn voordeur zit, gewoon uit voorzorg. Een vriendelijk gebaar wanneer ik mijn postbode zie en iedere jaar een kleinigheid aan deze man ... doet wonderen voor al mijn magazines (lees 5 stuks).