Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

Metpetergaathetbeter

en trouwens naar wat zou ik in de toekomst eens moeten komen naar kijken als je de boel afbreekt  ;D ;)

Koen

Citaat van: ERVIN op 09 augustus 2019, 22:22:12 PM
Ja Peter , je hebt eigenlijk wel gelijk , zo zie je maar hoe snel alles voorbij kan zijn.
De plannen zijn ( voorlopig - of definitief) even opgeborgen.

en bedankt Jurgen.

Even Off toppic:
Het is een zware domper. Ik stond daarnet aan de baan en dacht: wat voor zin heeft dit allemaal? Maar dan maakte ik de bedenking dat ik zonder deze mooie hobby Eric nooit gekend zou hebben, net zoals vele anderen.
En dat is dan het mooie aan onze hobby, de verbondenheid tussen de modelbouwers. Ik ben dankbaar dat ik Eric gekend heb en de vriendenkring die ik aan deze hobby heb overgehouden maakt dat onze hobby zoveel meer waard wordt. Eric zou niet willen dat we blijven treuren. We moeten er tegenaan gaan met hem in gedachte! We moeten laten zien dat we veel aan elkaar hebben want zo was hij.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

ERVIN

Hele mooie woorden Koen , iedereen rouwt nu op zijn manier , iedereen gaat op zijn manier om met het verlies van " onze Loebas" , en ik heb vandaag net dezelfde gedachten gehad als jij Koen , wat voor zin heeft het eigenlijk nog , constant vliegen de mooie herinneringen door mijn hoofd over Eric , dat ik een Piko loc bij hem besteld had en die mocht gaan afhalen op zijn werk , hij ging toen een paar maanden later op pensioen , dat hij hier op mijn zolder scenery stukjes heeft komen maken en dat hij ook droomde over zo'n baan als ik had. Ik heb uren zitten kletsen met hem hier op zolder , op het Zilvermeer , op één of andere beurs , ik heb nog honderden mails van hem , allemaal even gemoedelijk en openhartig. En dan kijk ik weer met weemoed naar de dingen die hij voor mij gemaakt heeft , naar de locs die ik bij hem ooit gekocht heb , en dan komen de gedachten weer naar boven die dezelfde zijn als jou gedachten Koen , gelukkig ben ik met modeltreinen bezig en gelukkig heb ik Eric héél goed gekend mede dankzij dit forum. Dus even omkijken en weer doorgaan.......en de mooie herinneringen koesteren van een heel mooi mens.

Koen

Citaat van: ERVIN op 10 augustus 2019, 13:54:29 PM
Hele mooie woorden Koen , iedereen rouwt nu op zijn manier , iedereen gaat op zijn manier om met het verlies van " onze Loebas" , en ik heb vandaag net dezelfde gedachten gehad als jij Koen , wat voor zin heeft het eigenlijk nog , constant vliegen de mooie herinneringen door mijn hoofd over Eric , dat ik een Piko loc bij hem besteld had en die mocht gaan afhalen op zijn werk , hij ging toen een paar maanden later op pensioen , dat hij hier op mijn zolder scenery stukjes heeft komen maken en dat hij ook droomde over zo'n baan als ik had. Ik heb uren zitten kletsen met hem hier op zolder , op het Zilvermeer , op één of andere beurs , ik heb nog honderden mails van hem , allemaal even gemoedelijk en openhartig. En dan kijk ik weer met weemoed naar de dingen die hij voor mij gemaakt heeft , naar de locs die ik bij hem ooit gekocht heb , en dan komen de gedachten weer naar boven die dezelfde zijn als jou gedachten Koen , gelukkig ben ik met modeltreinen bezig en gelukkig heb ik Eric héél goed gekend mede dankzij dit forum. Dus even omkijken en weer doorgaan.......en de mooie herinneringen koesteren van een heel mooi mens.

Ja Erwin, het zal nog een moeilijke periode zijn. Als ik aan hem terug denk, als ik terug denk aan al die mooie momenten, komen de tranen in mijn ogen. En inderdaad we moeten de herinneringen koesteren en in ons laten leven. Laat hem een bron van inspiratie zijn voor wat we bouwen. Desalniettemin zal de pijn moeten slijten.

Veel sterkte maatje!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Dat zal wel zo zijn voor de meeste onder ons Erwin en Koen.
Ik heb hier één van de eerste koeien die Eric gemaakt heeft staan, die was plots verschenen op "Den Overslag" op de tentoonstelling en toen ik rondkeek standen daar 2 gezworen kameraden te schateren van het lachen. Ze (die koe) krijgt een ere-plaatsje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Af en toe moet er ook gepoetst worden , momenteel bezig met de grote schoonmaak van mijn stationskoepel en de onderliggende sporen en perrons. Wat een stof en webben , niet normaal.
Ook worden de rails nog volledig gereinigd met ATF , en zullen de bovenleidingsmasten een grondige inspectie krijgen. Ook sommige preisertjes zijn omver gevallen , die zullen straks ook terug op hun benen staan.
Later zullen dan de toegangssporen aan de beurt komen , ballast zal bijgewerkt worden en sommige bovenleidingsmasten zullen opnieuw gemaakt gaan worden , enkele masten waren niet zo goed gesoldeerd.

En dan gaan we een studie opstarten hoe ik daar het beste draad kan gaan hangen , want daar heb ik totaal geen idee van , laat staan ervaring.

Grote schoonmaak Stationskoepel by Erwin Janssens, on Flickr

Koen

Amai, wat een werk  :o. Ik zou schrik hebben om daaraan te beginnen  ::)!
Veel succes!
Toch wel een imposante koepel  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

59erke

de steunen van de bovenleiding bevestigen aan de overlangse spanten van het gebouw ??
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan