Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

Robrecht

En ik vond uw station nu al mega leuk :p
Ik hoop dat het gaat lukken in elk geval.

Succes ermee, ik volg :)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

eve

Dat zit al enkele jaren te "broezelen", niet ?

Mvg, Erik.

Gerolf

Ambitieus  8)
Meteen ook de kap vervangen door een minder platte versie ?  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Jawadde. Dat gaat een serieus werk zijn, Erwin.
Ik vind het station zoals het nu is ook prachtig. Maar als dit station aan de bedieningsplaats komt ...
Ga je dan de onderste sporen in een open structuur zetten zodat je alles kan zien (in doorsnede bij wijze van spreken)?
Ik ben echt wel eens benieuwd.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

#334
Drie verdiepen... ondergronds... heb je ook gedacht aan een ondergronds station met zijwand in plexiglas, als een soort dwarsdoorsnede, en waarbij je dan het volledig station over de 3 verdiepen van de zijkant kan bekijken? 
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Ja met die gedachte loop ik nu ook rond , de bedoeling is om zoveel mogelijk te kunnen zien van de treinen.
Maar laat mij nog wel even duidelijk stellen dat het hier voorlopig nog maar om hersenspinsels gaat hé mannen , als je ziet wat er allemaal ( weer) verandert ( afgebroken) moet gaan worden , dat houd mij een beetje tegen , het opnieuw bouwen zie ik volledig zitten maar die afbraak.... :-\

Jef

Dat idee van Michiel vind ik een schitterend idee.

Dat je eraan denkt om het te veranderen is toch een teken aan de wand dat je nu niet echt tevreden bent met de opstelling, niet Erwin?

Dus... DE BREEKHAMER ERIN!  ;D

;)
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Koen

Dat is inderdaad wel een zeer groot werk maar eens je met die gedachte rond loopt ...
Maar de voldoening die je er uit haalt, is dan des te groter.
Ik spreek uit ondervinding  ;D.

Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

Ervin, maak eerst foto's en filmpjes zoals het nu is. Dit als archief voor later. Zet je intenties met de nieuwe baan duidelijk uit. Bereken afstanden, hellingen, bochten... Ik weet niet of je een planner of een pragmaticus bent, maar voor je in het diepe duikt, toch eerst zeker weten dat het technisch mogelijk is.

En dan, eenmaal het plan bepaald is, niet teveel over nadenken. Gewoon doen. Ik ben ook door een paar afbraakperiodes gegaan. Het is een korte pijn, maar dan komt weer een heerlijk lang moment van dromen, plannen en opbouwen. Een stap achteruit zetten, om dan verder te kunnen springen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jef

Erwin, heb jij je baan al eens gefilmd met een "onboard" cameraatje?
Tuut zei de trein en de statie vertok.

ERVIN

@Michiel , meer een pragmaticus dan een planner , uiteraard zal ik niet over één nacht ijs gaan , vanaf volgende week heb ik 3 weken verlof , in die periode zal er nog veel denk en meetwerk aan de pas gaan komen , als dat éénmaal achter de rug is bekijk ik hoe ik het verder ga aanpakken i.v.m. de afbraakwerken , maar voor hetzelfde geld komt er helemaal geen verandering en blijft alles zoals het nu is.  ;)

Ik ben zeker niet ontevreden over de huidige situatie , maar ik denk dat ik , met de ruimte die ik hier ter beschikking heb , er veel meer kan uithalen.

@Jef , nee ik heb mijn baan nog nooit gefilmd met een " onboard" camera.

Jurgen

Kandidaten genoeg om af te breken precies, maar zijn die er ook om terug op te bouwen?  ;D


Wat je ook beslist Ervin, het blijft een mooie baan.
En die hersenspinsels? Dat bewijst alleen maar dat je er zin in hebt en dat de hobby leeft!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#342
ik zou er toch maar nog eens over denken, je weet nooit wat in een mensenleven gebeurd, nu heb je alvast toch iets moois om op te rijden.Tja 't is uw baan en mocht het 100% zeker je gedacht zijn te herbeginnen zou ik zeggen : "breek het af !"

ERVIN

Ja Peter , je hebt eigenlijk wel gelijk , zo zie je maar hoe snel alles voorbij kan zijn.
De plannen zijn ( voorlopig - of definitief) even opgeborgen.

en bedankt Jurgen.

Metpetergaathetbeter

#344
graag gedaan ik wou de pret niet bederven maar vond het toch nodig mijn idee over zoiets moois te laten weten  :)