Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

Metpetergaathetbeter


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Ondertussen werk ik rustig verder aan mijn station van Mol , verlichting is nu overal geplaatst , gebouw is zo goed als af , nu gaan we de stationsomgeving aanpakken.

Station Mol by Erwin Janssens, on Flickr

Station Mol by night by Erwin Janssens, on Flickr

Erwin Janssens, on Flickr

SuSke

Wow, dat is er zo ook stillekes stommelings gekomen...  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ceuleer

Amai, mooie lichtjes, én het station van Mol, Nice.  8)

55erke


trainspottingjr

Ja wat een tijdje achter de schermen vaak niet kan doen   :P

Chapeau wat je allemaal verwezenlijkt hebt, blijf zo verder doen

Hebben de mannen van den draad ook nog langs geweest?

Groeten
Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Koen

Wow wat een methamorphose!
Knap werk Erwin   :P

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske


Veel veranderd en best heel mooi..

De groendienst komt binnenkort  ;)

Jurgen

En ineens stond het daar, alsof het niks is.  ;D

Prachtig!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

eric


ERVIN

Overzichtsfoto van de bovenleidingswerken in het kopstation. by Erwin Janssens, on Flickr

Bovenstaande foto zou héél binnenkort wel eens tot het verleden kunnen gaan behoren.
Ik denk er over na om mijn kopstation een volledige make-over te gaan geven , ik ga vanaf vandaag alles eens rustig bekijken of het mogelijk is om ook een verdieping te maken zoals den echte Central en bijbehorende tunnelingang.
Het kopstation zou dan naar links verhuizen , zodat ik de treinen , vanwaar ik alles bestuur , mooi uit het kopstation zie komen en waar ik de treinen uit of in de tunnel zie rijden.
Maar ik begeef mij nu eerst naar de tekentafel , en bekijk ook even hoeveel (breek)werk er aan de pas zou moeten komen.

Of het echt zal doorgaan is nog niet zeker , maar ik laat alle opties voorlopig open...... ;) Ik heb er anders wel véél zin in.

Jef

Dat gaat een hels karwei worden...  :o

Maar als het de zichtbaarheid ten goede komt, ga je daar meer plezier aan beleven.  ;)
Tuut zei de trein en de statie vertok.

55erke


Een keer zo een idee begint te spinnen .....  ;D
Groetjes

mardig23

Dat moet kunnen. Alles een beetje naar links, en naar zes sporen op 0.
De twee keer twee sporen daaronder op -1 zijn misschien iets moeilijker, omdat het veel werk zal zijn waar je uiteindelijk weinig van gaat zien.

Je kan dan rechtsvoor de kleine tunnel naar beneden laten lopen en helemaal links eventueel de grote met 4 sporen naar beneden naar -2

Uiteindelijk gaan er van Berchem maar 4 sporen naar niveau 0 dus denk ik wel dat je ruimte genoeg moet hebben.

De moeilijkheid ligt volgens mij in de aansluiting van de viersporige tunnel op het bestaande onderliggende gedeelte...

Soit, moedig plan ;D
Mvg Karl