Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

evan

#270
Hoi,
lig er niet wakker van en ik begrijp beiden wat jullie bedoelen ;)

Als ik onze vriend Ervin kan en mag inschatten:

Hij heeft zeker groene vingers ;D en zal ook veel begroeiing langs de sporen en dus op zijn baan willen.  Tevens is er daar al behoorlijk wat van te merken op delen die nog niet vaak op foto getoond zijn.
Nu er is aan deze grote baan nog veel werk en er moet soms wat geleund en gesteund worden om bepâalde plekken te bereiken.  Groen en andere details zoals signaletiek, seinen etc. zouden dan te eenvoudig sneuvelen.

Een baan is nooit af en er is nog veel werk aan de winkel, maar dat maakt het dan weer boeiend en leerzaam.  Ik heb hem bv gisteren het principe van km en hectometer paaltjes uitgelegd :)

Nu de recente foto's tonen het "rooster" van zijn station en daar gaan we niet veel groen terug vinden wat me nogal logisch lijkt als we naar de realiteit kijken.

In alle geval "much is yet to come!" :)

Groetjes,

Evan

EDIT: Groene hoekjes ;)







Een droom van een baan, maar een echt levenswerk en discipline want alles rijdt prima en zit degelijk in elkaar.  Knap werk!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Gene ruzie maken hé mannen , de baan is groot genoeg voor nog heel wat groen te plaatsen ,dat men hier op bovenstaande foto's niet zo veel groen ziet , is omdat het hier vlakbij een druk en groot kopstation gaat , dus waar veel treinen rijden , en zoals  ToThePoint reeds heeft aangehaald ben ik dus ook een treinspotter , en heb ik mijn ogen eerst goed de kost gegeven hoe het er in het " echt" zoal uitziet , en ben daar dus van uit gegaan.

Even een foto hoe het er in een druk bereden station ongeveer uitziet....  ;)



De toegang tot mijn stationsporen gaan met de tijd nog wel wat groen krijgen ,maar echt overdrijven hierin ga ik niet doen , maar dat zag er voor de bovenleidingswerken zo uit.



Maar er is al wel wat groen te zien op de baan hoor , al is het nog bescheiden. ;)



( Edit - Evan heeft reeds al een goede uitleg hierover gegeven)  ;)

Stieven76

Bedankt voor de uitleg Evan en Erwin. Nu weet ik dus waarom dat is  ;)   ;D
En bedankt voor de groene foto's, ziet er mooi uit  :)

ward

De afwerking van de bovenleiding is bijzonder knap en realistisch!
Knap werk Evan en Erwin  :o
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

knibbelknabbel

Knap! Dat is steeds het "eerste werk", de palen aan de aarding hangen!  ;D Welk materiaal is de kabel zelf? Het lijkt een "gevlochten" iets?

C.B.

Dit is vakwerk , mijn complimenten aan Evan , en ook aan Erwin uiteraard , en ik ga mezelf nog eens uitnodigen Erwin , als het mag? ;)
Ik ga vanaf zaterdag in verlof.  ;)
Groetjes.
Claudio.

Metpetergaathetbeter

Alvast aan het kersje op de taart begonnen volg de vorderingen en die heer die U daar helpt misschien moet die maar eens een artikeltje schrijven voor de MSM want schijnbaar heeft die toch al de know-how !  ;D

Groeten Peter ;)


evan

Citaat van: knibbelknabbel op 18 december 2013, 19:49:36 PM
Knap! Dat is steeds het "eerste werk", de palen aan de aarding hangen!  ;D

Bingo!  ;)  Goed opgelet ;D

Citaat van: knibbelknabbel op 18 december 2013, 19:49:36 PM
Welk materiaal is de kabel zelf? Het lijkt een "gevlochten" iets?

Staalkabel die gecoat is.  Dat komt uit de sierraden wereld.  M'n vrouw maakt zulke dingen en er is veel bruikbaar voor bovenleiding :P
De kabel trekt qua vorm en kleur op de huidige aluminium ALMELEC kabel die het koper vervangt ;)

Bedankt voor jullie reacties en waardering!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 december 2013, 22:32:46 PM
Alvast aan het kersje op de taart begonnen volg de vorderingen en die heer die U daar helpt misschien moet die maar eens een artikeltje schrijven voor de MSM want schijnbaar heeft die toch al de know-how !  ;D

Groeten Peter ;)

Eerst nog wat praktijkbeeldmateriaal verzamelen ...  en daar zijn we dus mee bezig he ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Frank_N

De kabel trekt qua vorm en kleur op de huidige aluminium ALMELEC kabel die het koper vervangt ;)

Dank U Evan.
Weer iets geleerd 8)
Ben er naar op zoek geweest, spectaculaire cijfertjes! De manier waarop de draad strak gehouden wordhttp:  //users.telenet.be/kontich/tractie/N/bovenleiding.htm  ;)
Groet van Frank

Nonkelronnie

Erwin,

Zou je ergens de tijd kunnen vinden om nog enkele filmpjes te posten van het verkeer op jouw baan?
Voor mij zijn deze filmpjes (van 1 van de weinige banen in tijdperk V-VI, zoals ik zelf voor ogen heb) een niet aflatende bron van motivatie en inspiratie!

Indien je dit liever niet doet, alle begrip natuurlijk, het is jouw baan en jouw tijd...

ERVIN

@Nonkelronnie , Evan is momenteel bezig met het maken van een filmpje , is opgenomen tijdens één van de werkdagen hier , wij ( Evan en ik) waren het rats vergeten dat we nog beeldmateriaal hadden.  ???

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Mannen jullie zijn samen goed bezig hé de bovenleiding ziet er professioneel uit , leuk filmpje met prachtige lange treinen op een mooie baan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

C.B.

Knap hoor ; en die bovenleiding ziet er super uit.
Niks op aan te merken.

Nog meer van dat als het kan. :D
Groetjes.
Claudio.