Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

OMC

Zeker dat het Mol-Cargo is en niet aan de Walenhoek, Evan?  :P

Neenee, knap hoor! Lijkt het nog allemaal wat echter  :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

itchy

ALL RIGHT !!! Dat gaat daar dik in orde komen zie ik. Het ziet er al prachtig uit zelfs zonder draad...
Een vraagje: op welke tussenafstand staan de portieken hier ingepland?


Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

evan

We bedanken voor jullie reacties ;)

Itchy,

De spanwijdtes zijn afhankelijk van de bochten, wissels en dalbogen van de helling.   Maar de de meeste spanwijdtes variëren van 30 cm tot 50 cm.

Vandaag is wat aan detail gewerkt en is de inplanting van de volgende palen verder voorzien.

In alle geval is er nog veel werk, maar Ervin ziet het zitten ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Hierbij nog enkele fotootjes :D

Nog eens de toegangshelling:





De nieuwe palen staan nog wat schots en scheef, maar deze staan maar ter illustratie... :)

Er is reeds een aardingskabel aangebracht.  (Term: AT Kabel)



Deze is verankerd aan de laatste standaardportiek boven aan de toegangshelling:



En er wordt gewerkt aan de grotere portieken...



Deze staat nog in primer en dient verder afgewerkt te worden.  Wel zien we reeds de richtelementen thv De 2 wissels.

Wordt vervolgd ;)

Oh Ja morgen volgt er mogelijke een kort filmpje ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stieven76

Waauuw  ;) ;D
Die detail foto met de verankering vind ik machtig mooi.

Binco

Ik mis een trein van ColasRail op de foto's ! 8)

Goed bezig Evan!

Michael

Je kan wel zien dat hier een professional aan het werk is, Erwin je hebt de juiste man binnen gehaald, veel plezier samen en laat ons af en toe mee genieten van dit moois, ik kan er nog een hoop van leren.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ERVIN

Ja ja , ik heb zeker de juiste man binnen gehaald , en het is niet alleen héél tof om met Evan samen te werken , ik heb ook al ontzettend veel opgestoken over bovenleiding.

En de echte grote werken moeten dan nog gaan beginnen hier , ik ben benieuwd... ::)

B_Modelbouw

Ik mag niet meer langst komen zeker ... Genoeg laten afbreken in 't Verleden  ;)

Evan ik wist niet dat je vakantie beperkt was tot Mol ... Maar dit is echt weer even uitleven.

En iedere keer ik een foto van Ervin zie denk ik; "wauw" ,
maar komen er ook steeds kleine verbeterpuntjes aan 't licht ... De Wissels kun je ook nog
aardig pimpen, een elektrische stuurkastje voorzien en de geleidingsrails een aan de uiteinden
een likje wit geven. Kilometer en Hectometer palen voorzien, etc. ...
Ja, je weet een modelbaan is NOOIT af ...   
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Stieven76

I.v.m. verbeterpuntjes, wat me wel opvalt en wat ik een klein beetje mis is wat meer groen variatie tussen de verschillende sporen. Maar dat is mijn persoonlijk gevoel.
Verder is dit een prachtige baan waar ik gerust uren naar kan kijken  ;D  En de bovenleiding zal het alleen maar beter maken..

ERVIN

Ja een baan is idd nooit af hé , maar we doen rustig verder , al heb ik daar nu best wel wat moeite mee , want ik wil RIJDEN!!!!  8)

Bert , jij bent altijd welkom hé. ;)

ToThePoint

Citaat van: Stieven76 op 18 december 2013, 09:20:11 AM
I.v.m. verbeterpuntjes, wat me wel opvalt en wat ik een klein beetje mis is wat meer groen variatie tussen de verschillende sporen.

Dit is een modeltreinbaan. Geen plantencentrum noch botanische tuin.
Als ooit eens de vegetatie bekeken om, rond en tussen sporen ?
Ik weet dat Erwin op zen minst een treinspotter was die wel degelijk studie verricht heeft ivm details.
Zijn baan is subliem ! En ook groot, geen minibaantje. Wie perfectie zoekt heeft niet begrepen wat passie betekend.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Men kan niet zeggen dat bovenleidingsinfrastructuur "mooi" is, maar wat ziet het er goed uit! Super strak, professioneel... zelfs met aardingslijn, ontlaststangen en al! Er zijn nog vele meters te doen, maar het visuaal effect is onovertrefbaar. Jullie krijgen van mij een dikke Waaauw!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Waarvoor dank mannen , maar de echte grote pluimen gaan naar Evan hoor  , ik ben maar een simpel hulpje , die zijn eerste stapjes zet in de wereld van de bovenleiding.

Maar " waaw" is het anders wel. ;)

Stieven76

CiteerGeen plantencentrum noch botanische tuin.
Wtf voor een belachelijke opmerking is me dat? Dus omdat ik persoonlijk vind dat ik wat groen variatie mis wil dan zeggen dat hij er een plantencentrum van moet maken? Dan staan hier veel plantentuinen op het forum.
En dat het een modeltreinbaan is, zover ben ik wel mee.


Dat je niet akkoord bent met mijn mening of idee heb ik geen probleem mee, maar zeg dit dan op een normale manier en trek het niet in het belachelijke. Volgende keer zet ik eerst mijn helm op voor ik een persoonlijk idee of suggestie post, dan kan er direct op mijn kop geklopt worden als het iemand niet aanstaat.  :o


Enfin, we gaan geen oeverloze discussie beginnen die dit draadje gaat vervuilen. Daar heb ik geen zin in en zou gewoon zonde zijn. Ik heb mijn persoonlijk idee gezegd zonder daar iets slecht mee te bedoelen of zelfs maar afbreuk te doen aan de baan.


Ik blijf gewoon genieten van de foto's die hier te zien zijn... Het is een meesterwerk.