Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

ERVIN

Momenteel zijn de torentjes terug geplaatst in mijn kopstation en ben ik bezig met het ballasten van de ( veel te lange ) inrij-sporen richting kopstation , daar kruipt nogal wat ballast in , amaai had ik niet verwacht , Woodland gaat weer een goed jaar tegemoet.  ;D

De 1801 en de 1860 staan klaar in het kopstation om te vertrekken.



Ik kan bijna gaan beginnen met de bovenleiding ( als die er al komt??) , maar voorlopig rijden we hier dus zonder.



En twee werktreinen staan " even" werkloos in het kopstation.


Paulogic

Erwin, je bent een krak !
En nogmaals krak, van mijn scherm die gebarsten is op die mooie beelden. ;D
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

Het blijft een plezier om naar te kijken.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

ooit eens gezegd dat er geen.....kwam, maar zo'n prachtige baan met zo'n materiaal die SCHREEWT gewoon om een bovenleiding !  :D ;)

Groeten Peter ;)

Gerolf

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 januari 2013, 18:10:07 PM
zo'n prachtige baan met zo'n materiaal die SCHREEWT gewoon om een bovenleiding !  :D ;)

Helemaal mee eens, maar wat een werk  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Gigantisch (letterlijk en figuurlijk) wondermooie baan, Belgisch en werelds tegelijk!

Wel jammer dat veel van de oude foto's niet meer te zien zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Citaat van: OlivierV op 05 januari 2013, 21:17:47 PM
Gigantisch (letterlijk en figuurlijk) wondermooie baan, Belgisch en werelds tegelijk!

Wel jammer dat veel van de oude foto's niet meer te zien zijn.

Waarvoor dank , ondertussen zijn de " oude " foto's terug verschenen , maar er is sinds die tijd al een pak verandert , sta ik zelf een beetje van te kijken. ???

PeterVG


Doe jezelf een plezier en laat de bovenleiding achterwege. Het is niet alleen een kostelijke en tijdrovende zaak om ze te plaaten. Eenmaal ze staat kan je je stations nog moeilijk onderhouden. Nu ben je vrij snel rond met rails reinigen. Met bovenleiding heb ik geen idee of het nog wel haalbaar is om de rails te reinigen.
Wat mij betreft de grootste contra, éénmaal er bovenleiding staat kan je nog maar moeilijk leuke fotos van je treinen nemen.
Ach ja, mijn mening....


2012

Boven leiding bemoeilijkt idd  rail reiniging, ma goed ja, als je daar met leuke electrische lok's rond rijd, dan is een bovenleiding onmisbaar vind ik, de baan is gewoon schitterend, net es de ganse topic doorlopen en alle fotos bekeken, schitterend, maar een bovenleiding is volgens mij onmisbaar, de nadelen moet je er maar bijnemen.
Ik vind het altijd jammer dat je op beurzen schitterende modelbanen ziet en de lok's rijden er rond met neergelaten stroomafnemertjes ... da mag niet volgens mij, desnoods met visdraadje zijn die stroomafnemers beperkt in hoogte of zo, da zie je toch ni zou rap, maar omhoog moete die dingen voor mij  ::)

OlivierV

Citaat van: ERVIN op 05 januari 2013, 23:45:07 PM
Citaat van: OlivierV op 05 januari 2013, 21:17:47 PM
Gigantisch (letterlijk en figuurlijk) wondermooie baan, Belgisch en werelds tegelijk!

Wel jammer dat veel van de oude foto's niet meer te zien zijn.

Waarvoor dank , ondertussen zijn de " oude " foto's terug verschenen , maar er is sinds die tijd al een pak verandert , sta ik zelf een beetje van te kijken. ???

Waarvoor ook dank, gisteren voor het slapengaan er eens doorgebladerd en je merkt echt al een wereld van verschil.

@bovenleidingsdiscussie, er rijden heel wat e-locs rond dus is het wel een "verplicht" iets. En rails reinigen gaat toch, want er bestaan toch allerlei poetswagons en ook poetslocomotieven. Desnoods maak je zo een poetstrein die een combinatie meetrekt van poetsgereedschap.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Rails schoon houden lijkt me met poetswagens geen probleem, tenzij op afstelsporen.
Stofzuigen van de omgeving van de rails dan weer wel. Maar dat moet gelukkig niet "dagelijks"  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Niemand zegt dat alle sporen bovenleiding moeten krijgen hé. Ok, het zal nog veel bovenleiding zijn, maar op verdoken gedeeltes van de baan kan je die al achterwege laten en in tunnels wordt het een gewone ijzeren draad om de panto's niet te beschadigen.
Daar waar alleen maar goederentreinen rijden, Erwin zijn goederen worden toch door diesels getrokken, hoeft helemaal geen bovenleiding, dus dat is ook weer een besparing.

Als alles in zelfbouw wordt gemaakt kan je het zelf zo duur maken als je wil.

MAAR! Het is Erwin zijn baan, dus, de beslissing is aan hem! Ik kan hem wel ergens begrijpen dat hij ertegen op ziet om er aan te beginnen. Het is een heel werk (2 keer niks ten opzichte van zijn baan hoor  ;D) en echt goedkoop zal het niet zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Koen

Ik blijf het een prachtige baan vinden. Deze baan heeft de omvang van een clubbaan. Misschien interessant om in MSM te publiceren onder het item "Thuisbanen". Bewonderenswaardig hoe jij daar aan werkt, Erwin.
Al zoveel malen afgebroken en terug opgebouwd. Ik zou de moed al lang opgegeven hebben.
Maar het resultaat mag er zijn!

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Citaat van: Koen op 06 januari 2013, 12:48:47 PM
Ik blijf het een prachtige baan vinden. Deze baan heeft de omvang van een clubbaan. Misschien interessant om in MSM te publiceren onder het item "Thuisbanen"....
Wees gerust.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Bedankt mannen voor de feedback , tja die bovenleiding hé , ik ga alles ( nog maar eens) bestuderen en misschien enkel draad voorzien in de stationsomgeving , dat zal al werk genoeg zijn , als dat dan meevalt , zowel het solderen - het hangen van de draad als de prijs , dan zien we wel weer verder  ,maar eerst nu nog verder doen met de ballastwerken.
En zoals Luc al zei Koen , wees gerust... ;)