Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

ERVIN

#15
Momenteel is ook de tweede kolenbunker ( of hoe noem je zoiets??) bijna klaar, ik zeg wel bijna, want er moeten nog wat details aangebracht worden.

Ook de sporen dienen nog voorzien te worden van ballast, en de omgeving rondom de kolen-terminal zal eveneens een volledig  metamorphose ondergaan.[;)]

voila ,




ERVIN

#16
Terwijl ik nog even moet wachten op extra materiaal voor mijn kolen-terminal( extra gebouwen - verschillende soorten kolen en ertsen)ben ik nu bezig met de toegang naar deze zone verder af te werken, bedoeling is om betonnen muren tussen de container-terminal en de kolen-terminal te maken, de 77ers komen de bundels en container-terminal binnengereden, terwijl de 5172 met een sleep kolenwagons naar de kolen-terminal rijdt, de muren moeten uiteraard nog een kleurtje krijgen, en de ballastploegen staan ongeduldig te wachten om hun " ding " te mogen doen.







Word uiteraard vervolgd h? mannen.[;)]

chef garde

Wat betekent die .H op uw ballastwagens; witte letters, bol met H???  Nog nooit gezien ...

ERVIN

Hoi Chef garde, weet ik eigenlijk zelf ook niet, maar die komen heel veel voorbij Berchem gereden, ze zijn van de DB , en ik heb ze dus ook in model aangeschaft.

Dit zijn de " echte" ...


SuSke

Erwin,
Je bent er weer iets moois van aan het maken.

1 kleine vraag: hoe dik is het materiaal waar je die relatief hogemuren mee gemaakt hebt? Ik zie dat je platen tussen H-profielen geplaatst hebt. Moet dit later een betonnen muur worden, of dacht je aan een andere soort grondkering?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

#20
Amaai Suske , dat zijn moeilijke vragen hoor, bedoeling is dat het zo een beetje als dit hier gaat worden...maar dan een beetje hoger h?.



ERVIN

Ja dat is waar, was ik helemaal vergeten, dat architectenkarton is 0.5 cm dik , maar als je andere suggesties hebt, laat maar komen h?.[;)]

13erke

citaat:
Geplaatst door chef garde

Wat betekent die .H op uw ballastwagens; witte letters, bol met H???  Nog nooit gezien ...


Dat de loskleppen aan de zijkant van de wagen hydraulisch bediend worden. Bij de falsen van B-cargo (enfin Xpedis nu) is dit mechanisch, dat kan je goed zien aan het grote wiel aan de kop van de wagen.

ERVIN

#23
Ondertussen is de volledige toegang naar de kolen-terminal af , de eerste 77ers zijn momenteel aan het testrijden op deze nieuwe lijn..[:p]







Nu gaan we beginnen aan de container-terminal.[;)]

conducteur

Heb je nog geen poging ondernomen om die lichtjes te veranderen? Ik vind ze zelf afschuwelijk! (vooral omdat ze veel te hard branden)?
Ziet er goed uit? Wordt het niet tijd om eens een filmpje te maken?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Die lichten veranderen is geen flauwekul. Ik durf/wil er zelf niet aan beginnen, zeker nu met die onzekere onderdelen service zitten als je iets kapot doet. (de service was al niet denderend)
De eenvoudigste manier zou zijn dat (bv.) Brelec of zo kompleet nieuwe lichten voor op de buffers uitbracht samen met een extra printje voor de derde lamp.
Hopelijk leest hij dit (of iemand anders[:D][:D][:D])[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Erwin,

mede door de manier dat je de foto's hebt genomen, vind ik het aspect erg goed getroffen. Vooral met de eerste foto vergeet ik haast dat ik kijk naar een H0 model zit te kijken. Het lijkt echt alsof een zwaarbeladen trein de helling op zwoegt. Ik geniet! [8D]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Goe bezig Erwin, je gaat nog kolen/ertsbergen maken zoals je eerder melde, je weet toch hoe die je het best maakt[;)] om materiaal uit te sparen[?]

eric

@ Conducteur en Peter

Je hoeft die lichtjes niet te veranderen, enkel de cv waarde van desbetreffende te verlagen.

ERVIN

@Saraan , ja die eerste foto vind ikzelf ook best wel geslaagd, het lijkt wel of de treinbestuurder over de neus van zijn loc heenkijkt en denkt , wat staat die spotter daar nu weer te doen.[}:)]