Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

ERVIN

Omdat mijn draadje " sporenplan Berchem-Antwerpen-Centraal" iets te lang is geworden om dit er nog bij te plaatsen, ga ik jullie hier de vorderingen laten zien van de grote bundel met bijbehorende container-terminal.

Wat is het opzet, een 8-sporige bundel waar hele lange goederentreinen kunnen worden klaargemaakt voor een nieuwe rit, daarnaast een 3-sporige containerbundel ( Heljan) en daarnaast twee doorgaande sporen die vlak naast de Main-Hub lopen( ongeveer zoals in Antwerpen-Noord).

Dan heb ik nog een ruimte voorzien voor de kolen en erts-treinen, hier liggen 3 sporen waarvan 2 doorgaand en ??n doodlopend, maar deze zone ligt volledig gescheiden van de bundel en de containerterminal.

Momenteel liggen die 3 kolensporen al op hun plaats en rijden de eerste kolentreinen af en aan, hier moeten nog laadinstallaties komen om deze treinen te vullen en te lossen ( Cornerstone o.i.d?? )

7 van de 8 sporen in de bundel liggen ook al op hun plaats en de testritten zijn net achter de rug.Booster nummer 4 is , na lange maanden werkloos, terug in gang gezet.
De komende dagen ga ik kijken hoe ik mijn wisselstraat moet aansluiten om terug op de hoofdlijn te kunnen komen, maar de schetsen zien er veelbelovend uit.

Eens de bundel klaar is, beginnen we aan de container-terminal, maar dat wordt nog eerst een grondige studie, dus er staan nog enkele bezoekjes aan Antwerpen-Noord op het programma.

Foto's komen er nog niet, momenteel nog teveel rommel en ik heb weer een probleem om alles in ??n keer op de foto te krijgen.:I

Maar op gepaste tijden volgen er hier up-dates.

itchy

Dag Erwin,

Het is weer de moeite, amai. Hoe begin je aan zoiets? Planmatig bedoel ik dan, leg je zomaar wat uit op je werkblad of teken je eerst alles uit op computer? Ik zie ook dat je makettekarton gebruikt, is dat 3 mm dik?

Steven

(PS: ik mail je nog ivm die os.kar wagens)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

#2
The show must go on , gaat al een beetje beter met mij en dan is het tijd om verder te werken aan Mol-Cargo , momenteel is de zuidelijke ingang naar de bundel en de containerterminal een feit, de treinen kunnen dus terug langs twee kanten deze zone inrijden.

Vertrek van de 5533 met een containertrein vanuit de bundel..



Aftakking van de hoofdlijn naar de bundels, hier moest al ballast voorzien worden omdat de twee goederensporen onder het wisselcomplex van het kopstation lopen.
Aankomst van een lege kolentrein met de 7777 als loc van dienst.




ERVIN

#3
En zo gaat die onderdoorgang er ongeveer uitzien, de palen moeten nog een kleurtje krijgen, en wat denken mijn collega's hiervan??










chef garde

Super!!!  Goe bezig!!!  Nu die brug en pijler een kleurtje en wat graffitti geven ...

factageklerk

Hij kan t'niet laten he i.p.v. rustig in z'n bedje te blijven[:D] dat ziet er goed uit , vertel mij eens hoe je dat interieur van je 5533 hebt losgekregen om de machinist te plaatsen? Ik heb dat bij mij ook al geprobeert maar kreeg het niet los en heb dan niet meer verder gedaan uit schrik voor iets te beschadigen
 

Jurgen

citaat:
Geplaatst door chef garde

Super!!!  Goe bezig!!!  Nu die brug en pijler een kleurtje en wat graffitti geven ...



Betonpaalgrijs zal ook al wel goed zijn zeker? [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Hij kan t'niet laten he i.p.v. rustig in z'n bedje te blijven[:D] dat ziet er goed uit , vertel mij eens hoe je dat interieur van je 5533 hebt losgekregen om de machinist te plaatsen? Ik heb dat bij mij ook al geprobeert maar kreeg het niet los en heb dan niet meer verder gedaan uit schrik voor iets te beschadigen




1 en 2 los maken (met een schroevendraaier in 3 en 4).
Daarna met een schroevendraaier 5 naar boven brengen. En voil?. Juist geprobeerd en het werkt.
En zoals gewoonlijk : ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade, enz, enz. [;)]

ERVIN

Ja het is wat gepruts, maar het valt al bij al nogal mee hoor, de werkwijze die dgrr57 aanhaalt is de exacte methode.

Laat iets weten of het gelukt is h?.[;)]

ERVIN

#9
Gisterenavond mij even bezig gehouden met het volgende,


ERVIN

#10
Nog wat gevonden in mijn rommeldoos , dit is nog maar een test-strookje h? , eerst moet alles nog een betonkleurtje krijgen, die omheining zelf gaat de rode kleur wel behouden, of denken jullie daar anders over??




Alex

Erwin,

Het rode hekwerk is wel een mooi uitgangspunt. Het vraagt echter naar mijn mening nog wat weathering, zodat de intensiteit van de rode kleur afzwakt. Wat afgebladerde rode verf met hier en daar wat roestsporen en je hebt een dijk van een onderdoorgang! Goed bezig daar!

Alex

ERVIN

#12

Nieuwe up-date en tevens het einde van deze werken, nu gaan we met iets anders beginnen.[;)]




ERVIN

#13





ERVIN

#14
Ondertussen bouwen we hier aan een rustig tempo verder , zoals in een ander draadje reeds aangehaald, ben ik begonnen met de bouw van twee verschillende bouwdozen om mijn kolen en ertstreinen te gaan bevoorraden, hier is mijn eerste creatie, de tweede bouwdoos is vele malen groter en zal bijgevolg meer tijd in beslag gaan nemen.

Ik zal hier geregeld wel iets laten zien hoor.

voila, zo ziet die toren er uit, eerst was hij maagdelijk wit, maar dat is nu wel verandert.[;)]






Uiteraard gaan er nog grote bergen komen met kolen en ertsen , en ook de omgeving zal helemaal veranderen, maar daarover later meer.