Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

C.B.

Ervin;
Ik vind dat de ballast er zeer goed ligt (en ziet er ook goed uit)  , maar ik zou deze(persoonlijke mening) een net iets mindere roestkleur geven ... [;)]

Over uw containerterminal :
Blijf ik met spanning opvolgen.[;)]
Groetjes.
Claudio.

Alex

Erwin,

je belast heeft een mooie kleur. Het zijn druk bereden goederensporen en deze hebben nou eenmaal meer vervuiling dan reizigerssporen. Ook van invloed is een eventuele helling.
Op de helling in lijn 24 van Aachen-West naar de Gemmenicher tunnel is dit ook mooi te zien. Bergop is het spoor gewoon wit van het zand dat er over wordt gestrooid door de loc's die verlangen naar tractie. Bergaf zie je juist een sterke vervuiling door de remmen van de goederenwagens en de loc die hier dikwijls aan liggen. In model is dit ook na te bootsen.

Erwin, je bent wederom goed bezig! En ja, kleuren zijn persoonlijk. Ik vindt het zo mooi, terwijl Re460 het iets te roestkleurig vindt. Het belangrijkste is dat je het zelf mooi vindt toch?

Alex

ERVIN

De eerste van twee tunnels die onder mijn kopstation onderdoorgaan is nu klaar , morgen gaan we aan de andere kant beginnen.[:p]






Gerolf

Leuke constructie, Erwin [8D] Er zit sfeer in [:p]
Ik zou ook nog wat verf gebruiken. Je "mdf-betonbalken" (en de rand van de bodemplaat van het kopstation) in een geschikte kleur, en een washing voor je betonnen muur om het reli?f wat meer te laten uitkomen. [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Ok? , ga ik zeker nog een " ander" kleurtje geven , de balken liggen er nog maar los op , enkel de muren staan al vast , maar er is goed aan te kunnen  ,enkel die beton-imitatie krijg ik maar niet voor mekaar h? , je blijft die hout-structuur in de balkjes zien.[:(]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN
je blijft die hout-structuur in de balkjes zien.[:(]
Plamuren? In een ander draadje krijg je een keuze aan mogelijkheden.
Superglad moet het trouwens niet zijn. Een licht laagje dwars op de houtnerven aangebracht doet al wat, denk ik.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Hoi Erwin,

Plamuren lijkt me een goede oplossing...
Wel een leuk sfeertje bij die uitrit vd tunnel.

Succes met het vervolg
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

domie-o2

Ervin,
Ge kunt zoals reeds eerder vermeld de balkjes plamuren voor een betere betonlook, maar een andere oplossing bestaat erin (heb het zelf al toegepast) gewoon op  de houten balkjes gladde-effen- schilderstape kleven.Daarna nog wat schilderen in een  betongrijze kleur met de nodige kleurnuance's.

dominiek

Gizzmo

Of misschien even onderdompelen in een dun papje gips/plaaster en dan verticaal laten uitlekken/drogen ... ?
Daarna standaard te bewerken als gips onderdelen...
Zelf nog nooit geprobeerd maar volgens mij wel bruikbaar.
GreetZ,
David

domie-o2

Gizzmo,

Een dun laagje gips op hout heb ik ook al geprobeerd;nadeel, na enige tijd kwam het gips los van het hout!!!
Het afbrokkelende gips was echter wel mooi als ge" betonrot " wil immiteren.

Dominiek

Peter

Probeer eens door die gips te vervangen door Polyfilla plamuur voor de muur uit de tube. Houdt zeer goed op hout e.a. en heeft toch een goede basis struktuur om beton na te bootsen.
Met vriendelijke groeten
Peter

stevend

Waarom niet cement vermengen met witte houtlijm?
Zo bekom je tegellijm! Deze blijft hangen aan hout en
bovendien heb je het uiterlijk van beton.

Mvg Steven

Metpetergaathetbeter

Ervin,
Waarom heb je die tunnelingang zo breed gemaakt ? Ben je van plan nog sporen bij te leggen ? Moch je tunnelgat iets kleiner zijn dan zou je toch metalen profielen kunnen immiteren, misschien nog een meer eenvoudige oplossing voor je probleem ! Bovendien denk ik mocht de ingang van je tunnel smaller zijn, dan zou het wel eens kunnen dat het plaatje op het einde misschien wel mooier zou ogen ! 't is maar een idee, zeker geen kritiek ! Tenslotte ben je het die het mooi moet vinden en geen andere ! Groeten Peter[;)]

evan

Die muren mogen niet omvallen op Erwin zijn treinen he[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

13erke

citaat:
Geplaatst door evan

Die muren mogen niet omvallen op Erwin zijn treinen he[;)]


Je slaat de nagel op de kop, die balken worden wel eens meer gebruikt in grondkerende constructies. Vaak wanneer men de grondkerende wanden niet kan verankeren in de bodem[;)].