Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mol-Cargo : het is begonnen.

Gestart door ERVIN, 15 juni 2009, 21:43:12 PM

ERVIN

Hmm zou idd gezichtsbedrog kunnen zijn , al moet ik wel zeggen dat er ??n perron bij is waar de rails nogal ver vanaf liggen.[:I]

Maar zo ziet het eruit...



En bedankt voor de commentaar h? collega's.[;)]

ERVIN

Wat er gaande is hier in Mol-Cargo weet ik niet , er lopen al de hele dag " spotters" rond , en het zijn geen onbekende...[^]

Van links naar rechts

Bert ( B-Modelbouw)- Peter ( Peterbrz) - Wim ( patatje70) - ikzelf - John ( OMC) en Hans ( Class 66)



Ze zijn echt overal terug te vinden langs mijn baan , geen hindernis is ze te hoog...





Zelfs mijne auto , die normaal zwart is , is wit uitgeslagen van opwinding...





Wat zou er toch gaande zijn , mss weten we morgen meer?????[}:)]



ERVIN

Het heeft mij bloed , zweet en 400 km met de wagen gekost , maar de " spotters" die hier al enkele dagen rondhangen worden beloond , dames en heren , uniek voor Belgi?!!!!!

Hier is hij dan..........[:0]

De Class 66 van CAPTRAIN.........[:p][:p]







Juist in dienst en al volop aan het werk gezet , hier naast zijn broertjes...



En ik kan jullie , met enige trots , melden dat er eveneens een Rode Class 66 ( Crossrail) is besteld , maar die zal hier pas in dienst komen rond de Sinterklaas-periode.

Kijk en geniet.[;)]

ERVIN

Nadat ik een bezoekje had gebracht aan de collega's van MTD , heb ik enkele hele nuttige tips gekregen van o.a Suske , ik heb mijn ogen daar toen goed de kost gegeven , en hier ben ik momenteel mee bezig , de rails waarop de Heljan kranen gaan rijden.....




ERVIN

and the show must go on......[:)]

Zover staan we nu ongeveer...[;)]





Nog heel wat werk natuurlijk , maar over enkele weken is deze complete terminal operationeel.[:p]

Johan Poelmans

Erwin,

Heb je nu eigenlijk al iets geautomatiseerd in koploper?

Groeten,
Johan
 

ERVIN

Alles op zijn tijd h? Johan , dat gaat voor het einde van het jaar zijn , dan heb ik nog 3 weken verlof , en ga ik mij daar eens rustig mee bezighouden.[;)]

Johan Poelmans

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Alles op zijn tijd h? Johan , dat gaat voor het einde van het jaar zijn , dan heb ik nog 3 weken verlof , en ga ik mij daar eens rustig mee bezighouden.[;)]


No rush, ik bedacht me alleen dat er deze week een cruciaal stuk baan wordt toegeballast op je zolder ;)
 

ERVIN

Ik ben momenteel aan het experimenteren met een andere soort kleur voor mijn ballast , graag even jullie bevindingen...






amest

Dat ziet er heel goed uit. Ik heb even zitten zoeken naar uw vorige kleur dan , maar het was moeilijk vergelijken, ook al omdat de kleur via de foto sterk kan veranderen. Mij lijkt het op het eerste zicht beter dan vroeger.

Let wel op dit punt ben ik allesbehalve expert en ga meestal op gevoel af dan op een voorbeeld uit het echte leven
groeten,

Arvid

evan

Erwin,

Bij de eesrte foto zit een glanzende grijze kleur tussen je rails.  Is dit nog aan te passen zoals de kleur buiten de rails?  De kleur buiten de rails (ballast) is knap en realistisch qua effect, maar het effect vloekt met de kleur ts de rails.  Op het tweede zicht lijkt het me de nog onbehandelde profi-rail kleur dat nog niet gespoten en dan heb ik ook niets gezegd.

Keep going! [:)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Klopt Evan , op de eerste foto zijn enkel de zijkanten gespoten ,op de twee volgende foto's zijn ook de dwarsliggers tussen de rails gespoten , maar dan wel in een andere Polly-scale kleur dan de zijkanten.[;)]

Ik heb een beetje de indruk willen weergeven dat tussen de rails vuiligheid van de treinen ligt ( olie - smeer e.d )


Gerolf

Zeker niet slecht, Erwin. Zelf zou ik het tussen de rails wat minder egaal maken (vetstrepen, ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

I like Erwin, I like !
De tip van Gerolf, yep zit wat in toch he.

Misschien een stukje watten lichtjes in verwaterde zwarte verf
en met een touwtje achter een traag rijdende lok. Maakt vanzelf
willekeurige vlekken... allez t'is maar een idee he.
Je kan ook een pontam gebruiken he...
mvg,
Paul(ogic)

ERVIN

Een kleine up-date van de container-terminal in aanbouw , 4 van de 8 sporen zijn nu zo goed als klaar.

De plaats waar de containers moeten gestockeerd worden en waar de vrachtwagens gaan rijden moet nog voorzien worden van witte strepen , maar daar moet ik eerst nog wat studie over gaan doen , want ik weet niet hoe de indelingen zijn.

Maar hier enkele foto's van mijn terminal....