Hier ben ik weer even met een up-date , de 4 doorgaande sporen die naast de container-terminal liggen zijn nu voorzien van blokken , en liggen op hun plaats, de test-ritten zijn net achter de rug.

Op onderstaande foto zie je de ruimte die ik ga gebruiken voor 2x3 sporen , er komen dus twee Heljan containerkranen die elk 3 sporen zullen krijgen, het begin van die sporen zie je reeds liggen.Deze 6 sporen vinden aan de andere kant terug aansluiting op de 4 doorgaande sporen , de beton-look sporen zullen enkel doorgaande treinen ontvangen, de 2 andere sporen kunnen ook dienen als wachtsporen voor de containertreinen, mooi rangeerwerk zal dan kunnen uitgevoerd gaan worden.
Let ook even op de plaats ( links achter) waar mijn PC staat , ik zie de treinen mooi langs mijn neus voorbij komen, zalig!![:p]
De muur in het midden van de foto is de helling die naar de kolen-terminal gaat.

Nu kan de studie gaan beginnen hoe we de Heljankraan moeten gaan aansluiten , ook zal ik sporen zonder ballast moeten kopen om de grondplaten van de containerkranen in de verwerken, maar eerst alles eens goed bestuderen , MSM Nr.61 ( mijn absolute favoriet) zal goed van pas gaan komen.[:p]