Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

welke wisseldecoder kies ik best

Gestart door hapkin, 14 juni 2009, 21:43:14 PM

hapkin

Dag allemaal sorry dat ik zo laat reageer, maar beter laat dan nooit.

Zoals je kan lezen in de originele vraag zeg ik nergens dat het de fout is van de decoder
Ik vertel zelfs dat ik de decoder voeding geef uit mijn transfo van mijn ib. En weerstanden heb geplaatst, welke de waarde hebben die Raf mij heeft aangegeven. En verder vertel ik ook dat ze niet altijd zin hebben ... en ik naar een andere oplossing zoek.
Ik heb zelfs verteld dat deze decoders wel goed zouden werken met marklin... enfin

De draden zijn zeker niet langer dan 30 cm omdat het voor een proefbaantje dient.

Deze decoder geruiken blijft voor mij de goedkoopste oplossing, hij kost minder dan 4 euro per wissel  
Maar ik zie het echter niet zo zitten om van die dikke weerstanden te gebruiken.  
Misschien dat de juiste transfo een oplossing kan zijn, maar als ik het goed herinner was daar ook een probleem rond... (raf)

Mvg Steve  


ysbeer

De decoder kan de stroom niet leveren.
Eigenlijk is het dan al afgelopen,die weerstanden is een waardeloze oplossing,met veel geluk zal het wel werken,maar het principe is gewoon fout.
Ja wat dan,een extra transistor er achter of een relais.
Dat helpt en werkt wel maar kost natuurlijk geld.
En dan is een nieuwe decoder voor 2A wellicht toch goedkoper
wim

INFO

citaat:
Geplaatst door hapkin

Deze decoder geruiken blijft voor mij de goedkoopste oplossing, hij kost minder dan 4 euro per wissel  



Goedkoop is in dit geval dus duurkoop. Er zijn genoeg wisseldecoder die voor rond de 4 euro per wissel het perfect doen.


Uhlenbrock 63410 58,65 is voor 10 wissels = 5,86 per wissel.
Roco 10775 57,60 is voor 8 wissel = 7,20 per wissel.
Lenz LS150 40,-- is voor 6 wissels = 6,66 per wissel.

Ik zou voor de Uhlenbrock 63410 gaan is een LocoNet module.
Je kunt er ook lichtseinen en andere dingen mee schakelen. Zoals het blinken van de overweg lichten.



Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

hapkin, doe nou maar wat INFO aangeeft. Ik gebruik ook de Roco 10775 en voor de prijs hoef je het niet te laten. Ze zijn betrouwbaar, makkelijk te programmeren en werken bij mij goed, wat valt er nog meer te zeggen.