Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Levenswerk

Gestart door Jean, 14 juni 2009, 11:51:03 AM

Jean


conducteur

Dat een Marklin baan toch mooi kan zijn h
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

citaat:
Dat een Marklin baan toch mooi kan zijn h?


Lijken meer modellen van HAG te zijn (is ook in 2 en 3 rail)
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Het is en blijft mooi, Peter.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

citaat:
Het is en blijft mooi, Peter



Inderdaad
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Die man heeft een prachtige baan, en zie je met hoeveel liefde en levensvreugde hij alles bouwt en zijn treintjes vertroetelt, om jaloers op te zijn.

Bedankt voor de link Jean.[;)]

dirkske

Wat als deze man er ooit niet meer is?
Zulk een levenswerk kan en mag toch niet verloren gaan (vind ik)
Bijzonder knap gemaakt, een baan sturen via een telefooncentrale.
Top.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

ysbeer

Ja mooi maar ik vind toch dat je hier nu niet van een meester werk kan spreken.
Jullie zullen het wel niet met mij eens zijn maar ik vind dit geen echte modelbaan.
Eersten is hij veel te vol,elke dm heeft sporen of in ieder geval iets wat met de trein te maken heeft.
De bochten zijn trambochten,de treinen rijden allemaal als ICE,en het landschap is ook niet de top vind ik met plastic bomen ,en zo te zien zaagselgras.
Begrijp me goed,de prestatie van de bouwer is enorm,de besturing zal heel goed zijn ,en dat is belangrijk,DE BOUWER GENIET ER VAN.
Maar nee ik heb beter banen gezien,deze baan heeft toch nog iets speelgoedachtig.
Zo schiet u maar[:p][:p]
wim

rixke rail

citaat:
Geplaatst door ysbeer
Zo schiet u maar[:p][:p]
wim



U lijkt te genieten van het feit dat we zouden schieten, Wim, vanwaar anders de "[:p][:p]" ?
Dat gaan we dus niet doen ...

De man heeft iets unieks opgebouwd, in ieder geval, en hij beleeft er plezier aan. Mocht ik zoveel kennen van elektriciteit, dan zou mijn baan er iets beter uitzien !
De bezoekers zijn in ieder geval onder de indruk !
Hij beleeft in ieder geval een leuke oude dag, vrijgezel, geen zorgen, ook niet wat er na zijn heengaan met de baan gebeurt !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Off-topic : toen de bezoekers (uit Gen?ve) aankwamen, viel mij iets op ! De Franstaligen (bezoekers) konden geen Duits, en de Duitstalige (eigenaar van de baan) geen Frans. Ze hebben dus in CH blijkbaar hetzelfde probleem als bij ons ! [:0][:D]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

erik de noorman

Ik ben het eens met wim.

Erik

Greg

Mooie video, verder kloppen de opmerkingen van Wim wel, maar het gaat er om hoe de man er mee omgaat.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Dirky

Niet lelijker of niet mooier dan de meeste banen... gewoon "de typische MOOIE baan" van een ander tijdperk. En dat hij er plezier aan beleefd!!!! dat zal wel...
Als je nu de zaken anders wilt "bekritiseren" kan je eveneens zeggen dat de banen die geen Finescale zijn vandaag de dag - want die mogelijkheden zijn er nu ten volle - ook al niet meer voldoen of ook al een "retro"-stempel kunnen krijgen!

Bekijk alles in z'n context! Dan is het veel mooier...

bedankt voor de link!


ysbeer

Ik ben helemaal met jullie eens,het gaat er om wat voor plezier je er aan beleeft.
De een zoek het in de besturing en de ander in de rails het landschap e.d
En wat uiteindelijk mooi is dat maak je zelf uit.
Maar hemeltje lief wat een relais,zonder gaat een analoge baan ook heden nog niet(of nauwelijks).
Maar met een computer zou je zeker de helft kunnen missen.
Maar luister(zo goed als mijn frans is[:(][:(])hoe bevlogen de man alles uitlegt.Heel mooi.
wim

Rochevalien

Ik vind dat we deze mens niet t? vlug mogen klasseren als een "niet modelbouwer " want dat is hij duidelijk w?l. Hij bouwt alleen volgens de geldendende normen van in zijn tijd en niet in die van vandaag,dat is alles. Mocht deze mens nu pakweg 37 jaar zijn zou zijn baan er helemaal anders uitzien, want dan zou hij meer de nadruk leggen op dingen als schaalgetrouwheid, slanke bogen,afwerking van het landschap enz enz.
Van mij krijgt deze mijnheer alle respekt,als was het alleen maar voor zijn professionele relaiskasten [:0][:0]Die telefoneerd gewoon met zijn systeem om de treinen te laten vertrekken ,en dat zonder digitale dinges....
Het "filmpje" zelf is anders ook leuk :de overgang van de echte wereld (met treinen )naar de modelbaan is heel goed gedaan.

Gerrit


T03

Als je er maar plezier aan beleefd.
Misschien een adres voor een volgende forummeeting[;)][:D][;)]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"