Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

het ultieme?

Gestart door Dirky, 11 juni 2009, 15:05:56 PM

INFO

Gewoon de goedkoopste roco set nemen die je kunt vinden.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

hapkin

Ik heb heel lang zitten denken of ik nu ging starten met en piko of roco startset. uiteindelijk heb ik ze allebei gekocht.
Over beide systemen was ik tevreden, maar roco kreeg bij mij de voorkeur. Dit omdat de multymouse een grote ronde draaiknop heeft waar je naar mijn gevoel beter mee kan regelen. Ook heeft de multymouse een display waar je op kan zien wat je aan het doen bent.
Piko heeft dat niet, je kan de digiset van piko meer vergelijken met een afstandbediening van de tv. De snelheid regelje zoals je de tv harder zet, je hebt ook geen aanduiding hoe snel of welke stand je zit...
Maar het werkte ook goed hoor, maar ik voelde me beter met de roco

De roco startset 51231 heb ik bij O uit D zien liggen voor 136 euro... Wat toch eigelijk niet veel is voor een digitale startset met multymouse

Als je verder groeit in digitaal rijden is de muis ook niet verloren,er bestaan zelfs adapters waar je je muis nog kan gebruiken als handregelaar. (dit kan bij piko en ib ook hoor)
En er bestaat een module van Wim (info) waar je met je muis kan rijden met koploper(pc) Maar dit heb ik niet helemaal gevolgd, maar Wim kan misschien hierover meer info geven...

Mvg Steve