Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

fleischmann n vragen + spoorlift

Gestart door didier1990, 09 juni 2009, 21:37:30 PM

Dirky

#105
Je hebt allemaal gelijk![:)]


...ik wil dit hier gerust naar de babbelhoek verhuizen... Admins?

Mijn punt is dat ik het ZIELIG vind hoe ONHANDIG een groot deel van de jeugd (en ouderen) geworden is in onze huidige "koop-maar-alles-cultuur" en ik kan dan ook niets anders dan toejuichen als er dan uiteindelijk toch iemand iets wil proberen! Misschien is Didier meer het bouwerstype dan het treintjestype! Hij kan in alle geval op mijn steun rekenen!

En tussen haakjes... ik ben een kraan aan het maken voor op mijn baan... en ik heb nog geen baan!!!![:)]




Gerolf

#106
Interessant spanningsveld:
Een deel van de forumcollega's wil Didier behoeden voor ontgoochelingen, of zegt: "leer stappen vooraleer je wil lopen"
Een ander deel zegt: "experimenteer en leer"

Beiden hebben gelijk. Ik neig naar het tweede, zeker omdat Didier te kennen heeft gegeven dat hij een doorzetter is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#107
Didier
Je hebt het je niet gemakkelijk gemaakt,maar je hebt ook grote kansen.
Begin met dat ding,lukt het dan oogst je lof en heb je de kritische mensen een lesje geleerd.
Mislukt het dan heb je zelf veel geleerd,en niet alleen over dat liftje.
Grijp nu je kans,begin en kijk wat er van komt.
Echt ik meen het, veel succes.
Laat het ons weten.
wim


didier1990

#108
beste

jullie hebben eigenlijk allemaal wel een stuk geleik.
Aangezien ik er ook niet veel van ken ja dit is ook een klein probleem.
Tja het eerste voorbeeld van bouw een baan die plat is en zie dat je kunt rijden ja oke lijkt mij ook goed,
en dan alles zo leren en misschien niet nodig is.

En kan ook zeggen van ik bouw het en ja zien wel wat er van komt.
Ga het bouwen maar ik ga alleen geen grote dingen verwachten dat het perfect loopt of zo.
Zo ben ik niet en iets perfect maken gaat toch niet dus begin van niets en kan alleen maar beter komen.

heb nu een baan liggen waar ik perfect momenteel al kan op rijden dus dit is al een begin dat ik heb gedaan.

mvg
didier

T03

#109
Als je het onderwerp (en het andere) van bij het begin volgt is duidelijk dat Didier praktisch geen ervaring heeft op modelspoorgebied en kost wat kost er wil aan beginnen wat heel moedig en bewonderswaardig is. Toch heb ik het gevoel dat die lift wat hoog gegrepen is. Als een spiraal bouwen een probleem vormt heb ik het gevoel dat deze lift nog een grotere opgave is.
Didier, wat je ook bouwt, beleef er plezier aan[;)]

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

didier1990

#110
beste

Ja daar heb je gelijk in doen alleen maar dingen wat ik plezant vindt anders stel je dat toch maar uit.
Alleen heb geen een trein voor mee te rijden[B)].
Dat is wel jammer alle twee binnen voor decoder in te laten bouwen

mvg
didier

conducteur

#111
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Een mogelijke mechanische constructie:
4 draadstangen, ??n op elke hoek. Via moeren op die stang worden de liftbakken bewogen, de draadstangen zelf roteren. De moeren worden vastgemaakt aan de liftbakken.
Vier tandwielen, elk op een draadstang, worden met een ketting verbonden zodat de vier stangen gelijk draaien.

Ik heb overigens de titel van dit draadje aangepast - we hebben immers een bijkomend topic


zal die motor,ketting en tandwielen niet netjes mee naar boven draaien?
Rian, van in de berghut op 2315m in Oostenrijk nabij de grosglockner!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

#112
citaat:
Geplaatst door conducteur

zal die motor,ketting en tandwielen niet netjes mee naar boven draaien?


Neen, als de tandwielen op de draadstangen zijn vastgemaakt, blijven die beneden (of boven, zoals je wil) op de (gelagerde) draadstang zitten, terwijl de moeren (die vastzitten op de plaat) naar boven en beneden draaien (principe van langs- of dwarsvoedingen van machines).

Interessante topic!  Om plaats uit te sparen (op mijn toekomstige baan) zit ik ook zo een ei uit te broeden...  Stappenmotoren, draadstangen, tandwieltjes en kettingen bij de vleet.  Ik zou zoiets zien om de (enorme) plaats van een sporenspiraal uit te sparen.
Groetjes, Peter


didier1990

#113
hey

Hier ben ik weer beetje verder gebouwd en binnen kort de spiraal ineen steken. en hopen dat dit van zelf lukt alleen voor mijn plaatdikte wat pak ik hier best voor de spiraal.
Momenteel ben ik het een beetje beu aan het worden[:(!],
omwillen dat mijn trein nu al 5 maand in de winkel staat voor
een dom decodertje in te bouwen wordt hier zo een beetje gek van.
Helaas stukken heb ik dan ook besteld en momenteel ook nog niets aangekregen.Nu heb ik de vraag weet er iemand nog een goede winkel in de buurt van Antwerpen. Ik woon aan het sportpaleis ik kan alleen met de fiets gaan liefst niet ver maar een goed 10km rijden heb ik er wel voor over.[:D]

mvg
didier

Gerolf

#114
Ik denk dat er nog twee winkels in Antwerpen over zijn: Verschooten nabij de Eiermarkt en Collectorbank op de Grote Steenweg in Berchem.
Of bestaat Ballien op de Turnhoutsebaan nog wel?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

#115
Didier, waarom koop je niet via internet, de wereld ligt dan aan je voeten [:D].
Ik koop geregeld wat via verschillende sites en tot nog toe geen enkele slechte ervaring.

Ps ik volg deze topic vol belangstelling.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ysbeer

#116
citaat:
Geplaatst door didier1990

hey

Momenteel ben ik het een beetje beu aan het worden[:(!],
omwillen dat mijn trein nu al 5 maand in de winkel staat voor
een dom decodertje in te bouwen wordt hier zo een beetje gek van.

mvg
didier


Ik kan je maar een ding zeggen ga weg bij deze WAARDELOZE WINKEL.
5 maanden voor een decoder inzet,een jaar voor rails.
Dit soort winkels die onze hobby bedreigen,want wie haakt niet af als hij zo behandeld wordt,zou verplicht moeten sluiten
Schande,en dan nog klagen dat er zo weinig nieuwe jeugd bij komt
Het zal wel niet mogen hier maar anders zou ik graag de naam van deze winkel in chocolade letters hier willen zien staan.
En wie toch weet wie het is boycot die winkel,hoe sneller weg hoe beter
wim

Michael

#117
Wim, ik sluit me volledig bij je aan, in Lelystad zit er ook zo'n winkel, veel beloven maar....[:(!]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

didier1990

#118
beste

ik ga momenteel op de turnhoutsebaan 219 en dat is baillien die bestaat degelijk nog.
Ja doe ik ook via conrad is dit materiaal in verhouding met de winkel veel goedkoper.
Dus in online aankopen doen heb ik ook redelijk wat ervaring al.
Maar alleen die treinen moet ik terug hebben he anders kan ik niet rijden.
Aangezien dat mijn schaduwstation eindelijk volledig gebouwd is moet het nog worden getest.
of de sporen wel goed liggen en de wissels aankoppelen en de spiraal komt dat.
Al het materiaal ligt al klaar voor er aan te beginnen kan niet wachten.

mvg
didier

didier1990

#119
beste

Maar hoe dik moet ik mijn plaat nemen voor mijn spiraal te maken
welke dikte pak ik best.

mvg
didier