Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

belgische huisjes

Gestart door n/a, 07 juni 2009, 15:53:12 PM

n/a

Hallo,

Voor mijn N-baan, waarop ik een fictief plaatsje wil maken in de Ardennen, zoek ik voor de stationsbuurt typisch "Belgische huisjes"
Dus niet die nette vakwerkhuisjes met bloembakken uit de faller catalogus. maar een beetje "rommelige", oude vervallen huisjes. (sorry als ik iemand voor het hoofd stoot)
Wie kan me helpen aan verkoopadressen, liefst online.
Met dank en groetjes

Ronald Schreuder
Amsterdam

Gerolf

Ik vrees wat dat je hiervoor geen bouwpakketjes zal vinden. Zelfbouw? Kitbashing?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Typisch belgische huisjes zijn zeldzaam in de modelbouw, en dus ook in N. Maar in een van de vorige MSM's, bij de aankondigingen vooraan, heeft zo'n Belgisch huisje in N gestaan. Het merk ontsnapt me. Je zal het even moeten terugzoeken.

En in Walloni? bouwt iemand Belgische huisjes, en als je bij hem "inschrijft" kan je tegen vergoeding kopijen krijgen van afgietsels van muren, daken... van de huisjes waar ie mee bezig is. Maar voor dat adres moet ik eens diep gaan zoek in de archieven van mijn emails. Ik stuur je een PM van zodra ik het adres gevonden heb.

Voor de rest zal het vooral zelfbouw worden.
groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mahtoska1

Hallo Ronald,

Kijk eens op de website van http://www.timecastmodels.co.uk/. Zij hebben Belgische huizen uit de Ardennen in schaal N.

De huisjes in spoor Z, heb ik gebruikt op mijn minibaantje. Voor foto's kan je kijken in MSM81.

Beste Z groeten,
Pieter

n/a

Bedankt voor de reacties.
Ik ben nu aan het kijken bij timecastmodels. Een veelbelovende site.
Ik blijf verder zoekende.

Ronald

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Saraan

Typisch belgische huisjes zijn zeldzaam in de modelbouw, en dus ook in N. Maar in een van de vorige MSM's, bij de aankondigingen vooraan, heeft zo'n Belgisch huisje in N gestaan. Het merk ontsnapt me. Je zal het even moeten terugzoeken.

En in Walloni? bouwt iemand Belgische huisjes, en als je bij hem "inschrijft" kan je tegen vergoeding kopijen krijgen van afgietsels van muren, daken... van de huisjes waar ie mee bezig is. Maar voor dat adres moet ik eens diep gaan zoek in de archieven van mijn emails. Ik stuur je een PM van zodra ik het adres gevonden heb.

Voor de rest zal het vooral zelfbouw worden.
groeten,


Michiel, ik kan je verzekeren dat er nog wat forumleden in dat adres ge?nteresseerd zullen zijn (hier is er al ene).
Kan je het ook op het forum plaatsen wanneer je het gevonden hebt ?
Alvast dank bij voorbaat !
Marc

Michiel

Ik heb het adres teruggevonden, maar ga het natuurlijk hier niet publiek te grabbel gooien. Ik weet niet of die persoon ermee gediend zou zijn. Maar ik heb jullie, Marc en Ronald, een mailtje gestuurd. [;)]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

n/a

citaat:
Geplaatst door Saraan

Ik heb het adres teruggevonden, maar ga het natuurlijk hier niet publiek te grabbel gooien. Ik weet niet of die persoon ermee gediend zou zijn. Maar ik heb jullie, Marc en Ronald, een mailtje gestuurd. [;)]

groeten,



Welbedankt Michiel

Ronald